ING hoofdkantoor

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

ING hoofdkantoor

Berichtdoor NielsB » di 08 sep 2009, 10:06

Vandaag ben ik aan het werk bij de ING aan de Bijlmerdreef in Amsterdam.
Naast de receptie is een Piazza koffiebar met een LM en volgens mij grote Macaps.
Die gozer heeft daar voor mij een hele mooie cappuccino gemaakt.
Hele goede smaak, goede temperatuur, mooi microfoam met latte art.

Een echte verrassing!
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor Jeroen » di 08 sep 2009, 13:43

Jaja, langzaam maar zeker gaan we met z'n allen de goede kant op!

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor NielsB » di 08 sep 2009, 20:16

Nou, dan wel heeeeel langzaam! Wat mij betreft is de cappuccino van vanmorgen bij de ING een unicum!
Bij de meeste horeca-gelegenheden waar goede apparatuur staat is het personeel slecht getraind.
En overal worden maar volautomaten neergeknalt. 99 van de 100 keer is dat niet te snekken!
Ik zie daar voorlopig nog geen verbetering in komen. Jij wel?
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
Jeroen
Berichten: 234
Lid geworden op: zo 30 dec 2007, 10:51
Locatie: Hedel
Contacteer:

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor Jeroen » di 08 sep 2009, 20:50

Nou, dan wel heeeeel langzaam! Wat mij betreft is de cappuccino van vanmorgen bij de ING een unicum!
Bij de meeste horeca-gelegenheden waar goede apparatuur staat is het personeel slecht getraind.
En overal worden maar volautomaten neergeknalt. 99 van de 100 keer is dat niet te snekken!
Ik zie daar voorlopig nog geen verbetering in komen. Jij wel?
Oké, misschien ben ik iets te goed van vertrouwen, en ja...ook ik ben/word regelmatig teleurgesteld in de horeca. Twee weken terug nog in Den Bosch, sjieke tent, superlunch, KvdW 3 groeps Mirage(!!!), twee topmolens, Illy koffie.... lauwe espresso zonder crema :(

Vier weken terug...vakantie in Zeeland...espressobar in Vlissingen... 2 groeps KvdW Mirage Idrocompresso, 15 seconden over een dubbele espresso :shock: Verkoopster: "..ja meneer, deze koffie komt hééélemaal uit Brazilië.." Ik: "..tja, en moet je kijken wat jij er mee doet...da's toch wel jammer op zijn minst"

Dussss, we zijn er nog niet maar ik heb wel het idee dat er wat meer besef komt in de goede richting, nu nog de juiste actie! Wij gaan op de koffiebeurs volgend jaar i.i.g. een laagdrempelig educatieprogramma opzetten voor de horecaondernemer..alle beetjes helpen.

Gebruikersavatar
Orrin
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 14:26

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor Orrin » vr 11 sep 2009, 19:17

Vandaag ben ik aan het werk bij de ING aan de Bijlmerdreef in Amsterdam.
Naast de receptie is een Piazza koffiebar met een LM en volgens mij grote Macaps.
Die gozer heeft daar voor mij een hele mooie cappuccino gemaakt.
Hele goede smaak, goede temperatuur, mooi microfoam met latte art.

Een echte verrassing!
Cool! Kan je daar ook als niet-ING'er een bakkie kopen? Of is het alleen voor personeel zelf?

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor Joep » vr 11 sep 2009, 19:40

Misschien was er toevallig een hobbybarista aan het werk, en staat volgende keer miep van verderop weer gewoon koffie te maken :)
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: ING hoofdkantoor

Berichtdoor NielsB » za 12 sep 2009, 18:19

Cool! Kan je daar ook als niet-ING'er een bakkie kopen? Of is het alleen voor personeel zelf?
Het is voor personeel en de klanten. Je kan er zo naar binnen lopen, maar wordt meteen opgevangen door een gastvrouw die vrindelijk vraagt wat je komt doen. Je mag even plaatsnemen en je wordt een kopje koffie aangeboden. Personeel koopt het gewoon zelf.
Of je moet brutaal naar binnen lopen en bij de bar gaan staan, doen alsof je er werkt ;-)
Misschien was er toevallig een hobbybarista aan het werk, en staat volgende keer miep van verderop weer gewoon koffie te maken
Nee, het is een behoorlijk commercieel dingetje. Het is een Piazza D'oro bar en volgens mij dus gewoon neergezet door DE. Het ziet er allemaal heel gelikt uit. Zelfs de barista ziet er goed uit. ING kan hiermee indruk maken op de (grote) klanten die daar komen en voor DE is het natuurlijk alleen maar promotie. DE hoopt zo klanten binnen te krijgen voor hun bedrijfsoplossingen voor koffievoorziening. Mes snijdt aan 2 kanten...
DE is Piazza D'Oro flink aan het promoten met het barista-verhaal. Ook Jeroen Veldkamp werkt/wordt ingehuurd- voor de promotie van Piazza D'Oro.
Micra&Ultra


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten