Stumptown komt naar Amsterdam

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Juliejayne
Berichten: 13
Lid geworden op: di 11 mar 2008, 23:32
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Stumptown komt naar Amsterdam

Berichtdoor Juliejayne » wo 02 jun 2010, 19:38

Daarna, had ik een echte espresso bij Screaming Beans in Hartenstraat. Prima, en ook met een keuze van verschillende SO espressos of de gewoon huisblend.
Dan noem je er ook wel eentje! Alsof dat een gemiddelde koffietent is! Als ik me niet vergis staat daar een Idrocompresso en gebruiken ze Bocca. Bovendien snappen de mensen achter de bar heel goed wat een espresso is.
Precies, maar misschien hebben we een manier om de beste koffietenten te identificeeren. Anders loopt we te veel binnen een gemiddelde koffietent, wanneer wij zijn buiten in een vreemde stad!
_______________________
Espresso: BFC TCI Lira.
Grinders: Eureka Mignon x 2, Mahlkonig Guatemala, Cimbali Junior.
Roaster: Gene Cafe.

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Stumptown komt naar Amsterdam

Berichtdoor NielsB » do 03 jun 2010, 09:55

Maar dit zou ook voor Stumptown moeten gelden, toch? Die zou toch ook "top of the bill" moeten zijn? Vind het wel opvallend, net als mijn cappu bij Vivace in Seattle. Misschien toch de invloed van een mindere barista?
De dubbele espresso die ik bij Stumptown heb gedronken was inderdaad eerder een dubbele ristretto. Maar ik vond 'm wel helemaal te gek!

Of valt er over smaak niet te twisten?
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Stumptown komt naar Amsterdam

Berichtdoor Spironski » do 03 jun 2010, 11:36

Juist omdat er niet slechts één "juiste smaak" is kan je er heel goed over twisten, lijkt me! ;). Maar ik wordt wel nieuwsgierig naar de Stumptown in A'dam, eens kijken wanneer ik er weer ben...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron