Polevie @ den bosch

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » di 28 jun 2011, 21:39

Polevie @ den bosch

Erg leuke retro zaak in den bosch ( achter de perry sport ) staat bekend om zijn koffie, brand het zelf en verkoopt ook zijn eigen koffie.
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Spironski » wo 29 jun 2011, 02:28

En hoe is de koffie?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » wo 29 jun 2011, 14:00

En hoe is de koffie?
De espresso's zijn goed vind ik zelf : ) cappuccino wat minder.
Cappuccino kun je beter drinken bij de beagels en beans ( vorig jaar uit geroepen tot beste cappuccino van nederland ) al moet ik zeggen dat ik dat bijna niet drink : ) Dat is meer vrouwen koffie
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4057
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor @3aan » wo 29 jun 2011, 16:23

En hoe is de koffie?
De espresso's zijn goed vind ik zelf : ) cappuccino wat minder.
Cappuccino kun je beter drinken bij de beagels en beans ( vorig jaar uit geroepen tot beste cappuccino van nederland ) al moet ik zeggen dat ik dat bijna niet drink : ) Dat is meer vrouwen koffie
Over vooroordelen gesproken, dan heb ik gelukkig nog wat vrouwelijks. :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor hrichard » wo 29 jun 2011, 16:45

Ben ik een lekker wijf 8-)

Altijd dat geneuzel, cappuccino is ook een erg lekkere koffievariatie, ik snap niet dat daar altijd zo denigrerend over word gedaan. Een goede cappuccino maken is net zo goed een kunst. En weet je wat? Er komt misschien nog wel meer bij kijken dan bij een goede espresso, aangezien dat 'slechts' de basis van de cappuccino is.

Zo, in jullie bek, alle haters! ;)
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

merten
Berichten: 72
Lid geworden op: za 09 apr 2011, 19:57

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor merten » wo 29 jun 2011, 18:00

Ik moet zeggen dat ik 's avonds een cappuccino ook wel lekker vind eigenlijk. Ik wist niet dat het echt bekend stond als zijnde een "vrouwendrankje". Ik zit toch nog in de beginfase van alles, dus het frequent opschuimen van de melk komt mij goed uit eigenlijk.

Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » wo 29 jun 2011, 18:23

Na ik kom uit de horeca, ik heb in luxe restaurant's tot en met buurtkroegen gestaan. En een ding is wel 7 van de 10 gasten bijv, zijn er 7 vrouwelijke gasten die cappuccino bestellen. Helaas krijg je niet overal goede cappuccino. Daarom hebben wij ook gelukkig genoeg keuze in den bosch ( kwa koffie zaken ) waar ze wel goede koffie schenken en goede cappuccino serveren.

En persoonlijk ik heb er ook een jaar over gedaan om nu echt een goede cappuccino te maken ( en het is me gelukt ben nu zo ver om rozetjes te maken en hartjes en een varkentje ) daarmee houd het ook bij mij op helaas. Maar goed ik moet toe geven ik drink ook af en toe wel eens cappuccinotje dan heb ik voornamelijk een kater en dan moet ik niet denken aan een zware espresso of een kop koffie dat gaat dan niet goed samen met je maag : )
Laatst gewijzigd door Guido1985 op wo 29 jun 2011, 18:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor hrichard » wo 29 jun 2011, 18:33

Spellingpolitie kom er maar in! :mrgreen:
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo

Guido1985
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 08 jun 2011, 11:43

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor Guido1985 » wo 29 jun 2011, 18:35

Spellingpolitie kom er maar in! :mrgreen:
Mag ik ook in het engels typen ? daar ben ik iets beter in : )
Bugatti diva. Mazzer Mini. La pavoni Europicolla 1a

hrichard
Berichten: 138
Lid geworden op: wo 11 mei 2011, 12:33

Re: Polevie @ den bosch

Berichtdoor hrichard » wo 29 jun 2011, 18:43

Klein grapje.

Maar vrouwen die koffie drinken prefereren cappuccino, dat klopt over het algemeen wel. Bij een espresso vind ik het soms gewoon niet fris dat ik een uur later nog met een koffie-kegel rondloop, daarnaast vind ik een cappu gewoon ook erg lekker. Een goede cappuccino is ook echt erg fijn. Wat je zegt dat er niet veel goede te krijgen zijn is zeker waar, daarom ook vooral lekker zelf maken. Ik mijn korte koffiecarrière merk ik nu al dat ik betere cappuccino's maak dan de meeste café's en dat is eigenlijk meer een slechte zaak voor die café's dan dat het een goede zaak van mij is(ook wel natuurlijk).

Excuus voor veel gel*l :ugeek:
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron