Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor gilleko B. » zo 20 mar 2022, 10:54

Duurzaamheidsdicussie wordt erg vertroebeld door enerzijds de woke/duurzaamheidsmaniakken en anderzijds commerciële cowboys die het als marketinginstrument gebruiken. Daartussen zit een groot geschakeerd gebied, waarbij ook nmm een flink deel steeds meer voorgeprogrammeerd een duurzaamheidsriedel reproduceert. Een kritische noot naar duurzaamheidsmaatregelen wordt in de kiem gesmoord door "wil jij dan geen schonere wereld voor je kinderen".




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » zo 20 mar 2022, 11:21

Hugo??? Ik ken hem ergens van maar kan hem ff niet plaatsen...was dat die man van functie elders?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » di 22 mar 2022, 15:32

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 16:33

https://nos.nl/artikel/2423088-meta-pau ... n-zeewolde
Facebooks moederbedrijf Meta drukt in Zeewolde op de pauzeknop. Het verder ontwikkelen van het geplande datacenter wordt "gezien de huidige omstandigheden" in ieder geval tijdelijk gestaakt. Voor hoelang is niet duidelijk.

Dat heeft het bedrijf vanmiddag laten weten in een verklaring. Het verzet is de afgelopen weken sterk gegroeid. Na de gemeenteraadsverkiezingen bleek een meerderheid in de raad van Zeewolde tegen de plannen te zijn. Ook minister De Jonge voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening gaf aan ervan af te willen.

Dat maakte de plannen al zeer onzeker. Het wachten was en blijft op het Rijksvastgoedbedrijf, dat moet bepalen of het grond wil verkopen aan Meta. Zonder die grond kan het datacenter dat het techbedrijf voor ogen heeft, niet worden gebouwd.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 16:35

(omdat het hier nu over het datacenter in Zeewolde gaat heb ik het onderwerp van de thread iets aangepast)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Ypuh
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 02 mei 2021, 23:18

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Ypuh » di 29 mar 2022, 16:42

Hugo??? Ik ken hem ergens van maar kan hem ff niet plaatsen...was dat die man van functie elders?
Hugo is de man die ons uit de wooncrisis gaat redden.
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 16:57

Als hij slim is bouwt hij duizenden kantoren snel om tot woningen, vangt vele tienduizenden gezinnen uit Oekraïene op, dan gaan die weer naar huis en kunnen er ineens enorm veel mensen in hun nieuwe huis.

Even later verkiezingen, nationale held, al het andere vergeven en vergeten.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Berichtdoor gilleko B. » di 29 mar 2022, 19:32

Als de rente stijgt dan voorspel ik dat de woningnood ook een beetje afneemt. Alleen dat vergt een beetje minder Europa.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » di 29 mar 2022, 21:10

Hugo??? Ik ken hem ergens van maar kan hem ff niet plaatsen...was dat die man van functie elders?
Hugo is de man die ons uit de wooncrisis gaat redden.
Hij is toch van die mondkapjes deal? Of was dat een ander? Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » di 29 mar 2022, 21:22

Hugo??? Ik ken hem ergens van maar kan hem ff niet plaatsen...was dat die man van functie elders?
Hugo is de man die ons uit de wooncrisis gaat redden.
Hij is toch van die mondkapjes deal? Of was dat een ander? Afbeelding
Nee dat moet een ander zijn. Net zoals Erdogan nu even geen klootzak is als hij vrede in Oekraïne kan brengen. Ook Polen is ineens zeer bondgenootschappelijk en ontvangt extra geld omdat ze zo leuk helpen met vluchtelingen in plaats van dat we er geld weghalen vanwege corrupte autocraten en onderdrukking van oppositie.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

cron