Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Berichtdoor fransg » do 05 mar 2020, 14:27

Specialty coffee plekken zouden het in de komende tijd een stuk moeilijker kunnen krijgen als steeds meer mensen lekker thuis koffie zetten in plaats van hun cappuccino in hun knuistjes te houden in drukke hippe tentjes met gasten van over de hele wereld, waar je mok door duizend anderen is vastgehouden.

https://dailycoffeenews.com/2020/03/02/ ... and-cafes/

Over een week is het Amsterdamse Coffee Festival -- ik heb natuurlijk een kaartje, maar of ik ga? Ik weet het zo net nog niet. Ik zou natuurlijk in een zeilpak kunnen gaan, met zuidwester op, rubber handschoenen aan, en een duikbril op en zo'n fles op de rug waarmee men de appelboomgaard met insecticide besproeit.

Later van 't jaar de World of Coffee in Warschau... Ik heb kaartjes, maar nog geen hotel geboekt.

Jullie?
Laatst gewijzigd door fransg op di 29 mar 2022, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor mr Blanc » do 05 mar 2020, 16:26

Specialty coffee plekken zouden het in de komende tijd een stuk moeilijker kunnen krijgen als steeds meer mensen lekker thuis koffie zetten in plaats van hun cappuccino in hun knuistjes te houden in drukke hippe tentjes met gasten van over de hele wereld, waar je mok door duizend anderen is vastgehouden.

https://dailycoffeenews.com/2020/03/02/ ... and-cafes/

Over een week is het Amsterdamse Coffee Festival -- ik heb natuurlijk een kaartje, maar of ik ga? Ik weet het zo net nog niet. Ik zou natuurlijk in een zeilpak kunnen gaan, met zuidwester op, rubber handschoenen aan, en een duikbril op en zo'n fles op de rug waarmee men de appelboomgaard met insecticide besproeit.

Later van 't jaar de World of Coffee in Warschau... Ik heb kaartjes, maar nog geen hotel geboekt.

Jullie?
Man o man waar maken we ons zo druk om zijn we echt al zo op leeftijd? Mag toch aannemen dat de kopjes gewoon gewassen worden, drukke plekken helemaal vermijden doe je toch niet of heb je je hele sociale leven op non-actief gezet.

Blijkbaar blijft de massa hysterie lekker voort duren, ik zie het niet meer als een griep variant en in het onwaarschijnlijke geval ik het krijg ik binnen een paar dagen weer helemaal t mannetje ben ;)

Als je echt op serieuze leeftijd bent/of ziek/zwak bent dan begrijp ik alle ophef maar kijk dan ook uit voor normale griep etc, maar anders laten we lekker Nederlands nuchter blijven en niet in paniek modus overgaan
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 05 mar 2020, 16:50

Man o man waar maken we ons zo druk om zijn we echt al zo op leeftijd?
Ik ben een oude sok, maar daar gaat het me niet om. Ik heb de bejaardenspuit al gehad.

Van de week haalde ik iemand van Schiphol en het viel me op dat gaande de roltrap/band bijna niemand zijn hand op de leuning legde. Een man deed het wel maar zijn vriend gaf hem meteen de handenspray aan en ze boenden allebei hun handen ermee. Ik was een van de zeer weinigen die de aankomende reizigers opwachtte. Veel reisbureaus merken dat er minder tickets worden verkocht. De boekenbeurs in Londen waar een vriendin heen zou gaan is afgelast.

Dat zijn geen dingen die men anders doet omdat ik het wil.
drukke plekken helemaal vermijden doe je toch niet of heb je je hele sociale leven op non-actief gezet.
Ik geef er vaak de voorkeur aan om op mijn eigen te zijn, dus dat komt nu extra mooi uit.
Blijkbaar blijft de massa hysterie lekker voort duren, ik zie het niet meer als een griep variant en in het onwaarschijnlijke geval ik het krijg ik binnen een paar dagen weer helemaal t mannetje ben ;)
Als je niet in de risicogroep zit hoef jij je om jezelf geen zorgen te maken natuurlijk.

