Wat heb je voor het laatst gekocht?

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13272
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor bobbee » vr 15 mar 2024, 18:21

Ja, prachtig. Eerste probeersel was deels eetbaar Afbeelding

Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk een imitatie Staub heb gekocht….
Ik weet het niet 100% zeker maar de verkoper reageert niet op mijn berichten hierover en dat voedt mijn vermoeden dat hij niet echt is. Ik zie dat aan het ‘stempel’ op de bodem. Dat is bij mij nauwelijks leesbaar door de laag emaille. Foto’s op webshops van de bodem zien er echt anders uit
Lijkt mij niet hoor. Sowieso is gietijzer gewoon goed en de pan die jij hebt ziet er gewoon legit uit, ik heb zelf van Ronneby Bruk de gietijzeren zware normale pannen maar ook de ultra light versie. Die zijn echt heel fijn. De grote wok gebruik ik bijna dagelijks. Vaak te koop voor een fractie van de prijs op markplaats! Of nee, ik bedoel ik koop hem 2e hands want dat is zo duurzaam en goed als je dat doet, doe dus als mij .
Voor wokken heb je liever geen zware giet ijzeren pan, gewoon plaatstaal en dan op gas is veel handiger ,en je kunt de pan dan bloedheet laten worden , en dat wokt veel beter, ik heb in de Aziatische keuken nog nooit een gietijzeren wok gezien. die dingen krijg je ook niet goed warm op een keramische kookplaat, en als je een gietijzeren wok gebruikt die geëmailleerd is op een inductie kookplaat dan springen de stukken emaille er af.
Het is geen zwaar gietijzer. En ik wok er heel veel op, chow mien noodles, tjaptjoi maar ook simpele groenten en vlees. Het gaat goed dus ja...Maar maakt verder niet uit, bedankt voor de tip! Als ik ooit een nieuwe pan nodig heb ga ik zo'n goedkope plaatstalen kopen.

Ter info dit is de pan:

https://www.meesterslijpers.nl/ronneby- ... t-wok-30cm

De Ultra Light wok van Ronneby Bruk wegen maar de helft van de normale gietijzeren pannen, namelijk maar 1,65 Kilo. Hierdoor heb je met deze pannen alle voordelen van gietijzer, maar nu met het gewicht van een normale alluminum pan.

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » za 16 mar 2024, 09:51

Dat zal toch niet? Zo duur zijn die pannen nu ook weer niet. Het lijkt deze te zijn, en die heeft zo'n achterkant:
SB1212823_03_staub-sb1212823-03.jpg
Ik gebruik trouwens meerdere pannen van het merk Lodge. Heel goed en oud merk, maar niet heel duur en onverwoestbaar.
Kijk even naar de bodem van mijn pan. Ziet er toch wel heel anders uit.

Afbeelding


Verder ziet de pan er goed uit hoor:

Afbeelding

Afbeelding

kraaijcheck
Berichten: 81
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 15:53

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor kraaijcheck » za 16 mar 2024, 12:10

De voornaamste reden waarom ik al mijn bakjes weg doe: heb de WW unibasket besteld. Kijken of het een groot verschil gaat zijn, in ieder geval ziet het er wel mooi uit.
PXL_20240314_193955132.MP.jpg
En wat is je ervaring?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Madencio » za 16 mar 2024, 13:16

En wat is je ervaring?

Zal je iets leuks vertellen. Ik kreeg de basket maar niet aan de praat de afgelopen dagen, iedere keer maar weer channeling en alle shotjes leken nergens op. Had mijn XL echt op standje Turkse koffie gezet en nóg kwam het er uit alsof het regende. Zure koffie alom. Met omeco nog zitten appen over eventuele oorzaken. Wel filter, geen filter, wel puck screen, geen puck screen.
Dus uiteindelijk dacht ik weetje, mijn XL is al een tijd niet open geweest, ff kijken. En wat ik aantrof... Mijn god ik schrok me een hoedje. Dus dat hele ding ff grondig schoongemaakt en nú pas heb ik goede espresso. Vanaf hier is het dus fine tunen, hou jullie wel op de hoogte.
PXL_20240316_110529691.jpg
Laatst gewijzigd door Madencio op za 16 mar 2024, 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » za 16 mar 2024, 13:24

Wow! Wat kan die koffiepoeier overal tussendoor komen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor gilleko B. » za 16 mar 2024, 14:04

Dattie nog niet is vastgelopen.




Gebruikersavatar
omeCo
Berichten: 2210
Lid geworden op: di 22 sep 2020, 17:22

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor omeCo » za 16 mar 2024, 14:48

Het avontuur van Madencio inspireerde mij. Zojuist mijn Sculptor na 5 maanden gebruik uit elkaar gehaald om schoon te maken. Het bleek reuze mee te vallen. Zie de foto’s.

Afbeelding
Een randje van nog geen halve mm dik

Afbeelding

Afbeelding
Tja…. Weinig te doen hier.

Afbeelding
Deze kruimels vielen uit de knocker.

Rosanne
Berichten: 331
Lid geworden op: wo 25 nov 2020, 21:11
Locatie: Apeldoorn

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Rosanne » za 16 mar 2024, 20:18

En wat is je ervaring?

Zal je iets leuks vertellen. Ik kreeg de basket maar niet aan de praat de afgelopen dagen, iedere keer maar weer channeling en alle shotjes leken nergens op. Had mijn XL echt op standje Turkse koffie gezet en nóg kwam het er uit alsof het regende. Zure koffie alom. Met omeco nog zitten appen over eventuele oorzaken. Wel filter, geen filter, wel puck screen, geen puck screen.
Dus uiteindelijk dacht ik weetje, mijn XL is al een tijd niet open geweest, ff kijken. En wat ik aantrof... Mijn god ik schrok me een hoedje. Dus dat hele ding ff grondig schoongemaakt en nú pas heb ik goede espresso. Vanaf hier is het dus fine tunen, hou jullie wel op de hoogte.
PXL_20240316_110529691.jpg
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

Gebruikersavatar
Madencio
Berichten: 559
Lid geworden op: wo 17 jun 2020, 14:00
Locatie: Alkmaar

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor Madencio » di 26 mar 2024, 20:00

Toch ff showen, volgende week mijn rijexamen, maar deze staat al klaar voor gebruik. Wish me luck!
PXL_20240326_171630591.jpg
... / DF83

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15109
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

Berichtdoor fransg » di 26 mar 2024, 20:09

Prachtig!

Vele duizenden veilige kilometers en behouden thuiskomst wens ik je toe!

Ongetwijfeld heb je gehoord dat op de allereerste zonnige lente-weekeinden de meest vervelende motorongelukken gebeuren.

Zorg dat je daar niet aan meedoet

;)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frup en 10 gasten

cron