gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Keyser
Berichten: 1377
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: gespot

Berichtdoor Keyser » vr 30 jul 2021, 19:30

Nou nog een bekende top machine:

Espressomachine La Marzocco Linea Mini (Geel)
€ 3.880,00
https://link.marktplaats.nl/m1732798884 ... ialbuttons

Die molen beter niet overnemen wanneer je je toch al in dit segment begeeftAfbeelding

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » vr 30 jul 2021, 20:01

Nog moar duuzend derbij en je hebt een Speedster :lol:

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 30 jul 2021, 20:05

Nog moar duuzend derbij en je hebt een Speedster Afbeelding
Voor dat bedrag dat ie vraagt heb je een nieuwe Decent, of is dat te hard vloeken in de kerk? Gemakkelijker te verhuizen alvast

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » vr 30 jul 2021, 20:25

Ik heb zelf helemaal niets met die stotterende doos elektronica, los van de de mislukte (prijs)beloftes, het omstreden jatwerk mbt design en mijn twijfels over de levensduur. Ik vindt dat een espressomachine een vrij prominente plaats in je huis/keuken/leefomgeving inneemt en dan mag het er ook best een beetje aantrekkelijk uitzien.

Als ik echter voor de Marzocco zou gaan, zou het een Linea 1 groeper moeten worden ipv de mini, want als je eenmaal verpest bent met horeca-kwaliteit espresso apparatuur wil je never nooit meer terug. :lol:
Laatst gewijzigd door Pti op vr 30 jul 2021, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 30 jul 2021, 20:37

Zou wel eens leuk zijn om eens blind te proeven tussen een aantal machines met dezelfde bonen en maler om te zien waar de verschillen zitten in de tas.
En daarna eens de verschillende malers op 1 machine.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » vr 30 jul 2021, 20:48

Zou wel eens leuk zijn om eens blind te proeven tussen een aantal machines met dezelfde bonen en maler om te zien waar de verschillen zitten in de tas.
En daarna eens de verschillende malers op 1 machine.
Zeker!

Maar ook lastig te realiseren, want je moet dan héél veel bonen hebben van dezelfde herkomst en zelfde branding, én alles zo afgesteld dat de extractie ook precies gelijk verloopt óf kiezen voor een 'optimale' afstelling van elke combi voor 'best performance' door de eigenaar, en dan een aantal blinde proevers die op gelijke wijze kunnen 'scoren' en die hun espresso's op eenzelfde moment na het zetten aan de lippen hebben, en dan liefst ook proevers die de 20ste espresso net zo fris en gretig kunnen proeven als de eerste, anders meet je vooral hoe het is als je eenzelfde shot 20 maal proeft en langzaam doof wordt op je tong.

En dan een goeie statisticus die de data verzamelt, e.e.a. ipv blind weer zichtbaar maakt en die voldoende massa data krijgt om statistisch significante dingen erover te zeggen...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 30 jul 2021, 20:56

Ja, is zeker niet eenvoudig, die bonen is nog het minste. Zou wel een goede mogelijkheid zijn om de "upgraditis" onder controle te houden en te weten waar je staat en wat je kan winnen en verliezen. Laatste is dan eerder financieel....
N+1 is maar wel het antwoord op veel vragen wat het benodigde aantal stuks is van iets, waarbij n staat voor het huidige aantal dat je hebt maar liefst niet met espressomachines

Pti
Berichten: 3257
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: gespot

Berichtdoor Pti » vr 30 jul 2021, 21:23

Naja, zoals ik in mijn post probeerde door te laten schemeren is het esthetische aspect ook gewoon ontzettend belangrijk. Als je er zelf vooral ontzettend blij mee bent, zal die espresso ook wel deugen.

De B. Cormorant
Berichten: 542
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » vr 30 jul 2021, 21:43

Naja, zoals ik in mijn post probeerde door te laten schemeren is het esthetische aspect ook gewoon ontzettend belangrijk. Als je er zelf vooral ontzettend blij mee bent, zal die espresso ook wel deugen.
Begrijp ik volledig hoor, zeker met jouw achtergrond. Maar een "eenvoudige" machine als de LM Mini moet toch een bepaalde meerwaarde resulteren in het kopje om zijn prijs te kunnen rechtvaardigen.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » vr 30 jul 2021, 21:59

Maar een "eenvoudige" machine als de LM Mini moet toch een bepaalde meerwaarde resulteren in het kopje om zijn prijs te kunnen rechtvaardigen.
een fabrikant van enige naam en faam in de horeca-machines kan met het argument van 'het is duur dus het zal wel goed zijn' wegkomen, dankzij het merkje op de machine.

Ik stond laatst verbaasd toen ik een recensie-filmpje zag over de Mini waarbij de youtuber het héél veel vond zeggen dat de machine het na een jaar nog steeds deed, het moest dus wel OERDEGELIJK zijn ;-)))

Ja de Rocket die ik 10 jaar geleden kocht doet het ook nog!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron