Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » zo 02 mei 2021, 21:21

Leuk spel om samen met een 2 tot 4 vrinden te spelen! Kop koffie erbij en je kunt na afloop bij het outbreak management team plaatsnemen. Die spelen dit spel misschien ook wel saampjes Afbeelding

Beschrijving :
Nederlandse uitgave van de bordspel klassieker Pandemic! In dit coöperatieve bordspel zijn de spelers leden van een eliteteam dat ten strijde trekt tegen vier bijzonder dodelijke ziektes (een pandemie uitbraak!). Het team reist over de hele wereld om de vloedgolf van infecties in te dammen en om kennis en hulpbronnen op te doen om medicijnen te ontwikkelen. Lukt het jou om de mensheid te redden?

https://www.amazon.nl/Pandemic-Extreem- ... g=nlpep-21
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » zo 02 mei 2021, 22:17

Grappig! Er staat bij op die site
Waren de ziektes in Pandemic eenvoudig tegen te gaan? Dan biedt deze expansieset uitkomst
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 03 mei 2021, 08:42

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 14 mei 2021, 11:41

autism-caccine-signal-2021-05-14-112806.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 14 mei 2021, 12:02

Asperger lijkt wat betreft sociale problemen en communicatieproblemen op klassiek autisme. Het verschil is dat mensen met Asperger wel goed kunnen praten en leren. Het is echter wel moeilijker voor deze groep om taal te begrijpen en te begrijpen wat andere mensen denken en voelen.

Wie zegt dat hij hier nooit last van heeft!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » vr 14 mei 2021, 12:13

Waarom moet er in de 'hele discussie' altijd zo gepolariseerd gepraat worden in de media? En halen we er allemaal zaken bij die er niets mee te maken hebben?
Ik ben bv helemaal geen 'anti-vaxxer' of 'weigeraar', ik kies er alleen niet voor. En ik respecteer eenieder's keuze. Als iedereen dat zou doen, dan kunnen we weer normaal met elkaar praten en samen leuke dingen doen.
dus...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 14 mei 2021, 12:26

Het is denk ik een reactie over en weer.

Mensen zoals "Thierry Baudet" zetten alles op alles om zoveel mogelijk "ophef" te genereren en om vervolgens diep beledigd te zijn als er tegengas komt.

Nu de grootste Covid-19 stress wel bijna voorbij is, kan ik wel genieten van de in mijn ogen humoristische commentaren.

Er is gelukkig niet zo heel veel meer om ons tegenover elkaar druk te maken betreffende dit onderwerp. Mondkapjes of niet, prikkken of niet, het zal wel. Er wordt bij mijn weten ook al lang niet meer fel gediscussieerd over "de pil in het ziekenfondspakket" en dit wordt denk ik net zoiets.

Op 5:28 in deze clip gaat het over een van de 'doktoren' die vaccinatie afraden:

https://youtu.be/R4bNwgOfUb4?t=328

Dat we in het stadium van de grappen zijn is een opluchting wat mij betreft.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 14 mei 2021, 13:21

Waarom moet er in de 'hele discussie' altijd zo gepolariseerd gepraat worden in de media? En halen we er allemaal zaken bij die er niets mee te maken hebben?
Ik ben bv helemaal geen 'anti-vaxxer' of 'weigeraar', ik kies er alleen niet voor. En ik respecteer eenieder's keuze. Als iedereen dat zou doen, dan kunnen we weer normaal met elkaar praten en samen leuke dingen doen.
Niet te druk om maken.

Wat ik grappig vind en mij verbaasd is dat de voorstanders die kiezen om zich te laten vaccineren graag nog even "opkomen" vóór vaccineren in een discussie terwijl alle overheden, media op tv, Amerikaanse talkshow hosts, kranten overal dat al doen. Het zou dus eigenlijk helemaal niet nodig hoeven zijn om dat nog even extra te onderstrepen. Als ik vertouwen zou hebben in, in dit geval het vaccin, dan zou ik die gewoon nemen en de boel de boel laten ongeacht wat een ander roept. Ik neem ook iedereen serieus en ga er vanuit dat je niet zomaar iets in laat spuiten Afbeelding

Eigenijk zouden de vaccins 500 euro moeten kosten. En voor de minder bedeelde 100 euro. Dat kan, want we hebben ook eigen risico zorg, toeslagen die heel goed alles regelen. Want als een vaccin wel geld zou kosten denk ik dat er een hoop mensen wel gaan nadenken wat ze kopen. Net als het uitzoeken van een koffiemaler en espresso apparaat! Oh ja, en de koffiebonen natuurlijk!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 14 mei 2021, 13:40

Eigenlijk zouden de vaccins 500 euro moeten kosten. En voor de minder bedeelde 100 euro.
Ja goed idee!

En dan het AstraZeneca bij het ziekenfonds in de aanbieding voor €10, Janssen & Janssen kost € 100 en is bij elke huisarts te halen voor wie niet wil wachten maar het Moderna kost €500 en wordt exclusief in de Apple Store hier in Amsterdam op afspraak gezet, je krijgt er dan een speciale sticker bij die je ergens op kunt plakken zodat men meteen ziet dat je een succesvolle influencer creatieveling bent!

Ik kan zelf het enthousiasme voor het kamp van "laat u vaccineren" wel goed begrijpen, ook al is de overheid reeds volop in feeststemming erover.

Wanneer het Nederlands Elftal (Ajax) kampioen is geworden dan gaan veel sportliefhebbers ook op de pleinen staan juichen, ook al zouden ze evengoed thuis kunnen blijven en denken "het is al bekend dat we wereldkampioen zijn dus waarom zou ik het ook nogeens gaan roepen?"

Vandaar dat ik er zelf nogal mild over oordeel.

(De gevaccineerden doen verder niemand kwaad, "wat je van de besmettelijken niet kan zeggen "wilde ik schrijven maar dat doe ik niet want dat is domweg stoken en bevordert de wellevendheid niet)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » vr 14 mei 2021, 13:48

Nee. Zo lijkt het mij geen goed plan, zo creëer je weer verdeeldheid. Dus dat doen we maar niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten

cron