Pakweg de helft van de bevolking zal het vermoedelijk wel krijgen en er gaan in NL dan 160.000 mensen aan dood wat niet extreem veel is want er gaan 'vanzelf' in ons land al jaarlijks ongeveer 153.000 mensen dood door overlijden of sterfgeval. Dus indien je afgelopen jaren gemiddeld een begrafenis per jaar bezoekt, zul je er dit jaar misschien twee bezoeken.

Zolang je zelf niet in die kist ligt en de toespraken niet over jou gaan heb je zelf niets te vrezen, daarin heb je gelijk.
Als je echt op serieuze leeftijd bent/of ziek/zwak bent dan begrijp ik alle ophef maar kijk dan ook uit voor normale griep etc, maar anders laten we lekker Nederlands nuchter blijven en niet in paniek modus overgaan
Je bedoelt wie oudere is, iets aan z'n hart heeft, roker is (geweest) of anderszins pech heeft mag panikeren maar jou zal het verder worst wezen ;-)

Dat is een gezonde nuchterheid die ik van harte prijs!

Wel je handen wassen he.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 05 mar 2020, 16:56

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Tijs
Berichten: 56
Lid geworden op: zo 26 aug 2018, 10:39

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Tijs » do 05 mar 2020, 17:27

Uiteraard heb ik ook kaartjes. Hoop wel gewoon dat het doorgaat.

Gisteren ook al een evenement afgelast waar ik naartoe zou gaan.

Tot nu toe krijg ik ook nog gewoon mijn koffie aangeleverd vanuit Italië, we zullen wel zien wat het brengt.

Uiteindelijk kun je toch niet de hele dag binnen blijven zitten.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » do 05 mar 2020, 18:10

Juist zoveel mogelijk leuke dingen doen, festivals bezoeken, reizen maken, nieuwe vrienden maken, oude vrienden opzoeken, eventueel geslachtsgemeenschap niet uit de weggaan als dat zo voelt. Een orgi zou ik liever wel vermijden. Vind ik zowiezo best wel vies eigenlijk.
Voor je het weet lig je in het ziekenhuis dood te gaan en dan denk je had ik maar....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Pti » do 05 mar 2020, 18:15

Veel grote evenementen worden afgelast de laatste dagen ja, best vervelend. Gister sprak ik er over met twee mensen van Brita, die gaven aan dat al het licht momenteel nog op groen staat.

World of Coffee is dit jaar precies het eerste weekend van mijn twee weken vakantie. Dus daarvoor heb ik alvast een geldig excuus om over te slaan.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » do 05 mar 2020, 18:41

oude vrienden opzoeken, eventueel geslachtsgemeenschap niet uit de
weggaan als dat zo voelt.
Precies! Als het goed voelt moet je je hart volgen en wanneer je dan de volgende dag die orgie een keertje overslaat verminder je de kans op besmetting aanmerkelijk.
Voor je het weet lig je in het ziekenhuis dood te gaan en dan denk je had ik maar....
Of 'had ik maar niet'...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor mr Blanc » do 05 mar 2020, 18:51

Kortom het leven is te kort voor paniek en angst...enjoy it while it last! Angst is een slechte raadgever!

Hoop dat jullie naar jullie beurzen kunnen...klinkt iig goed!
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Pti » do 05 mar 2020, 19:06

De koffie commodity"C-market" maakte op het heetst van de corona hype wel een flinke duikvlucht. Niet allen veroorzaakt door paniek natuurlijk want ook Starbucks heeft een aanzienlijk percentage van de markt in China en sloot daar veel van haar vestigingen.

Het laatste nieuws echter is dat 85% van de bedrijven weer draait en herstelde de markt zich vrij snel. De prijs van spot koffie schoot deze week dan ook weer 20ct omhoog.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten

cron