Zijn deze bonen onregelmatig gebrand, of moet ik beter mijn best doen?

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Zijn deze bonen onregelmatig gebrand, of moet ik beter mijn best doen?

Berichtdoor Capulus » di 23 okt 2018, 17:03

Heb inmiddels uitvoerig contact met ze gehad. Na wat oorzaken als water uit te hebben gesloten, hebben we afgesproken dat ik een vervangend zakje krijg. Dus keurig opgelost.

Het ging om de Peru Cajamarca van Koffielab. Juist omdat het Koffielab betrof wat ik zo verbaasd, zeker gezien mijn goede ervaringen met hun andere bonen en de goede ervaringen van anderen.
Ah hier heb ik het vorige week nog over gehad. Ik had tenslotte hetzelfde probleem bij deze boon. Hopelijk hebben ze het goed opgelost. Zoals eerder beschreven was de Himalaya (nu in de molen) van hun wel uitstekend.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Zijn deze bonen onregelmatig gebrand, of moet ik beter mijn best doen?

Berichtdoor Erik82 » di 23 okt 2018, 19:21

Dat ben ik zeker niet gewend van Sebastiaan. Normaal gesproken heeft hij alles heel goed op orde. De keren dat ik de Peru had was die heel mooi gebrand en smaakte goed. Wellicht toch iets misgegaan met branden.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Zijn deze bonen onregelmatig gebrand, of moet ik beter mijn best doen?

Berichtdoor @3aan » za 27 okt 2018, 09:39

Er zou natuurlijk ook een mindere baal tussendoor geglipt kunnen zijn,
het blijft mensenwerk, zowel daar als hier, de schuld in het land van herkomst leggen lijkt aannemelijker, een container met honderden balen wie zal het zeggen of zien . . .


Als je dan als brander op de "automatische piloot" brandt en je zelf ook een menselijke slechte dag hebt, dan is de ideale situatie geschapen voor "de Misser"

Balen?!
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron