Buitenlands water

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15112
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Buitenlands water

Berichtdoor fransg » di 19 dec 2023, 12:52

Ik had erge zin om een paar dagen 'helemaal nergens' te zijn en ben daarom naar een plekje in het buitenland gereden waar ik 20 jaar gelee ook al eens was. Er is hier (in tegenstelling tot thuis) vrijwel geen zak te doen, dat is ideaal. Fijn en net hotel waar de schoonmaakdames even vragen of er wat nodig is (nee dank u) en dan weer blij verder gaan met schoonmaken elders zodat ik gewoon mijn gang kan gaan, lezen, wandelen, muziek luisteren, koffie zetten.

De espresso smaakt ook hier heerlijk vanwege de meegebrachte apparatuur (Eigengebrande bonen, Niche maler, Fellow waterkoker, Mypressi.)

Wat enorm opvalt is dat we in ons mooie en fijne Nederland zo verwend zijn met uitstekend water. Mijn waterkoker heeft doorgaans een spiegelende bodem en zodra die bodem iets mistig begint te worden vervang ik mijn waterfilter maar af en toe 'gewoon' kraanwater erin kan ook best.

Hier is de waterkoker in 1,5 dag al zwaar aan het verkalken en er drijft in het gekookte water van alles aan een soort 'sneeuwvlokken'.

Voor de smaak van de espresso is het geweldig goed maar ik zou hier zeer nerveus zijn met waterfilteren als ik een grotere espressomachine mee had.
IMG_8207.JPG
IMG_8208.JPG
IMG_8204.JPG
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Buitenlands water

Berichtdoor gilleko B. » di 19 dec 2023, 13:24

Wat een mooi (geïllustreerd) verhaal. Ja, daswat, dat even weg naar een plek dat je omgeving even niet meer weet dat je bestaat, doemt ook af en toe bij mij op. Ik ben nu extra geïnspireerd om daar ook eens uitvoering aan te geven.




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15112
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Buitenlands water

Berichtdoor fransg » di 19 dec 2023, 13:36

Ja, daswat, dat even weg naar een plek dat je omgeving even niet meer weet dat je bestaat, doemt ook af en toe bij mij op. Ik ben nu extra geïnspireerd om daar ook eens uitvoering aan te geven.
Ik kan het je ten zeerste aanbevelen.

Een jaar of 30 geleden had ik met een paar vrinden afgesproken bij een Chinees restaurant in Arnhem. Een van de groep makkers kwam niet opdagen. Hij bleek bij een ander Chinees restaurant daar vlakbij te zijn neergestreken. Hij had zich kostelijk vermaakt toen hij door kreeg dat hij op de verkeerde plek zat en genoot er des te meer van.

Op de 'verkeerde plek' verblijven kan bijzonder aangenaam zijn.
IMG_8134.JPG
Hier vlakbij zag ik een man zitten, in de overdekte hoek van een voormalig, nu leegstaand winkelcentrum.
IMG_8142.JPG
Ik wilde hem vragen wat hij schreef en dacht te openen met "Zo, u bent er ook eens lekker tussenuit" maar het was duidelijk dat hij geen behoefte had aan gezelschap.

Een man naar mijn hart!

Ik wilde geld bij hem neerleggen maar daar moest hij NIETS van weten.

Hij zweeg maar zwaaide heftig met beide armen van "wegwezen!"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Buitenlands water

Berichtdoor gilleko B. » di 19 dec 2023, 13:53






Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Buitenlands water

Berichtdoor bobbee » di 19 dec 2023, 14:11

Mooi Frans! En wat ik nog mooier vind is dat je ons weet te vinden hier op het forum. Via dit forum hebben we contact op moment dat je dat wilt ook al ben je ver weg. Dat vind ik oprecht fijn!

De tekening op de bodem van de waterkoker op de 1e foto is trouwens prachtig! Iets waar ik met een kwastje en wat verf heel lang over zou doen als ik het al zo mooi zou krijgen op een rvs plaatje! Natuur in topvorm.

Soms detecteert mijn Londinium niet dat er water in het reservoir zit. Inderdaad een rustgevend gevoel dat de DVA waterfilter de Londinium schoon water toedient.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Buitenlands water

Berichtdoor gilleko B. » di 19 dec 2023, 15:01

Ja en ik besef nu pas dat als je voornemens bent dat te doen er 2 keuzes zijn, binnen met wat er op en er aan, of buiten onder een zeil





Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten