Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » za 31 jul 2021, 17:36

Als wat ik bedoel maar goed overkomt. Afbeelding
Mijn uitgangspunt is immer dat jij het goed bedoelt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 01 aug 2021, 01:59

Het "nieuws" gaat alle kanten op. Afbeelding
Beetje knippen en plakken, filmpje hier, filmpje daar. En iedereen vindt zichzelf expert na persoonlijke analyse van wat ze gezien hebben op youtube, TV of waar dan ook.

Hier ook zo'n voorbeeld van knip en plak werk.

https://youtu.be/6AS1-xFWQHk
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingeen buitengewoon wankelend adviserende overheid met een zwaar ondermaatse minister. Met knip en plakwerk wordt het met deze meneer ook erg makkelijk er een scherts van te maken. Daarmee heb ik geenszins de intentie om het COVID probleem te bagatelliseren. Door Frans is deze tekenaar onder mijn aandacht gebracht, lijkt me van toepassing.Afbeelding

Afbeelding





Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » zo 01 aug 2021, 11:26

Scherp!

Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 01 aug 2021, 11:46

Scherp!

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldinggenau!!!

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 05 aug 2021, 09:09

Leuk stukje (en vooral goeie foto!) in de Volkskrant. Voor het evenwicht en de nuance zou er naast een commentaar moeten van Baudet, iets als "Onzin nergens last van, reset van staatswege nee MIJN ogen zijn pas wijd open nou goed!!" ;-)
Schermafbeelding 2021-08-05 om 09.06.24.png
Schermafbeelding 2021-08-05 om 09.21.02.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 11:47

Mee eens en het stukje geeft impact, maar toch oppassen met 1 zo'n verhaal in de krant. Er zijn ook flink wat gevallen bekend waarvan juist de toediening van de prik heeft geleid tot sterfte. Staat zo'n voorbeeld in de krant dan creëer je weer een ander beeld bij de goegemeente. En goegemeentes laten zich (on)bewust graag aansturen. Hoe groot de groep "dood door prik" is weten we niet o.a. door achterwege blijven van autopsie etc.




Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » vr 06 aug 2021, 14:40

Puur empirisch:
Er zijn in Nederland ca. 1.8 miljoen mensen besmet met corona, waarvan er 18 duizend zijn overleden. Uit eerste hand weet ik van het overlijden van 4 mensen aan corona.

Er zijn ca. 14 miljoen mensen geprikt, waarvan zo'n beetje iedereen die ik ken. Ik heb van niemand gehoord dat ie iemand kent die is overleden door- of na het vaccin te hebben gekregen.

Nu ben ik geen statisticus en bovenstaande redenering zal vast wel aan alle kanten rammelen, maar voor mij is dit voorlopig afdoende bewijs dat de prik veiliger is dan het virus. Lange termijn effect? Die kennen we van het virus ook niet.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » vr 06 aug 2021, 15:32

Puur empirisch:
Er zijn in Nederland ca. 1.8 miljoen mensen besmet met corona, waarvan er 18 duizend zijn overleden. Uit eerste hand weet ik van het overlijden van 4 mensen aan corona.

Er zijn ca. 14 miljoen mensen geprikt, waarvan zo'n beetje iedereen die ik ken. Ik heb van niemand gehoord dat ie iemand kent die is overleden door- of na het vaccin te hebben gekregen.

Nu ben ik geen statisticus en bovenstaande redenering zal vast wel aan alle kanten rammelen, maar voor mij is dit voorlopig afdoende bewijs dat de prik veiliger is dan het virus. Lange termijn effect? Die kennen we van het virus ook niet.
Reden te meer om op te passen door 1 individuele weergave in de krant te lezen dat mogelijk als richtinggevend kan worden opgevat.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » vr 06 aug 2021, 15:36

Reden te meer om op te passen door 1 individuele weergave in de krant te lezen dat mogelijk als richtinggevend kan worden opgevat.
Ik plaatste enkele koppen uit het lange artikel. In het gehele artikel ging het over veel meer gevallen. Ik heb niet de hele tekst overgenomen, omdat het nu eenmaal zo is dat wie al een bepaalde overtuiging heeft toch door geen enkele massa aan andere informatie meer kan worden beïnvloed.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marcje » vr 06 aug 2021, 16:54

omdat het nu eenmaal zo is dat wie al een bepaalde overtuiging heeft toch door geen enkele massa aan andere informatie meer kan worden beïnvloed.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Die anekdotische verhalen (van beide kanten) voegen niets toe aan de discussie. Dan kun je beter op de wetten van de grote getallen vertrouwen. Publiceer gewoon alle data, voeg de vaccinatie status toe aan het al uitgebreide weekrapport van het RIVM, en laat iedereen zelf beslissen wat hij/zij wil. Alleen, of met je arts, maar wel op basis van transparante data.
Dan hoeven we niet door te gaan met het polariseren, ridiculiseren of uitsluiten, en weten we over 5 jaar of het ene- of het andere kamp gelijk had. Of alletwee een beetje. Maar dan kunnen we tot die tijd weer normaal tegen elkaar doen.
dus...


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten

cron