Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Dit forum biedt je de ruimte om de lezers te vertellen waarom jouw shop of product top is. Doe je best!
Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Pti » za 04 aug 2018, 12:28

Tussenstand; 105kg door 9 deelnemers

Het verhaal
Er is weer een mogelijkheid om als thuis- of microbrander een te gekke koffie in te kopen, voor een te gekke prijs!
Vele gingen u voor met bijvoorbeeld deze Guatemala van Las Delicias en de nanolot uit Peru van Villa Rica. Maar ook ging er via de mail nog acties uit voor oa een Sumatra, een Colombia, een Brazil en zoals ook deze keer een Panama.
Dit maal komt de boon van een van oudste estates in Los Naranjos, Panama (Klik voor maps)

Het is onderdeel van de “club” die de “Best of (Panama) auction” koffieveilingen naar het ongekend hoge niveau van vandaag de dag hebben getild.
Maar schrik niet, vandaag geen natural 90+ geisha die een recordbrekende €130 p/kg moet kosten zoals eerder dit jaar op de Best of Panama 2018. Maar wel een heerlijke, cleane en super sappige fully washed uit het oosten van Panama.

De koffie
Het is dus een fully washed Panama Boquete SHG (EP) van de rassen Pacamara, Catuai en Tipica afkomstig van een single estate genaamd: Lerida Estate
In de regio Chiriqui, Alto Quiel in Los Naranjos om precies te zijn aan de voet van vulkaan Baru.

De sortering van de bonen is schoon, mooi egaal en ruikt vers.
boquete.jpg
De koffie is lekker explosief van smaak, de vulkanische grond draagt hier aan bij, denk maar aan een mooie Sumatra.
De geur van de vers gemalen bonen is overladen met overweldigende chocoladetonen die neigen naar stevige zwarte thee als je er water opgiet.
De cup is zoet en super juicy/sappig waardoor je denk dat je aan een mooie Kenya koffie begint, ook de spetterende tropische bessen en citrusfruitonen lijken op wat ik al een paar jaar mis uit de Ethiopië Sidama van weleer.
De medium body en aciditeit zijn mooi in balans en de koffie blijft goed overeind als de cup koelt, de volle nasmaak blijft nog lang en aangenaam in je mond dansen.
Deze koffie heeft alles in zich om ook een leuke filter of zelfs cold brew koffie te zijn maar ik weet zeker dat met een langere espressobranding om de body te accentueren het een geweldige espresso op gaat leveren.

Prijs en deelname

In de huidige markt wordt deze €9,67 p/kg (+ enkele centen) excl 6% BTW. Indien gewenst kun je jouw bestelling aanvullen met andere single origines uit ons wisselende aanbod.
De spelregels zijn gewoon hetzelfde als voorheen;
• 1.Stuur mij een PM of email (via mijn profiel) dat je mee wil doen en voor hoeveel kg, de minimale afname is zoals gebruikelijk 5kg.
Vermeld in deze email (als ik die nog niet heb) je naam, adres en een e-mailadres voor de factuur. Geef in deze email ook direct aan of je de koffie verzonden wilt hebben, of dat je deze komt afhalen in Amstelveen óf Zaanstad met als je geluk hebt een lekkere espresso
• 2. Je ontvangt van mij een factuur voor een aanbetaling van €5 per kg op deze factuur staan al mijn gegevens en hiermee bevestig je jouw bestelling.
• 3. Je ontvangt een nieuwe email wanneer de koffie vanuit Peru, via Antwerpen, aan is gekomen op Het Hoofdkwartier in Amstelveen. In deze email zal zich een factuur bevinden voor de eindbetaling, waarop de eerder gedane aanbetaling in mindering is gebracht. Ik vraag je nadrukkelijk te controleren of het verzendadres hetzelfde is als het adres op die factuur.
• 4. Ik zorg ervoor dat de zakken zo snel mogelijk opgesplitst, afgewogen, verdeeld en verzonden worden en hopelijk delen een aantal van jullie je ervaringen in dit of een nog aan te maken topic.

Toch liever gebrand?
Dan als laatste merk ik dat er toch wel wat aanvraag is van mensen die (nóg;)) niet zelf koffiebranden. Ik ga daar wat op bedenken, omdat ik misschien ook wat leuks wil doen samen met bijv. het Roast.nl abonnement. Laat hier gerust weten of je daar interesse in hebt, ik zal daar tzt op terugkomen.

Meer info en kekke foto’s uit land van origine volgen hieronder !
PAN1.png
PAN2.png
PAN3.png
PAN4.png
Laatst gewijzigd door Pti op wo 08 aug 2018, 19:58, 7 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor GuidovW » za 04 aug 2018, 16:28

Wie weet ga ik ooit nog zelf branden.
Tot die tijd heb ik belangstelling voor de gekleurde variant. 8-)
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1488
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Dirk Jan » za 04 aug 2018, 18:30

Ja, ik heb interesse in de gebrande boon. Laat maar weten wat ik moet doen om aan te haken. Is er een minimum afname? Ik denk aan 5 kg.

Vriendelijke groet,
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Cubeman
Berichten: 57
Lid geworden op: di 30 nov 2010, 21:10

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Cubeman » za 04 aug 2018, 20:37

Ik heb je zojuist een e-mailtje gestuurd voor 5kg ongebrand.

Gr. Martijn


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Profitec Pro 800 - Compak K3 Touch Advanced - Behmor 1600

Franky
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 13 jan 2012, 17:59

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Franky » za 04 aug 2018, 20:56

Ook hier belangstelling voor de gebrande variant. Tot heden brand ik niet zelf, voor zover het koffiebonen betreft.
Laat maar weten als het zover mocht komen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
swimmer
Berichten: 298
Lid geworden op: do 12 feb 2009, 00:11
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor swimmer » ma 06 aug 2018, 14:30

Dit klinkt inderdaad zeer aantrekkelijk
Daar ik zelf niet brand gaat mijn belangstelling uit naar de gebrande bonen. PM gaat de deur uit ...
:: Dallacorte mini E4 plus :: Lagom P64 :: Ceado E37S (te koop) :: Mahlkönig Vario 2. gen steel burrs :: Haus & Feldgrind :: Hario V60 & Delter Coffee Press & Aeropress & Kalita & Karlsbader Kanne ::

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor bobbee » ma 06 aug 2018, 14:32

Ik zou wel mee willen doen maar heb nog teveel voorraad groene bonen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Pti » ma 06 aug 2018, 15:41

Geen probleem Bob, we hebben hier al eerder een klein buffertje voor je opgeslagen ;)

Voor mensen die zich aangemeld hebben ik ga proberen vanavond of morgen de eerste aanbetalingen eruit te gooien.

Bert 619
Berichten: 133
Lid geworden op: do 01 aug 2013, 16:50

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Bert 619 » ma 06 aug 2018, 17:12

Geen probleem Bob, we hebben hier al eerder een klein buffertje voor je opgeslagen ;)

Kan je dat voor mij ook doen, ik heb op dit moment ook nog een aardig voorraadje.

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Inkoopactie: Panama Boquete: Lerida estate

Berichtdoor Pti » ma 06 aug 2018, 18:01

Natuurlijk, maar plaats wel gewoon je bestelling en geef het daarbij aan want anders loop je alsnog het risico om achter het net te vissen.

Het is namelijk nog al wat administratief en logistiek gehannes en maatwerk verhoogd de kans op fouten.


Terug naar “(Web)Winkels, advertorials en andere aanbiedingen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron