Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » ma 13 jan 2014, 10:10

http://www.amsterdamcoffeefestival.com/

Vrijdag 2 en zaterdag 3 mei op de NDSM-werf te Amsterdam.

In navolging van London Coffee Festival (jaarlijks eind april)...
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.
Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!

The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » ma 13 jan 2014, 11:54

Goeie tip! Dank.
Denk niet dat ik erheen kan helaas want ik word eind april nog een keertje vader :grin:
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » za 21 mar 2015, 14:39

http://www.amsterdamcoffeefestival.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vrijdag 15 t/m zondag 17 mei.

The Amsterdam Coffee Festival is het evenement waar de innoverende subcultuur van liefhebbers van koffie, thee, chocolade en food beleefd wordt. Dit is een onmisbare ervaring voor koffiekenners, ‘Urban foodies’, belangrijke spelers uit de industrie en natuurlijk ook vele andere belangstellenden. Geniet van de levendige atmosfeer, vol kunst, muziek en positieve energie. Proef fantastische koffie, eet lekker en gezond 'Street Food' en geniet!

Koffiebeleving, trends, muziek, culinaire highlights, & DJ’s en nog veel meer. The Amsterdam Coffee Festival is een niet te missen evenement. Drie dagen op rij is de NDSM-werf één grote koffiebar. Voor koffieliefhebbers en foodies. Vol internationale smaken, stijlen en statements. En steun voor het goede doel Project Waterfall.

Het evenement is tegelijkertijd het podium van verschillende (SCAE) kampioenschappen:
* Finale voor het NK Latte Art
* The Dutch Brewers Cup
* The Cuptasters Championship

Kom genieten van een pure mix. Naast dé koffietrends, proef je hier ook vernieuwende thee, cacao-specialties en chocolade creaties. In 2014 trok de eerste editie van ‘ACF’ meer dan vijfduizend bezoekers!

http://www.amsterdamcoffeefestival.com/WhatsOn.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

vrijdag 15 mei
Het vak evenement is open van 10 tot 5. Rond 17.00 uur gaat het vak evenement over in het publieksfestival over. Rond 20.00 uur start de feestavond tot circa 22.00 uur: The Espresso Martini Launch Party (sommige stands en festivalzones zijn dan afgesloten).

zaterdag 16 en zondag 17 mei
Drie sessies per dag!

Brunch Session
10.00 tot 13.00 uur

Lunch Session
13.00 tot 14.00 uur

Teatime Session
16.00 tot 17.00 uur
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » za 11 apr 2015, 17:15

Caffeinated

Caffeinated to have International/European Premier in mid-May followed by 5 theatrical screenings in Amsterdam, Netherlands!!!
Will update ticket info soon...

https://www.facebook.com/Caffeinatedthe ... e_internal" onclick="window.open(this.href);return false;"

Screenings zullen in bioscoop Lab111 in Amsterdam-West plaatsvinden.
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor NielsB » za 16 mei 2015, 17:32

Is iedereen geweest?
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
pichichi
Berichten: 835
Lid geworden op: ma 18 aug 2008, 12:34
Locatie: Soest

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor pichichi » za 16 mei 2015, 19:15

:arrow: Check
Ah! How sweet coffee tastes, more delicious than a thousand kisses, milder than muscatel wine.

Coffee, I have to have coffee, and, if someone wants to pamper me, ah, then bring me coffee as a gift!


The Coffee Cantata - J.S.Bach

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Bluecold » za 16 mei 2015, 21:47

Ben er geweest! Heb me prima vermaakt en ben best wel jaloers op de selectie koffiebranders die de amsterdammers op fietsafstand hebben.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Fr@nk
Berichten: 58
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 23:41

Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Fr@nk » za 16 mei 2015, 22:28

Ik ben er vanmiddag geweest en heb me 1,5/2 uur erg vermaakt. Ben op ideeën gebracht voor slow/cold-brew en genoten van lekkere kopjes espresso. Nog even gekeken bij de latte-art, erg leuk; wel zonde van de muziek die de geluiden van het latte-art deel overstemmen...

Morgen ga ik weer een kijkje met wat vrienden om even te kijken naar de mooie spulletjes!

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Bluecold » za 16 mei 2015, 22:29

Ja de latte art was wel intens om te zien. Had ik niet verwacht. Door die tijdklok leef je veel meer mee met de deelnemers :lol:
Is je koffie te zuur?

Is je koffie te bitter?

Is je koffie te intens?

Snap je het allemaal niet meer?

Lees dit

nicholas
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 17 dec 2012, 12:50
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor nicholas » za 16 mei 2015, 22:57

Vandaag geweest. Latte art tips krijgen van een wereldkampioen, la marzocco's uittesten, spelen met overkill molens ( http://www.titus-grinding.de ), cuppings langs alle kanten, wedstrijden en lezingen, gepassioneerde vriendelijke mensen, leuke locatie en goed georganiseerd. Kortom, veel geleerd en heb me rot geamuseerd!
Londinium-Eureka75e-ECM Giotto-Mazzer Major-Fiorenzato T80-


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron