9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor bobbee » zo 15 dec 2019, 22:07

Ik kom net wat leuks tegen waar wij op het forum weer lekker over kunnen praten ;

https://9barista.com/

Het ziet er mooi en doordacht uit. Jammer dat er geen stoom mogelijkheid is, doet een beetje denken aan de Bacchi.

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor Keyser » zo 15 dec 2019, 22:40

Wel interessant. Kan iemand uitleggen wat we hier zien? Ik heb daar het technisch inzicht niet voor.

De bouw oogt als een percolator, alleen met andere lagen ertussen. Krijg je dan wel echte espresso of meer koffie als uit een percolator? Of iets daartussen?

De uiteindelijke prijs van £295,- vind ik persoonlijk te hoog.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor bobbee » zo 15 dec 2019, 23:43

Heb je het filmpje niet gezien? Volgens mij wordt het daarin goed uitgelegd.

Ja prijzig...klopt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor Keyser » ma 16 dec 2019, 00:11

Heb je het filmpje niet gezien? Volgens mij wordt het daarin goed uitgelegd.

Ja prijzig...klopt.
Jazeker wel. Nog een keer bekeken en hoop het nu beter te begrijpen.
Wat ik nu begrijp is dat hij net als een percolator het water kookt en daarna via twee systemen afkoelt tot 93 graden. Dit, terwijl hij zijn druk behoudt. Alleen zit er ook een systeem in wat zorgt dat de druk opbouwt door die valve die alleen bij 9 bar het water doorlaat. Dit heeft een percolator niet. Klopt dat een beetje?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor fransg » ma 16 dec 2019, 01:42

C7B02940-4983-46F5-989E-769636CF67F1.jpeg
C0C4ACA4-B784-4F93-9099-DBDD24919634.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor bobbee » ma 16 dec 2019, 07:17

Heb je het filmpje niet gezien? Volgens mij wordt het daarin goed uitgelegd.

Ja prijzig...klopt.
Jazeker wel. Nog een keer bekeken en hoop het nu beter te begrijpen.
Wat ik nu begrijp is dat hij net als een percolator het water kookt en daarna via twee systemen afkoelt tot 93 graden. Dit, terwijl hij zijn druk behoudt. Alleen zit er ook een systeem in wat zorgt dat de druk opbouwt door die valve die alleen bij 9 bar het water doorlaat. Dit heeft een percolator niet. Klopt dat een beetje?
Ja klopt,

Percolator is heel eenvoudig terwijl hier een ventielklep met veer inzit en een deel om de temperatuur af te laten koelen.
Slim bedacht, en dat moet betaald worden AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor GuidovW » di 17 dec 2019, 16:51

Wel mooi zeg.
Ik ben benieuwd naar het onderhoud: hoe gevoelig is het apparaat en kun je het zelf doen.
Of heb je daarvoor een jet-mechanic nodig.... :x
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor bvds » wo 18 dec 2019, 09:02

Inderdaad veel gelijkenis met de Bacchi. Die heb ik gehad en dat ding maakt een prima espresso.

Ga er vanuit dat deze verhelijkbaar zal presteren. Geloof dat ik de uitloop van de Bacchi mooier vind dan dit bakje met schenktuit.

Nu met 50% korting wel te doen. Persoonlijk mis ik de espresso niet op vakantie. Gewoon handmalertje mee en een aeropress of V60.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor Keyser » wo 18 dec 2019, 10:35

Ah jakkes bacchi. Die lijken inderdaad op elkaar. Eens kijken wat die Bacchi vraagt aan prijs.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: 9Barista. Espresso apparaatje voor op je gasfornuis

Berichtdoor fransg » wo 18 dec 2019, 10:45

Nu met 50% korting wel te doen.
Ik zie geen 50% korting aangeboden. Zoals ik het lees, vragen ze 50% deposit, dus de helft als aanbetaling als je bestelt.

Je betaalt dan inderdaad slechts de helft, dat is wel degelijk zo, dwz nu in 2019 heb je 'm voor de halve prijs besteld en ergens volgend jaar krijg je 'm ook thuis voor de (tweede) helft van de prijs. Da's tweemaal voordeel!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron