Polevie @ den bosch

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » wo 29 jun 2011, 18:56

Klein grapje.

Maar vrouwen die koffie drinken prefereren cappuccino, dat klopt over het algemeen wel. Bij een espresso vind ik het soms gewoon niet fris dat ik een uur later nog met een koffie-kegel rondloop, daarnaast vind ik een cappu gewoon ook erg lekker. Een goede cappuccino is ook echt erg fijn. Wat je zegt dat er niet veel goede te krijgen zijn is zeker waar, daarom ook vooral lekker zelf maken. Ik mijn korte koffiecarrière merk ik nu al dat ik betere cappuccino's maak dan de meeste café's en dat is eigenlijk meer een slechte zaak voor die café's dan dat het een goede zaak van mij is(ook wel natuurlijk).

Excuus voor veel gel*l :ugeek:
Eigenlijk wel erg toch dat jij betere cappuccino maakt als een horeca gelegenheid en dan betaal je er gauw 2 a 3 euro voor :( zonde van het geld eigenlijk. Ja ik snap zeker je punt over espresso's als ik aan het werk ben. Drink ik ook gemiddeld 5 a 6 bakken dubbele espresso. en daarnaast rook ik er ook nog bij :? Maar ja ach iedereen moet drinken wat die lekker vind toch :D Daarom bestaat er ook keuze. Ik was laatst in NY en ik stond er van versteld over het feit dat er zo veel zaakjes waren waar ze goede koffie gaven. in het hotel was het niet te drinken maar gelukkig was er tegen over het hotel een starbucks waar ze naar mij zeggen geniale restretto's hadden die je helaas ook niet altijd hier kan krijgen daarvoor moet je toch echt naar italie. Ik denk ook dat het apparaat wonderen doet, en natuurlijk de koffie en de zet wijze. nogmaals mijn excuses voor mijn type fouten heb hier voor 2,5 jaar in engeland gezeten en blijkt dat ik mijn nederlands een beetje verleerd ben.
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Spironski » wo 29 jun 2011, 21:03

...maar gelukkig was er tegen over het hotel een starbucks waar ze naar mij zeggen geniale restretto's hadden...
Daar sta ik van te kijken! Starbucks heeft niet voor niets de bijnaam Charbucks. En wat ik er van ken vond ik hun koffie nu ook niet om over naar huis te schrijven. Wellicht toch eentje die het anders heeft gedaan dan de anderen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor hrichard » wo 29 jun 2011, 23:32

dit: http://www.starbucksmelody.com/2011/02/ ... -beverage/ ?

Dat doen ze pas sinds dit jaar blijkbaar.
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Spironski » wo 29 jun 2011, 23:39

Maar nu is het me nog niet helemaal duidelijk wat het nu is... In de Venti zitten dan 5(!) shots ristretto, en daarbij gaat dan hoeveel volle melk?

Het klinkt een beetje naar wat ikzelf soms maak: een triple ristretto met evenveel volle geschuimde melk. Een beetje een stoere Cortado, zeg maar.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » do 30 jun 2011, 13:08

Maar nu is het me nog niet helemaal duidelijk wat het nu is... In de Venti zitten dan 5(!) shots ristretto, en daarbij gaat dan hoeveel volle melk?

Het klinkt een beetje naar wat ikzelf soms maak: een triple ristretto met evenveel volle geschuimde melk. Een beetje een stoere Cortado, zeg maar.
Weet je, je moet drinken wat je wilt drinken : ) toch, en echt in bolivia hoef je geen koffie te drinken daar krijg je een extract '' een siroop '' en dat word dan aangemengd met warm water :P. en in de meeste hostels krijg je een pod nestle oplos koffie voor je neus :P daar word je ook niet vrolijk van. Ik ga over twee weken naar thailand, daar ben ik ook wel benieuwd naar de koffie iemand daar tips : ) I.p.v de starbucks
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron