Pressure Profiling op een Pompeii?

Hoe maak ik een goede... nee, de beste espresso? Hoe schuim ik melk op? Hoe maak ik koffie met een ESE espresso serving? Stel hier je vragen of lees het antwoord!
Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Pressure Profiling op een Pompeii?

Berichtdoor cremalover » ma 29 okt 2018, 22:13


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Pressure Profiling op een Pompeii?

Berichtdoor fransg » di 30 okt 2018, 08:51

Grappig, zo te zien een trage doorloop, wat afwisselend aanduwen en terughouden en hup een fikse schep suiker erop. En zeer serieus erbij kijken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Pressure Profiling op een Pompeii?

Berichtdoor cremalover » di 30 okt 2018, 13:29

Grappig, zo te zien een trage doorloop, wat afwisselend aanduwen en terughouden en hup een fikse schep suiker erop. En zeer serieus erbij kijken.
Wat spookt hij in godsnaam uit??

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Pressure Profiling op een Pompeii?

Berichtdoor Pti » di 30 okt 2018, 18:51

Als je te fijn maalt of over doseert en dus de shot choked kun je met wat wiebelen de puck breken. Dat vermindert de weerstand en dan komt er in elk geval wàt water doorheen.

De espresso wordt zonder vragen met een eetlepel suiker geserveerd dus als je je gewoon gedraagt alsof er niets aan de hand is zal ook de klant niets vermoeden.

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Pressure Profiling op een Pompeii?

Berichtdoor bvds » di 30 okt 2018, 22:36

Vrees dat suiker los van de traditie ook een must is gezien de hoogstwaarschijnlijk zwarte geblakerde Napolitaanse boontjes...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Koffie technieken”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron