Meta datacenter Zeewolde en div zijpaden

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 19:43

We zullen zien met een jaar of 5....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 20:06

Dat is het leuke, naarmate we het een en ander overleven komen we ook met "the wisdom of hindsight" veel te weten.

En wanneer er genoeg mensen zich wel laten prikken, beschermen wij, de geprikten, daarmee ook de ongeprikten die ons evenzo dierbaar zijn.

Nu zou het te ver gaan om ons allemaal over 5 jaar dan een ridderorde te geven, "daar deden we het helemaal niet voor" zeggen we dan, blozend, een beetje afwerend, maar het idee wordt zeer gewaardeerd. Die gedachte, die erkentelijkheid, zo overweldigend, daar hadden we niet op gerekend, het overvalt ons een beetje en we zijn er ontroerd van.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 20:13

En wanneer er genoeg mensen zich wel laten prikken, beschermen wij, de geprikten, daarmee ook de ongeprikten die ons evenzo dierbaar zijn.
Volgens mij vlieg je daar de bocht uit, al vind ik dat je precies moet doen wat je wil natuurlijk.

Door het paspoort komen wij elkaar binnenkort niet meer tegen, want ik mag nergens meer naar binnen.

Maar, stel dat ik wel nog ergens naar binnen mag, dan heb jij je laten prikken voor de zwakkere uit de samenleving!

Dus jij kunt eigenijk nu al je vaantje halen!

AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 20:17

Door het paspoort komen wij elkaar binnenkort niet meer tegen, want ik mag nergens meer naar binnen.
Buiten is het vaak fijner, al zou ik misschien ooit nog wel een dagje naar North Sea Jazz willen. maar ik ging de laatste tijd sowieso liever bijna nergens naarheen en in die zin was die lockdown grotendeels een waar genoegen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » ma 17 mei 2021, 20:20

Nu zou het te ver gaan om ons allemaal over 5 jaar dan een ridderorde te geven, "daar deden we het helemaal niet voor" zeggen we dan, blozend, een beetje afwerend, maar het idee wordt zeer gewaardeerd. Die gedachte, die erkentelijkheid, zo overweldigend, daar hadden we niet op gerekend, het overvalt ons een beetje en we zijn er ontroerd van.
Als we dan over 5 jaar nog leven natuurlijk, want die langetermijneffecten.... ;)

Maar zonder gekheid, ik sprak laatst een bekende van mijn ouders. De beste man is ruim de 70 gepasseerd en, ofschoon niet dik, heeft toch wel een redelijk buikje en is al met al dus best een risicogeval. Maar, hij weigert de 1.5m afstand aan te houden, blijft roepen dat het maar een griepje is en wil zich niet laten vaccineren vanwege de onbekende gevolgen op de lange termijn. Dan denk ik, je loopt richting de 80, waarom maak je je zo druk over die wat verdere toekomst (dan ben je de 80 inmiddels gepasseerd) terwijl je, als het even tegen zit, ook overmorgen op de IC kunt belanden als je de verkeerde mensen binnen die 1.5m toelaat.

Enfin, ik prijs me gelukkig dat we in een vrij land leven en iedereen zelf mag beslissen of ie een prik neemt of niet, maar ik hoop toch wel dat zoveel mogelijk mensen zich laten inenten zodat we deze ellende zo snel mogelijk echt achter ons kunnen laten en er niet vandaag of morgen toch weer ergens een vervelende mutant opduikt bij iemand die zich niet heeft laten vaccineren.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor fransg » ma 17 mei 2021, 20:27

Ja of anders ook de boeren waar gekkekippenziekte of koeienklauwzeer heerst niet lastig vallen met preventief ruimen van de hele veestapel, gewoon in de voedselketen toelaten want de mensen met goed immuunsysteem kunnen er wel tegen. Baudet zou het daarmee eens zijn neem ik aan. Ik lul maar wat.

(ik citeer hier verfijnde vaderlandse literatuur dus mag het. Het oorspronkelijke citaat uit de Nederlandse Letterkundige canon gaat zo:
“Het lichaam van Lena Makkelie was als dat van een mooie, jonge moeder, gewillig, goedertieren en geduldig en de zoete roes die een man dan beleeft kan alleen de liefde die seks heet hem geven. Ik lul maar wat.”
De zoete inval, door L.H. Wiener)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 20:39

Dan win je toch eindelijk eens een keer de lotto!

Het kabinet reserveerde in 2018 5 miljoen euro voor mensen die ernstig ziek zijn geworden na de Mexicaanse griepvaccinatie.

Bij Mexicaanse griep werd gebruikgemaakt van een bestaand vaccin. Bij corona wordt een compleet nieuw middel ontwikkeld. “Bij het Mexicaanse griepvaccin was er dus minder onzekerheid over de veiligheid en eventuele bijwerkingen. Nu wordt er veel met nieuwe technieken gewerkt en wordt er tegen een relatief onbekend virus gevaccineerd. We leren elke dag bij over dit virus. Dat nemen we mee in de evaluatie van vaccins en in het bepalen op welke aandoeningen specifiek gelet moet worden.” Maar, benadrukt het CBG: “We zijn net zo streng als destijds bij de Mexicaanse griep.”

Bron :
https://www.parool.nl/nederland/les-van ... ~b6c1565a/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » ma 17 mei 2021, 20:50

Zoals altijd geldt ook hier: Met wat Googlen vind je altijd wel wat artikelen die in overeenstemming zijn met je eigen mening (waarmee ik niet wil zeggen dat er onwaarheden in dat stukje staan, ik constateer alleen dat het niet in overeenstemming is met bijv. https://www.healthline.com/health-news/ ... so-quickly of https://www.nature.com/articles/d41586-020-03626-1).

Lets agree to disagree :)
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor bobbee » ma 17 mei 2021, 20:54

Dat schreef ik al. Het is mijn overweging. En ik ben uitermate trots hoe we het hier op het forum doen. We praten over dit en dat, we prikken elkaar een beetje en toch blijft het gemoedelijk en schakelen we net zo makkelijk weer over naar onze onderwerpen mbt de hobby zonder hatelijk te doen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Marc O.
Berichten: 292
Lid geworden op: vr 25 sep 2020, 23:30
Locatie: Zell am Ziller

Re: COVID-19 & de koffiewereld

Berichtdoor Marc O. » ma 17 mei 2021, 20:59

En ik ben uitermate trots hoe we het hier op het forum doen. We praten over dit en dat, we prikken elkaar een beetje maar niet hatelijk en toch blijft het gemoedelijk en schakelen we net zo makkelijk weer over naar onze onderwerpen mbt de hobby zonder hatelijk te doen.
Zéér mee eens!
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten

cron