Waar drink je de beste koffie ?

In het proefpanel kan iedere bezoeker van koffiepraat plaatsnemen. Hoe het werkt? Simpel!
Blueberrypancake
Berichten: 67
Lid geworden op: za 11 apr 2009, 18:25

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Blueberrypancake » za 16 okt 2010, 15:33

Dit weekeinde was ik in 's Hertogenbosch en heb daar bij Bagels&Beans een cappu gehad, en dat was een prettige verrassing. Het is een vrij kleine zaak en redelijk druk toen ik er was.
De 2-groeps Idrocompresso deed de hoop al groeien, en die is dus niet teleurgesteld. Toen ik aan de muur een oorkonde zag dat ze de beste waren in de AD koffietest van 2007 vond ik dat dus ook niet zo vreemd.
Bij Bagels in Eindhoven werd ik ook al verrast door een aangename cappuccino :D

mark_boelen
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 26 okt 2008, 02:16
Locatie: Groningen Stad

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor mark_boelen » ma 18 okt 2010, 15:27

Ik was gisteren bij Cozi in de Steentilstraat in Groningen. Aan de buitenkant valt het nauwelijks op, maar binnen blijkt het toch redelijk hip en verzorgd. Er staat een 2-groeps Mirage en daar kregen we een smaakvolle cappu uit. Alweer een positieve verrassing.
Kijk die had ik nog niet gezien, binnenkort maar is even binnenlopen!
Ik ben hier vorige week geweest, samen met een vriend uit Frankrijk doen we soms samen is een rondje door de stad om her en der wat coffee te gaan proberen.
De eerste dubbele espresso die ik kreeg geserveerd was wat aan de zure kant, de eigenaar had net gisteren monteurs gehad die de machine anders hadden afgesteld, en vroeg ons dan ook eerlijk naar de smaak van de geserveerde espresso. Tweede espresso was al veel beter van smaak, de eigenaar had de molen een paar tandjes bijgedraaid ondertussen :), mooie volle ronde espresso met een wat gronderige smaak.

Aan de kassa bleken we ook nog maar is één espresso p.p te hoeven afrekenen :) Top service.
Ga er gerust is een espresso drinken, de eigenaar wil je ook graag meer over zijn koffie vertellen!

Gebruikersavatar
Aadje
Berichten: 445
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 15:21

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Aadje » vr 29 okt 2010, 20:09

Vanmiddag een koffietje gedronken bij Brandmeesters in Utrecht. Lekker! Klein kletspraatje gemaakt en wat bonen gekocht. Wat is het toch fijn wanneer er mensen met passie in zo'n zaak staan.
Speedster | SuperJolly | et al.

whitesnake
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 10:39

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor whitesnake » zo 14 nov 2010, 13:00

"De Buitenplaats" in Eernewoude, gewoon goed gezette koffie met een lekker stukje appelgebak.
aanrader in deze omgeving.

Gebruikersavatar
Bluecold
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 23 dec 2008, 00:00

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Bluecold » zo 14 nov 2010, 13:12

---met een lekker stukje appelgebak.---
Dat is zo mogelijk nog indrukwekkender dan een lekker bakje koffie.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Spironski » wo 09 feb 2011, 02:12

Ik was een lang weekeinde in Nijmegen en omgeving, en we hebben na voorgaande positieve ervaringen bij Bagels&Beans ook deze keer gekozen voor de uitspanningen van deze keten. En onze hoop is wederom niet teleurgesteld.
In Nijmegen zagen we een mooie Idrocompresso Triplette gekoppeld aan een K30 twin en de cappu was gewoon lekker. In Arnhem hebben ze een heuze Faema E61 met grote Macap staan. Ik vond de cappu daaruit iets te melkerig (en dat zullen anderen waarschijnlijk juist lekker vinden), maar de smaak was verder goed.

Ik heb allerminst aandelen in B&B, maar tot nu toe heeft nog niet één van hun zaken mij teleurgesteld, en dat vind ik al heel wat. Toch ook maar eens naar de B&B in mijn eigen stad, dan maar...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

mark_boelen
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 26 okt 2008, 02:16
Locatie: Groningen Stad

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor mark_boelen » wo 09 feb 2011, 18:11

Niet even langs de blonde pater geweest?
Ik was een lang weekeinde in Nijmegen en omgeving, en we hebben na voorgaande positieve ervaringen bij Bagels&Beans ook deze keer gekozen voor de uitspanningen van deze keten. En onze hoop is wederom niet teleurgesteld.
In Nijmegen zagen we een mooie Idrocompresso Triplette gekoppeld aan een K30 twin en de cappu was gewoon lekker. In Arnhem hebben ze een heuze Faema E61 met grote Macap staan. Ik vond de cappu daaruit iets te melkerig (en dat zullen anderen waarschijnlijk juist lekker vinden), maar de smaak was verder goed.

Ik heb allerminst aandelen in B&B, maar tot nu toe heeft nog niet één van hun zaken mij teleurgesteld, en dat vind ik al heel wat. Toch ook maar eens naar de B&B in mijn eigen stad, dan maar...

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor Spironski » wo 09 feb 2011, 19:13

De laatste 3 keer dat ik bij De Blonde Pater ben geweest viel het me tegen, dus deze keer maar eens overgeslagen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

DaveP
Berichten: 23
Lid geworden op: di 02 aug 2011, 20:46

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor DaveP » do 15 sep 2011, 21:49

Ik ga tegenwoordig naar EB Caffeina in Nijmegen, erg lekkere koffie met een eigenaar die ook echt verstand van koffie heeft.

Het is bijna vaste prik geworden op donderdagavond even een lekkere espresso te drinken.

Vind het nu de beste koffietent in Nijmegen, :)
=> BFC Perfetta <= => Fiorenzato T80A <==> Chemex <=

ChaimKwakman
Berichten: 38
Lid geworden op: do 14 apr 2011, 15:16

Re: Waar drink je de beste koffie ?

Berichtdoor ChaimKwakman » wo 12 okt 2011, 15:25

Persoonlijk ben ik erg fan van de Coffee United op het station in Amersfoort. Erg leuke eigenaar, en vriendelijk en professioneel personeel.
BFC Junior Plus Pulsante | Mazzer Mini Electronic A | Reg Barber C-Ripple | Naked portafilter | ...


Terug naar “(Horeca) proefpanel”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron