Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Gebruikersavatar
CoffeeByBenjamin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 02 dec 2019, 12:55
Contacteer:

Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Berichtdoor CoffeeByBenjamin » wo 04 dec 2019, 13:46

Drie weken terug, zijn we razend enthousiast begonnen aan ons Kickstarter avontuur. Dé manier om de financiën voor ons droomproject binnen te halen: Een home roasting kit. Maar helaas zijn we nog 6.602 euro verwijderd van ons doel. Wellicht doet het forum van koffiepraat wonderen..

Een uitleg! Coffee by Benjamin is dus een home roasting kit oftewel, met de kit kun je thuis in je eigen oven koffie roosteren. Meegeleverd zijn drie hoogwaardige, single-origin Arabica koffies uit Tanzania, Ethiopië en Kenia. Deze koffiebonen rooster je op een tray die geschikt is voor elke oven en die dankzij de rondom perforatie voor een luchtstroom zorgt die de bonen perfect bruin maakt. Dankzij een Bluetooth-thermometer kun je verbinden met de Coffee by Benjamin iOS- of Android-applicatie om de temperatuur, tijd en statistieken van de roasts bij te houden.

Je kunt ons steunen door een home roasting kit te pre-orderen op onze Kickstarter pagina. Hier kun je overigens veel meer informatie over het product en de koffies vinden. Maar ik kan me voorstellen dat er alsnog wat vragen zijn, en die zal ik gewoon op dit forum beantwoorden! Alvast bedankt en hopelijk kunnen we Coffee by Benjamin straks bij je thuis afleveren!

Afbeelding

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Berichtdoor bobbee » wo 04 dec 2019, 14:51

Topic verplaatst naar het juiste topic voor commerciële berichten.


Persoonlijke vraag :
De bonen liggen stil in een bakje in de oven?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Berichtdoor fransg » wo 04 dec 2019, 15:54

Ik lees weinig over de manier waarop de bonen in de oven, zonder rond te tuimelen en zonder temperatuurregeling, mooi gebrand worden.

In het filmpje wordt wel vermeld dat er 20 jaar ervaring in de koffie achter zit. Dan kom ik uit bij Santas die inmiddels een andere eigenaar heeft:

https://www.santaskoffie.nl/

De sprong van levering aan grootverbruikers naar een brandertje voor thuisbarista's zie ik niet helder. Hoeveel ervaring is daarmee opgedaan?

https://www.santaskoffie.nl/over-ons/historie
"1988, het jaar van oprichting. In dit jaar richtte Rob Kooij Santas Koffie op. [...] 2016, wisseling van eigenaar. De oprichter van Santas Koffie Rob Kooij gaf het stokje over aan Wouter Jansen van Velsen."

Focus ligt zo te zien vooral op levering aan MKB, kantoren, restaurants e.d. ("Ter aanvulling bieden wij ook een totaalconcept met aanverwante producten. Denk hierbij aan schoonmaakproducten, melk, suiker, topping, chocolade, bekers, servies tot en met een groot assortiment in thee") en niet zozeer op 'specialty coffee' terwijl over het branden zelf weinig is te vinden.

Ik vind wel dit: "koffiebonen per schip bij ons binnen, die vervolgens extra langzaam geroosterd worden in authentieke trommelbranders."

Hoe langzaam is 'extra langzaam'? En wat wordt verstaan onder 'authentieke trommelbranders'? Probat?

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Berichtdoor Pti » wo 04 dec 2019, 19:11

Ik heb na de ROK sowieso mijn lesje wel geleerd met (koffie-) kickstarter campagnes...

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Op zoek naar backers voor Coffee by Benjamin!

Berichtdoor bobbee » wo 04 dec 2019, 19:53

Ik hoop dat er een reactie op de vragen komt anders verwijder ik het topic.
Heeft dan totaal geen waarde voor ons forum.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron