Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!

<t><t>Hoeveel kopjes koffie drink jij per dag?</t></t>

Peiling eindigde op di 21 sep 2021, 23:58

<t><t>1</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>2</t></t>
1
6%
<t><t>3</t></t>
4
24%
<t><t>4</t></t>
6
35%
<t><t>5</t></t>
5
29%
<t><t>6</t></t>
1
6%
<t><t>7</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>8</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>9</t></t>
0
Geen stemmen
<t><t>10</t></t>
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 17
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » wo 15 sep 2021, 22:42

Ik zit op een tweetal cappuccio's per dag, in de ochtend en een of twee espresso's. Hier in Italië kan ik een espresso na het eten in de avond nog prima hebben. Maar thuis slaap ik er slecht van.

Vele jaren terug heb ik ongeveer een half jaar geen koffie kunnen drinken omdat ik er helemaal opgedraaid van werd en hartkloppingen kreeg. Maakte niet uit wat voor soort koffie het was. Ik kon toen overigens ook een tijdje niet goed tegen suiker. Ik zat toen ook niet goed in mijn vel, heb altijd gedacht dat het daarmee te maken had. Dat is langzaam weg getrokken en gaandeweg kon ik er weer goed tegen. Alleen in de avond ben ik nog voorzichtig.
Dit klinkt interessant. Dank voor het delen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor gilleko B. » wo 06 okt 2021, 19:40

Heb vandaag 4 espresso's op maar slaap er niet minder slecht door. Straks nog eentje en dan op naar morgen. Mijn vrouw heeft 4 latte's op.




Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » wo 06 okt 2021, 19:49

Ik drink een stuk minder en ben van een aantal klachten af! Vooral die zweet aanvallen waren vervelend en zijn weg. Eeg fijn. Savonds geen kaffee meer in ieder geval
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Joste
Berichten: 893
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 14:26

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor Joste » wo 06 okt 2021, 21:24

Fijn dat het beter gaat!
Rocket Cellini Evoluzione V2, Eureka Mignon

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5630
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor gilleko B. » vr 08 okt 2021, 18:52

Ik drink een stuk minder en ben van een aantal klachten af! Vooral die zweet aanvallen waren vervelend en zijn weg. Eeg fijn. Savonds geen kaffee meer in ieder geval Afbeelding
Idd goed dat het beter gaat. Maar praten over koffie is ook leuk, zolang je maar geen zweetaanvallen agv het gepraat krijgt, doen wij en jij als moderator het samen goed.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » vr 08 okt 2021, 20:17

Fijn dat het beter gaat! Afbeelding
Thx!
Idd goed dat het beter gaat. Maar praten over koffie is ook leuk, zolang je maar geen zweetaanvallen agv het gepraat krijgt, doen wij en jij als moderator het samen goed.

Afbeelding
Praten is wel leuk maar het kan frusterend zijn wanneer je dan koffie wilt proeven en het verstandiger is om het niet te doen. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor B003 » ma 11 okt 2021, 18:45

Ik dacht dat bij filterkoffie juist een hoop oliën van de koffie in het filter achter bleven terwijl je die bij een (18gr) espresso juist binnenkrijgt.
Dus ik zou denken dat je dan van een een 10 gr filter bakje koffie minder last zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » ma 11 okt 2021, 19:40

Ik dacht dat bij filterkoffie juist een hoop oliën van de koffie in het filter achter bleven terwijl je die bij een (18gr) espresso juist binnenkrijgt.
Dus ik zou denken dat je dan van een een 10 gr filter bakje koffie minder last zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Filterkoffie heeft minder vet als espresso (cafestol) maar meer caffeine door langere tijd in contact met heet water. Vandaar.

Wat is een 10 gram filterbakje? Die ken ik niet.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 380
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor B003 » ma 11 okt 2021, 21:12

Ik dacht dat bij filterkoffie juist een hoop oliën van de koffie in het filter achter bleven terwijl je die bij een (18gr) espresso juist binnenkrijgt.
Dus ik zou denken dat je dan van een een 10 gr filter bakje koffie minder last zou hebben.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk
Filterkoffie heeft minder vet als espresso (cafestol) maar meer caffeine door langere tijd in contact met heet water. Vandaar.

Wat is een 10 gram filterbakje? Die ken ik niet.
10 gram koffie is wat in in mijn Aeropress doe met 160ml water voor 1 kopje (bakje) zwarte koffie :-)






Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13253
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Hoeveel koffie drink jij op een dag?

Berichtdoor bobbee » ma 11 okt 2021, 21:58

Ah ok!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron