Coffee Company

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Gebruikersavatar
youneedstyle
Berichten: 55
Lid geworden op: vr 18 jul 2008, 12:12
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Coffee Company

Berichtdoor youneedstyle » vr 05 sep 2008, 18:59

Ik las laatst over de Coffee Company.
Toen zag ik er een in Tilburg, zag er goed uit.
Natuurlijk wilde ik daarna eens gaan proeven.
Hij was alweer gesloten. Voorgoed.

Jammer, ik was erg benieuwd naar dit franchise concept.
I had some dreams, they were clouds in my coffee. Carly Simon
Live on stage: Vibiemme Domobar + Racillio Rocky

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Coffee Company

Berichtdoor Aadje » di 09 sep 2008, 10:19

Ben er een paar keer geweest, in Amsterdam en Delft. Leuk concept, maar door de koffie ben ik niet echt impressed. De cappa serveerden ze in een glas (dom mijns inziens) met zo'n 3 cm koffie en 7 cm melkschuim. Niet echt zoals ik m wil. Vind t wel leuk dat ze hun Marzocco's van glazen zijplaten voorzien waar je doorheen kunt kijken.
Speedster | SuperJolly | et al.

Gebruikersavatar
arno
Berichten: 124
Lid geworden op: zo 03 aug 2008, 09:48
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Coffee Company

Berichtdoor arno » di 09 sep 2008, 10:53

In Utrecht is die ook goed te doen... Maar inderdaad, de glazen :( Wel leuk, maar niet handig. Zelf heb ik alleen maar macchiatos (geen latte, maar espresso/cafe) gedronken, en die zijn wel okay. Microfoam was perfect in alle keren.

Het enige jammere (is dat een woord??) is dat ze, net als vele andere espressobars, te veel fantasy drankjes hebben. Je moet bijna zoeken naar de 'normale' dingen zoals espresso, cappuccino en dergelijke.
Barista Kampioen Baarn en Omstreken 2008
Currently: Gaggia Baby Twin - Compak K3 Touch - Concept-Art Massiccio
Wishlist: Espresso Gear Xpressivo Barista RVS

Gebruikersavatar
Orrin
Berichten: 86
Lid geworden op: za 01 mar 2008, 14:26

Re: Coffee Company

Berichtdoor Orrin » di 09 sep 2008, 20:31

Het enige jammere (is dat een woord??) is dat ze, net als vele andere espressobars, te veel fantasy drankjes hebben. Je moet bijna zoeken naar de 'normale' dingen zoals espresso, cappuccino en dergelijke.
Je kan toch gewoon zeggen dat je een espresso wilt? Je hoeft daarvoor niet op een kaart ofzo te kijken toch? ;)

Ik vind die specials niet zo'n probleem zolang de basis niet vergeten wordt. Die specials bieden natuurlijk de mogelijkheid een minder goed gezette espresso te maskeren omdat je met toegevoegde smaken werkt die vaak nog overheersen ook. Maar als ze naast die specials bewijzen dat ze ook gewoon een prima espresso kunnen zetten dan vind ik het zo'n probleem niet.

Gebruikersavatar
Jasper
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 apr 2008, 21:11

Re: Coffee Company

Berichtdoor Jasper » do 11 sep 2008, 20:59

Ik las laatst over de Coffee Company.
Toen zag ik er een in Tilburg, zag er goed uit.
Natuurlijk wilde ik daarna eens gaan proeven.
Hij was alweer gesloten. Voorgoed.

Jammer, ik was erg benieuwd naar dit franchise concept.
Tilburg was ook niet echt een toplocatie, en een goed voorbeeld van het concept Coffee Company. Utrecht is inderdaad wel ok, en in amsterdam struikel je er bijna over....
Het leven van een barista gaat niet over rosetta's....

Als kind was ik al dol op koffiekoppen!

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Coffee Company

Berichtdoor NielsB » ma 14 sep 2009, 21:37

In Utrecht is die ook goed te doen...
Misschien is er in de tussentijd het een en tander veranderd -ik was er dit voorjaar na een bezoekje aan Sebastiaan- maar ik vond die koffie niet te snekken! Ik weet niet meer precies wat er mis was, volgens mij een verbrande smaak, maar het was in ieder geval een enorme domper na de koffie die ik bij Sebastiaan had gedronken.

Bij PWC in Amsterdam hebben ze ook een Coffee Company. Die vind ik ook nooit echt bijzonder. Donderdag zit ik daar weer, dus dan kan ik weer efkes proeven.
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Coffee Company

Berichtdoor Bluecold » ma 14 sep 2009, 22:59

De CC in Delft heeft een boel verschillende barista's, en ze zijn niet allemaal even goed. Maar als je een goede te pakken hebt kun je er echt een heel lekker kopje koffie krijgen.
Ik krijg wel jeuk van al die frou-frou drankjes die ze proberen te verkopen.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Coffee Company

Berichtdoor NielsB » di 15 sep 2009, 16:27

Maar als je een goede te pakken hebt kun je er echt een heel lekker kopje koffie krijgen.
Voor een goede espresso zijn een aantal zaken belangrijk. Het begint met goede apparatuur en goede bonen. Dit bepaalt 50% van de kwaliteit die uiteindelijk wordt geserveerd. De andere 50% wordt ingebracht door de Barista, die alle kennis en kunde heeft om een perfecte espresso te bereiden.
Micra&Ultra

Gebruikersavatar
NielsB
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 16 mar 2009, 17:35

Re: Coffee Company

Berichtdoor NielsB » vr 18 sep 2009, 13:30

Gisteren dus bij de CC bij PWC in Amsterdam koffie gedronken. Echt niet super. Zuur. Jammer.
Micra&Ultra


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron