Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
mark_boelen
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 26 okt 2008, 02:16
Locatie: Groningen Stad

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor mark_boelen » do 12 nov 2009, 00:13

Ook hier zijn de bonen binnengekomen, inderdaad extreem goed verzonden!

Zodra Willem tijd heeft gaan we ze in de vibieme domobar proberen, als dat te lang duurt even op de Faema in de trainingshoek!

Ik laat het je weten!

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor R&B » vr 13 nov 2009, 18:43

Vandaag de VOC melange getest:
uiterlijk: niet donker gebrand, niet egaal gebrand; zijn de verschillende bonen in de melange apart gebrand?
geur: ruiken lekker vers

Espresso:
Aardige crema; niet heel donker maar conform de branding.
Heel mild van smaak, nauwelijks bitter, weinig zuur.

Doet me wat denken aan de Kopi Luwak die ik hiervoor in de maler had. Ook een heel milde zachte koffie.

In Cappucino nog niet getest, komt vanavond (+conclusie)!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Francesco
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 09:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Francesco » vr 13 nov 2009, 20:41

Wat fijn dat bij ieder de bonen goed ontvangen zijn. ik ben de komede drie weken naar Afrika maar daarna zal ik alles beantwoorden. Enkele van jullie reacties zullen waarschijnlijk op de brandmeester's site gezet worden, mits jullie daarmee akkoord gaan en jullie kritieken lovend zijn uiteraard ;)

Groetjes

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor R&B » di 17 nov 2009, 18:33

Nu ook in een cappucino gehad en viel me niet tegen!
Hij bleef verassend overeind, al had ik daar wel een dubbele espresso bij nodig. ;)
Wat dat betreft smaakt hij me beter dan de Kopi Luwak, want die bleef nergens.

Conclusie:
Mooie milde koffie, minder geschikt voor cappu's, maar wel lekker!
Is overigens nie een boon/melange die ik snel zou kopen vanwege het lage smaakvolume.

Bedankt voor de bonen!
:)

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor R&B » di 24 nov 2009, 19:44

Het lijkt alsof ik de enige ben met deze bonen?
:)

Nu het volgende zakje:
Mad science coffe!

Leuke naam, grappig etiket.
visueel: ook hier wat wisselend gebrandde bonen, al met al wel donkerder
geur: iets minder vers dan de VOC, maar zeker goed!
smaak: redelijk gebrand naar mijn idee precies goed, mooi bittertje, voller van smaak dan de VOC
In een cappucino komt er wat chocolade opzetten, combineerd mooi met de melk.

Lekkere koffie!
Deze zou ik elke dag wel kunnen drinken, mooi pittig en lekker vol van smaak!

wederom bedankt!

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Spironski » di 24 nov 2009, 20:04

Enkele van jullie reacties zullen waarschijnlijk op de brandmeester's site gezet worden, mits jullie daarmee akkoord gaan en jullie kritieken lovend zijn uiteraard ;)
Dat is nu precies waarom ik nooit enig belang hecht aan lovende berichten op sites van een aanbieder! Alles wat eventueel kritisch is of niet botweg lovend, wordt weg gelaten. Het is voor mij veel geloofwaardiger als aanbieders ook kritische noten laat lezen (en dat hoeft dus echt niet alleen maar afkrakend te zijn, maar gewoon: kritisch).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Simon
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 20 feb 2009, 17:20

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Simon » do 26 nov 2009, 12:13

[quote="Spironski"]Het is voor mij veel geloofwaardiger als aanbieders ook kritische noten laat lezen (en dat hoeft dus echt niet alleen maar afkrakend te zijn, maar gewoon: kritisch).[/quote]

Daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn! Desalnieteplus hierbij mijn notities van de drie espresso's...

Ik heb ze in de aangeraden volgorde gedronken, de verwachtingen bij zulke winnaars waren hooggespannen. Over twee ben ik erg enthousiast: de Mad Science en de Espresso D'Ascoli Satriano vielen bijzonder goed in de smaak. Bij beide een mond vol chocolade! De Mad Science doet daarnaast denken aan bloemetjes, lekker fris, bijzonder. De crema werd niet mega, maar dat lijkt me geen top prioriteit. De D'Ascoli Satriano heeft daarentegen een volle crema, het kleine schepje suiker (tsja, dat vind ik nu eenmaal lekker) blijft er een hele tijd opliggen. Mooie kleur ook! En de smaak: ook weer pure chocolade, maar nu ook wat kruidigs. Niet overheersend, maar prettig aanwezig, met een lange prettige na smaak. Beide koffie's blijven in een cappu prima overeind.

De VOC bleek voor dat laatste ook prima geschikt. Maar voor een espresso leek de combinatie van deze boon en mijn machine niet optimaal. Hij werd vooral zurig. Dat lijkt me niet de bedoeling, en ik kan me heel goed voorstellen dat het aanpassen van de water temperatuur hier soelaas biedt. Dat kan ik echter niet...

Kortom: de de Mad Science en de Espresso D'Ascoli Satriano zijn wat mij betreft terechte finalisten. De VOC voor mij persoonlijk niet, maar iemand met een andere zet temperatuur kan daar heel anders over denken.

Simon
Berichten: 91
Lid geworden op: vr 20 feb 2009, 17:20

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Simon » do 26 nov 2009, 14:15

[quote="Simon"][quote="Spironski"]Het is voor mij veel geloofwaardiger als aanbieders ook kritische noten laat lezen (en dat hoeft dus echt niet alleen maar afkrakend te zijn, maar gewoon: kritisch).[/quote]

Daar kan ik het natuurlijk alleen maar mee eens zijn! Desalnieteplus hierbij mijn notities van de drie espresso's...

Ik heb ze in de aangeraden volgorde gedronken, de verwachtingen bij zulke winnaars waren hooggespannen. Over twee ben ik erg enthousiast: de Mad Science en de Espresso D'Ascoli Satriano vielen bijzonder goed in de smaak. Bij beide een mond vol chocolade! De Mad Science doet daarnaast denken aan bloemetjes, lekker fris, bijzonder. De crema werd niet mega, maar dat lijkt me geen top prioriteit. De D'Ascoli Satriano heeft daarentegen een volle crema, het kleine schepje suiker (tsja, dat vind ik nu eenmaal lekker) blijft er een hele tijd opliggen. Mooie kleur ook! En de smaak: ook weer pure chocolade, maar nu ook wat kruidigs. Niet overheersend, maar prettig aanwezig, met een lange prettige na smaak. Beide koffie's blijven in een cappu prima overeind.

De VOC bleek voor dat laatste ook prima geschikt. Maar voor een espresso leek de combinatie van deze boon en mijn machine niet optimaal. Hij werd vooral zurig. Dat lijkt me niet de bedoeling, en ik kan me heel goed voorstellen dat het aanpassen van de water temperatuur hier soelaas biedt. Dat kan ik echter niet...

Kortom: de de Mad Science en de Espresso D'Ascoli Satriano zijn wat mij betreft terechte finalisten, met de laatste als favoriet. De VOC voor mij persoonlijk niet, maar iemand met een andere zet temperatuur kan daar heel anders over denken.[/quote]

Francesco
Berichten: 25
Lid geworden op: ma 22 sep 2008, 09:32
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Francesco » di 08 dec 2009, 09:13

Bedankt voor jullie reacties en oordelen, ik hoop dat er nog enkelen zullen volgen.

Overigens, achter "en jullie kritieken lovend zijn uiteraard" stond niet zomaar een knip-oog-smiley..

:)

Joep
Berichten: 647
Lid geworden op: do 25 sep 2008, 19:06
Locatie: Eindhoven

Re: Wannahave espressomelanges van Brandmeester's

Berichtdoor Joep » di 08 dec 2009, 18:04

Mijn review volgt nog, ik ben bijna door de derde zak heen, ik ben niet heel snel.
Ik had al wel wat meer reviews verwacht eigenlijk.


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron