Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » zo 24 okt 2021, 10:07

https://www.ad.nl/koken-en-eten/nvwa-wa ... ~aee0e05b/

Drinken wij niet maar toch, koop vers gebrande koffie Afbeelding

NVWA waarschuwt voor aanmaakkoffie Nescafé: splinters van glas en kunststof

De oploskoffie is niet gemaakt door Nestlé, de maker van Nescafé Gold. Het gaat om een nepvariant die alleen verkocht wordt in kleine eenmanssupermarkten, en niet in grotere winkelketens. Het gaat om oploskoffie met een Duitstalig etiket met productiecode 60820814B1 9:15 en een Ten minste Houdbaar Tot-datum (THT) van 10-2021. 
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » zo 24 okt 2021, 10:38


NVWA waarschuwt voor aanmaakkoffie Nescafé: splinters van glas en kunststof
Ze hadden beter 'namaakkoffie' kunnen schrijven dan 'aanmaakkoffie'
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » zo 24 okt 2021, 10:53

Ja! Daarom citeerde ik ook maar meteen het stukje tekst. Want het is namaakkoffie van namaakkoffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » do 28 okt 2021, 06:37

"Je kan niet ontkennen dat computers en robots in de toekomst ons leven nog meer zullen beheersen dan vandaag. Dit zal in ieder geval zo zijn als de mens zich, in zijn onnoemelijke drang naar comfort en ingebakken luiheid, zowat alles laat voorkauwen door de algoritmes die AI-systemen zullen blijven uitspuwen. "

" Geloven we dat we als mens nog altijd een rol kunnen spelen in die toekomstige geautomatiseerde wereld, waar we finaal allemaal dezelfde koffie drinken,"

https://businessam.be/excusez-moi-peter ... meelopers/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » do 28 okt 2021, 08:31

waar we finaal allemaal dezelfde koffie drinken, naar dezelfde serie op Netflix staren en allemaal éénzelfde taaltje brallen
En zelfs dat gaat al lastig worden.

De NOS zegt gister in het nieuws van 6 uur dat Bolsonaro covid-19 heeft "gebagatelliseerd" maar in het 8 uur journaal is het in hetzelfde item "gabagataliseerd."

Aan dergelijke dingen kun je zien dat er iets serieus mis is met de wereld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5638
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor gilleko B. » do 28 okt 2021, 09:10

Tja, ik probeer het toch een beetje van me af te zetten, aan de andere kant lees ik veel over die nieuwe cultuur die al.een tijd bezig is, waarin de Pers ook steeds een naar mijn mening minder zorgvuldig en minder kritische rol vervult. Ik betreur dat. Ik heb bijvoorbeeld heel erg te doen met Pieter Omtzigt, zonder uit te spreken of je het inhoudelijk met hem eens bent of niet. Maar procesmatig lijkt mij toch wat mis qua openheid in onze poldercultuur. De pers zou daar juist veel kritischer moeten instaan.

Maar gelukkig net een heerlijke espresso op met gebruik van veels te dure draai en druk dingen. En dat geeft me dan zo in de vroege ochtend een fijn gelukkig gevoel.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » do 28 okt 2021, 09:36

De pers zou daar juist veel kritischer moeten instaan.

Maar gelukkig net een heerlijke espresso op met gebruik van veels te dure draai en druk dingen. En dat geeft me dan zo in de vroege ochtend een fijn gelukkig gevoel.
Journalist Ron Freesen, ongeneeslijk ziek, geniet ook van een lekker kopje koffie van eigen makelij. Al zou ik denken dat hij hoger mikt wat maler en espressomachine betreft.
Schermafbeelding 2021-10-28 om 09.34.26.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13271
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor bobbee » do 28 okt 2021, 09:51

Leuke roze keuken ook.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

manduca
Berichten: 897
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor manduca » zo 14 nov 2021, 17:11

Vond ik in een biologen blaadje...
Screenshot 2021-11-14 171110.png
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

manduca
Berichten: 897
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor manduca » zo 14 nov 2021, 19:31

Nog maar eentje. Uit de Quest dacht ik (las het toen ik ergens aan het wachten was).

Afbeelding
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista

Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron