World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.
tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor tohenk2 » za 23 jun 2018, 22:35

De foto's hebben op de computer en telefoon de juiste orientatie - op de website niet. En als ik ze een kwartslag draai, dan zijn ze op computer en telefoon inderdaad gedraaid (niet goed meer) maar er lijkt niks te gebeuren op de website, of ze draaien 180graden.

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor tohenk2 » za 23 jun 2018, 22:48

De Niche viel me wat tegen. Goedkoop dekseltje. Uitstraling niet mijn ding. Zonder bonen ook wel wat speling in de as....
Au. Dat dekseltje verwachte ik al een beetje. Speling op de as niet. Dat maakt het nu wel heel erg jammer dat ik ze niet zag (ik heb de zwarte besteld en ga het dus meemaken, of niet. Of zoiets. Hoop ik.)

tohenk2
Berichten: 244
Lid geworden op: do 30 jul 2015, 21:10

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor tohenk2 » za 23 jun 2018, 22:58

latte art
IMG_1817.jpg

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor kilo » zo 24 jun 2018, 08:36

Ik vond de Lelit Bianca ook een echte vernieuwing. Heb er even mee mogen spelen. Het is eigenlijk een machine die een flow profiel kan maken. Door een naald ventiel in plaats van de vaste restrictor kan je de watertoevoer in de groep regelen met de paddle. De flow zelf kan je niet zien, wel de druk in de groep. Zolang er nog geen druk is in de groep, tijdens de pre infusie zie je dus niet wat er gebeurt qua flow. Dat maakt het wat lastig te sturen. ( tenzij je het voorgeprogrammerde profiel kiest) Ook reageert de druk met enige vertraging op verandering in de flow. Ik vond het nog niet makkelijk om een zelfde profiel te herhalen. Daarin schuilt m.i. een groot verschil tussen de Bianca en de reguliere profiel machines als de Vesuvius, die, als een “recept” eenmaal is ingesteld, dat keer op keer kunnen herhalen. Maar met wat oefening gaat dat op de Bianca wellicht ook wel lukken. Komt er toch nog iets van the art of the barista bij kijken.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor Pti » zo 24 jun 2018, 08:49

Ik denk dat in een thuissituatie die herhaalbaarheid een stuk minder belangrijk is dan in een horecasetting. Sterker nog het is misschien juist wel leuk dat niet ieder shot er perse precies hetzelfde uitkomt. Het geeft juist net als bij een veerloze lever de vrijheid om te spelen.
De functies die je krijgt binnen die prijsklassen zijn belachelijk, €1700 minder dan de Vesuvius die je aanhaalt! Daar kun je een mooie molen van kopen bijvoorbeeld ;)
Idem rocket r60v (€3500)
Idem GS3 (>€4500)
De lelit kost ca. de helft van alle andere concurrenten mét pressure profiling, RVS DB, pid en vastwater.
Precies vanwege die prijsklasse had ik nooit zo'n hoge pet op van lelit, maar kwalitatief zag het er eigenlijk allemaal wel heel goed uit.

Ik weet trouwens nog steeds niet zeker of het wel de flow is die je regelt met de paddle en niet "gewoon" de druk.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor fransg » zo 24 jun 2018, 09:21

Ik vond de Lelit Bianca ook een echte vernieuwing. Heb er even mee mogen spelen.
Was leuk je even te spreken op de beurs! Ik werd vervolgens helaas gebeld door iemand van mijn werk voor dringend overleg en daarna was je weer verder gelopen, natuurlijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor bobbee » zo 24 jun 2018, 10:29

https://youtu.be/2xfwaXBw7kA

Dit vind ik nou ook echt geweldig van de mogelijkheden van de Lelit! Zo kan ik zelfs samen met mijn zoon aan de koffie en kan hij ook koffie voor mij maken én spelen met de druk. Iets wat ik hem niet laat doen met de Strega door de hevel!

(ik ben bijna om...)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor kilo » zo 24 jun 2018, 11:10

Flow en druk zijn aan elkaar gerelateerd vanaf het moment dat de puck op druk is. De Bianca regelt met de paddel de watertoevoer, waardoor ook de druk stijgt of daalt in de groep. De pomp blijft steeds dezelfde druk leveren. De druk aan de pomp is dus niet altijd gelijk aan de druk op de puck in de groep.
Bij de Vesuvius bijvoorbeeld wordt de druk verhoogd door de pomp harder te laten werken.
Academisch verschil eigenlijk. Maar het zou mooi zijn als je echt op flow kan sturen zoals bij een lever, door naar het straaltje uit de groep te kijken. Een constante flow gedurende het hele shot zou dan het doel zijn lijkt me.
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
kilo
Berichten: 313
Lid geworden op: do 28 okt 2010, 22:40
Locatie: Doorn

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor kilo » zo 24 jun 2018, 11:14

. Was leuk je even te spreken op de beurs! Ik werd vervolgens helaas gebeld door iemand van mijn werk voor dringend overleg en daarna was je weer verder gelopen, natuurlijk
Geheel wederzijds. Een naam die een gezicht kreeg, leuk!
Vesuvius Evo Leva || Lelit Bianca || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: World of Coffee 2018 RAI 21-23 Juni

Berichtdoor fransg » zo 24 jun 2018, 11:28

Ik ben niet goed in het onthouden van gezichten dus tik me volgende keer weer op m'n schouder!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron