Programma update Amsterdam Coffee Festival

Alles wat je kwijt wilt of te weten wilt komen op het gebied van koffie-evenementen.

Ga jij naar het Amsterdam Coffee Festival?

Nee
2
15%
Ja, ik ga op vrijdag
2
15%
Ja, ik ga op zaterdag
6
46%
Ja, ik ga op zondag
3
23%
 
Totaal aantal stemmen: 13
Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor @3aan » za 10 mar 2018, 00:34

Maar, er is toch geen westrijd zonder tegenstanders? Afbeelding
Mijn Klantjes zijn de grote winnaars. Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor turboyeast » za 10 mar 2018, 09:33

LS,
Ik ga vandaag (zaterdag) ook eens kijken, voor de eerste keer. Misschien vind ik het (ook) wel een grote kermis..trek ik ook mijn conclusies.
Cheers, TY

Bas, misschien zie ik je nog wel even.
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bvds » za 10 mar 2018, 10:16

gezellig!
app of sms straks maar even.
maken we van mssch gewoon zeker ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bobbee » za 10 mar 2018, 12:00

LS,
Ik ga vandaag (zaterdag) ook eens kijken, voor de eerste keer. Misschien vind ik het (ook) wel een grote kermis..trek ik ook mijn conclusies.
Cheers, TY

Bas, misschien zie ik je nog wel even.
Ik zou erheen gaan en ervan genieten. Het is wel een echt koffiefestival, druk, erg druk ook voor mij maar vanwege persoonlijke omstandigheden maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden. Dus als je daar niet vatbaar voor bent is het een geweldige bijeenkomst die helemaal in ons straatje ligt! Koffie, koffie en nog eens koffie!

(de kermis gedachte zijn totaal niet nodig)
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » za 10 mar 2018, 12:04

Vrijdag niet gegaan, leuke werkdag gehad maar helaas pas om 20uur thuis.
Ik heb nu voor zondag een beurspas aangeboden gekregen van een koffievriend.
Dus ik ga morgenochtend even een rondje doen en onze pichichi aanmoedigen ;)

Gebruikersavatar
namor
Berichten: 337
Lid geworden op: wo 15 nov 2017, 21:27

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor namor » za 10 mar 2018, 15:47

.... ik ga morgenochtend even een rondje doen en onze pichichi aanmoedigen ;)
Wat is zondag is goede tijd? Om iets interessants zien/meemaken en dat niet bomvol is? Voor mij is het eerste keer.
Om te drinken: LM GS3 MP, Cremina 67, LP Pre ... /
Om te malen: MH EK43, Compak F8, TM Sculptor 064S, Kinu M47 /
Om te branden: Besca BSC 2kg /
Om te meten: VST LAB Coffee, Tonino, Wile/

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Pti » za 10 mar 2018, 18:03

Het is sowieso druk, maar er is genoeg moois te zien. Ga in ieder geval niet aan het eind van de dag dan zijn er al een hele hoop aan het opruimen.

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor Capulus » za 10 mar 2018, 18:21

Het is sowieso druk, maar er is genoeg moois te zien. Ga in ieder geval niet aan het eind van de dag dan zijn er al een hele hoop aan het opruimen.
Het was inderdaad op de middag best druk, maar ik heb mij hier totaal niet aan gestoord. Leuke stands met afwisselende koffie en mooie apparaten. Lezingen vielen mij wat tegen. Hoewel ik mijzelf nog als beginner zie, heb ik niets vernieuwends gehoord helaas. Al met al leuk om eens op zo'n festival te zijn geweest.
Ik kan mij overigens erg vinden in de opmerkingen van Frans over de wedstrijden. Persoonlijk vind ik daar (onnodig) iets te veel theater bij zitten, maargoed ieder zijn ding.
Veel plezier morgen.

Gr Bart

Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk

Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bvds » za 10 mar 2018, 21:21

Bas, misschien zie ik je nog wel even
Was gezellig TY ;)

Ik vond het wel weer de moeite waard vandaag. Maar ook wel weer veel van hetzelfde. Op een enkele plek echt goede koffie, maar ook erg veel vooral matige koffie om eerlijk te zijn. Even gespeeld met die nieuwe LM. Tsja. Die "nieuwe KvdW lever" kon me meer bekoren. Dat kan ik helaas niet zeggen over de gewassen Kongo die ze er uit trokken...bewijst maar weer dat op zich geen slechte koffie met top apparatuur zoals een KvdW plus EK43 niet automatisch een goede espresso oplevert. Al met al een leuk dagje Amsterdam. Parkeren op Noord, pondje over het Ij en stukje park was een goed idee van Peter de Goede. Gaf meteen een beetje vakantie gevoel. Zeker met dat bijna lente weer ;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Programma update Amsterdam Coffee Festival

Berichtdoor bvds » za 10 mar 2018, 21:23

Bas, misschien zie ik je nog wel even
Was gezellig TY ;)

Ik vond het wel weer de moeite waard vandaag. Maar ook wel weer veel van hetzelfde. Op een enkele plek echt goede koffie (vooral een fantastische koffie bij Yakup) maar ook erg veel vooral matige koffie om eerlijk te zijn. (Of zou dat komen omdat je de lat elk jaar ongemerkt hoger legt?)

Even gespeeld met die nieuwe LM. Tsja weet niet wat ik er van moet denken. Opmerkelijke groep en anders dan anders. Door de niet al te lekkere koffie kon ik het potentieel helaas niet proeven. Maar twee hendel tegelijk naar onder brengen (gaat vrij licht) en er op het einde van de preinfusie eentje loslaten (de kleinste) voelde op de een of andere manier onlogisch. Het PPIC systeem van KvdW kon me eigenlijk meer bekoren. Dat kan ik helaas niet zeggen over de gewassen Kongo die de sympathieke barista er uit wist te toveren...bewijst maar weer dat op zich geen slechte koffie i.c.m. top apparatuur zoals deze KvdW plus EK43 niet automatisch een goede espresso oplevert. O ja nog een heel erg lekkere Yirgacheffe natural gedronken uit de Hario. Van Kafe Francin uit Praag. Zalig.

Al met al een leuk dagje Amsterdam. Gratis parkeren op Noord, pondje over het Ij en stukje wandelen door het park was een goed idee van Peter de Goede. Gaf meteen een beetje vakantie gevoel. Zeker met dat bijna lente weer ;)
Laatst gewijzigd door bvds op za 10 mar 2018, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL

Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs


Terug naar “Evenementen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron