Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » vr 27 nov 2020, 09:15

Bang dat er nano bots inzitten? Die ze laten ontploffen om de mensheid naar een meer duurzame 5 miljard te reduceren?

Nee, daar ben ik niet bang voor.
dus...

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » vr 27 nov 2020, 09:19

Bang dat er nano bots inzitten? Die ze laten ontploffen om de mensheid naar een meer duurzame 5 miljard te reduceren?

Nee, daar ben ik niet bang voor.
Gelukkig. :D
Had dat verhaal een tijdje geleden op tv gezien. Dat ze ons middels het vaccin zouden doen ontploffen. Van boem! en plof! en zulks.

manduca
Berichten: 893
Lid geworden op: di 11 aug 2020, 09:20
Locatie: Utrecht

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor manduca » vr 27 nov 2020, 11:03

Het is wel de beste (en eigenlijk de enige effectieve) oplossing voor het milieu probleem; we moeten naar minder (of geen?) mensen.
Maak me echter zelden populair met deze stelling bij milieu-activisten (vooral als ze veel kinderen hebben :D ).
Thuis: Londinium 1P * Londinium Compressa * Weber HG-1 * Compak K10 Pro Barista
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6403
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor cremalover » vr 27 nov 2020, 11:09

Het is wel de beste (en eigenlijk de enige effectieve) oplossing voor het milieu probleem; we moeten naar minder (of geen?) mensen.
Maak me echter zelden populair met deze stelling bij milieu-activisten (vooral als ze veel kinderen hebben :D ).
Het lost alles in een generatie op.

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5628
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » vr 27 nov 2020, 12:03

Zo 1 zou ik zonder dwang bijna gaan dragen
Met fijn aroma, mogelijkerwijs! Beter dan sommige slipjes die men ook weleens voor het gelaat strak-trekt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingen zo is datAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 27 nov 2020, 20:14

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor @3aan » za 28 nov 2020, 09:16

Bang dat er nano bots inzitten? Die ze laten ontploffen om de mensheid naar een meer duurzame 5 miljard te reduceren?

Nee, daar ben ik niet bang voor.
Gelukkig. :D
Had dat verhaal een tijdje geleden op tv gezien. Dat ze ons middels het vaccin zouden doen ontploffen. Van boem! en plof! en zulks.
Dat zal niet zijn, kunnen ze beter heel C-19 ontkennen, dat ruimt pas op! AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 30 nov 2020, 21:10

Dit vind ik een erg goed geschreven column, aangezien ik het helemaal eens ben met de conclusie.
kwestbare-01-kwetsbaren-201130.jpg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 30 nov 2020, 21:30

Nog een die ik ook heel goed vind omdat ik zelf ook weldenkend ben:
Boos
Column
AAF BRANDT CORSTIUS

Het goeie aan corona is dat je altijd wel op iemand boos kunt zijn. En dat is prettig, want zo kun je al je woede op een virus dat zich verder nergens wat van aantrekt op andere mensen richten. En: de boosheid is ook een gespreksonderwerp. Dat heb je nodig.

Weet u nog, zes eeuwen geleden, toen corona begon? Toen waren we allemaal boos op jonge mensen. Ik ook, ik geef het toe. Zag je ze zo dicht bij elkaar lopen op straat, sommigen zaten zelfs in een kringetje in het park, de vuile klootzakken!

Dit sloeg ineens om toen we allemaal tegelijk doorkregen dat je jongeren weinig kwaad kon nemen. Ten eerste kregen ze die ziekte amper, ten tweede bleven ze heus weg bij hun omaatjes - althans, de jongeren die ik ken - en ten derde: ze waren jong. Dan móét je dicht tegen elkaar aan zitten, trekjes van elkaars joint nemen, met je tong de tong van andere mensen aanraken, liefst op frequente basis. Dat kun je jonge mensen niet voor onbepaalde tijd geheel verbieden. Dus de jongeren hadden een vrijstelling.

Toen werden we boos op mensen die zich vrijelijk bewogen in de natuur. Ik ook. Zag ze daar zitten op het strand! Zag ze daar wandelen in het bos! Verdomme, had Rutte niet gezegd dat we binnen moesten blijven? 'Ben jij nog in het park geweest?' 'Nou, ik ging er even heen, maar er zaten allemaal mensen!' 'Gatverdamme, wat een schoften!' 'Ja!'

Ook dit sloeg om. Niemand kende eigenlijk iemand die corona had opgelopen in het bos. En van al dat binnenzitten werden we ook niet gezonder. Er ontstond draagvlak voor mensen die wandelden in de natuur.

Maar nu heb ik de ideale groep mensen gevonden om woedend op te zijn. Afgelopen week heb ik me zeker eens per dag heerlijk kwaad gemaakt op mensen die in rijen stonden en in drommen door winkels strompelden vanwege Black Friday. Black Friday is een vrijdag die acht dagen duurt, dus ik had alle tijd om me op te winden. 'DUS JE MAG WEL MET ZIJN MILJARDEN DOELLOOS DOOR DE MEDIAMARKT DARREN, EN NIET METERS UIT ELKAAR STILLETJES IN EEN THEATER ZITTEN?', is een zin die wellicht honderd keer aan mijn mond is ontsnapt. Als extra motor voor de kwaadheid komt hierbij dat die mensen in die winkels allemaal rommel kopen die de aarde nog iets sneller aan zijn eind helpt. Dus dan kun je je daar óók kwaad over maken.

Hiep fucking hoi!

Maar gisteren hoorde ik mezelf ineens zeggen: 'Die mensen hebben ook al maanden niets te doen. Als de horeca open was geweest, konden ze nog eens gezellig naar een cafeetje, maar nu is de uitverkoop je uitje.'

Ik dreig begrip te krijgen voor mensen die in de rij staan bij de Action.

Corona maakt je zo kwaad en mild tegelijk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
we tigers
Berichten: 636
Lid geworden op: za 01 sep 2018, 18:07
Locatie: Breda

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor we tigers » ma 30 nov 2020, 22:40

Twee mooie stukken, Frans. Dank voor het delen.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron