Doppio

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Boontje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 10:47

Doppio

Berichtdoor Boontje » di 11 jan 2011, 16:17

Hoi koffieliefhebbers! Ik ben nieuw hier, net aangemeld. Ik houd nu eenmaal erg van koffie ;).

Vanmiddag was ik bij Doppio Espresso in Groningen, mijn ervaringen waren positief. Ik ben benieuwd wie er nog meer ervaring hebben met Doppio! Ik geloof dat ze ook nog in andere steden in Nederland zitten.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Doppio

Berichtdoor Spironski » wo 12 jan 2011, 02:38

Ja Doppio zet geen slechte bak. Maar dat mag ook wel, ze waren winnaar van de AD koffie test in......, 2008 ?
Maar ik heb b.v. bij Cozi in de Steentilstraat wel eens net zo'n lekker kopje koffie gedronken. En ik moet nog altijd eens langsgaan bij Mark van SL :oops: .
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Boontje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 10:47

Re: Doppio

Berichtdoor Boontje » do 13 jan 2011, 10:15

Cozi moet ik nog eens proberen dan. Is de sfeer daar net zo goed als bij Doppio?

Mark van SL?

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Doppio

Berichtdoor Spironski » do 13 jan 2011, 11:10

Cozi is kleiner en intiemer dan Doppio. Van buiten ziet het er onopvallend uit, maar binnen is het behoorlijk verzorgd en modern, en de koffie en hapjes zijn goed.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Boontje
Berichten: 3
Lid geworden op: di 11 jan 2011, 10:47

Re: Doppio

Berichtdoor Boontje » do 13 jan 2011, 11:16

Waar ga je liever heen, Doppio of Cozi?

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Doppio

Berichtdoor Spironski » do 13 jan 2011, 12:06

Ik drink nog zelden koffie buitenshuis, maar als ik moet kiezen tussen die twee gaat het er voor mij alleen maar om welke op dat moment dichterbij is.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

YZ5
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 14:30
Locatie: Groningen

Re: Doppio

Berichtdoor YZ5 » za 15 jan 2011, 11:33

Ik ben enkele weken geleden bij Mark geweest terwijl hij aan het werk was in SL. Een geweldige espresso gehad. Je kunt wel proeven dat hij het met passie zet. Ook gelijk een blikje Jamaica Blue Mountain meegenomen. Als espresso viel het een beetje tegen maar door een french press is hij echt hemels. Alleen jammer dat het zo duur is.

Gebruikersavatar
Hemminga
Berichten: 43
Lid geworden op: zo 30 nov 2008, 22:44

Re: Doppio

Berichtdoor Hemminga » za 15 jan 2011, 15:26

Mark van SL?
Ik denk dat met SL Simon Levelt bedoeld wordt ;) Die zit op de kruising van de Grote kromme elleboog en de Oude Kijk in't Jat
La Pavoni Professional Lusso | D.E. Wandmaler

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Doppio

Berichtdoor Spironski » zo 16 jan 2011, 02:29

Exact!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

mark_boelen
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 26 okt 2008, 02:16
Locatie: Groningen Stad

Re: Doppio

Berichtdoor mark_boelen » wo 19 jan 2011, 13:51

Ik ben enkele weken geleden bij Mark geweest terwijl hij aan het werk was in SL. Een geweldige espresso gehad. Je kunt wel proeven dat hij het met passie zet. Ook gelijk een blikje Jamaica Blue Mountain meegenomen. Als espresso viel het een beetje tegen maar door een french press is hij echt hemels. Alleen jammer dat het zo duur is.
Het is dat er zo ontzettend veel mensen aan de bar komen, anders had ik je zeker nog onthouden :)
Dat blikje JBM zegt me namelijk wel iets..... had je corleone of Indonesie espresso?


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron