gespot

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 21:25

Als Europeaan zou ik persoonlijk wachten op die van etzinger, zelfde principe, ik geloof zelfde burr als in hun grote malers, waarschijnlijk meer geld?

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 21:31

Het lijkt alsof ze de Instagram-posts over de kleine handmaler van Etzinger hebben gevolgd en haasje repje zelf ook zoiets hebben 'bedacht'.
Hun eerste post was 5 april op instagram met toch al een duidelijke post

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14929
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: gespot

Berichtdoor fransg » ma 06 sep 2021, 21:50

Het lijkt alsof ze de Instagram-posts over de kleine handmaler van Etzinger hebben gevolgd en haasje repje zelf ook zoiets hebben 'bedacht'.
Hun eerste post was 5 april op instagram met toch al een duidelijke post
ETZ toonde zo te zien op 7 mei de eerste hint. Dus mogelijk net zoiets als de uitvinding van de boekdrukkunst die volgens mensen in het buitenland door Gutenberg is gedaan terwijl wij er ook al mee bezig waren in Holland.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 21:51

Maar dat filmpje is er toch wel over, mijn principes steken weer de kop op geloof ik .... Ook sommige statements zijn nogal overdreven

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » ma 06 sep 2021, 22:09

Ik vind die knob grinder wel wat want wat moeten we zonder big knobs en niet echt een euvel dat het wat lijkt op die van etzinger. Dat zou dan ook wat moeten zijn bij alle handmalers die een as hebben....het gaat uiteindelijk toch om de precisie van het gereedschap en het geheel. Etzinger heeft zich al bewezen, dat moet deze nog doen.
Ik vond het filmpje van de dismantle leuk! Een zeer eenvoudig malertje, 2 "buisjes" die over elkaar schuiven met in elk buisje een eigen maalschijf. Best gek dat dit nog nooit eerder op grote schaal is gedaan! Ik ga deze toch eens in de gaten houden.

https://www.knobgrinder.com/
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

De B. Cormorant
Berichten: 540
Lid geworden op: zo 03 feb 2019, 19:08

Re: gespot

Berichtdoor De B. Cormorant » ma 06 sep 2021, 22:22

Dat begin en die gezichten die getrokken worden bij bvb de commandante.

Voor importheffingen ed is hij nu al duurder dan een maler van 1zpresso die zich toch al wat bewezen heeft.

In de gaten houden is 1 ding, de jump wagen zonder garanties van een project van een nieuweling is nog iets anders. En ok, ik back de key maar Weber is geen nieuweling en de korting was in euro groot genoeg om de gok te wagen voor mij in deze coronatijden met meer spaarpotentieel.

En nog eens ok, de niche heeft bewezen dat zo'n project ook goed kan opleveren aan de early backers

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » ma 06 sep 2021, 22:49

Dat begin en die gezichten die getrokken worden bij bvb de commandante.

Voor importheffingen ed is hij nu al duurder dan een maler van 1zpresso die zich toch al wat bewezen heeft.

In de gaten houden is 1 ding, de jump wagen zonder garanties van een project van een nieuweling is nog iets anders. En ok, ik back de key maar Weber is geen nieuweling en de korting was in euro groot genoeg om de gok te wagen voor mij in deze coronatijden met meer spaarpotentieel.

En nog eens ok, de niche heeft bewezen dat zo'n project ook goed kan opleveren aan de early backers
Ik doe sowieso niet mee aan kickstarter dingen hoor. 1 keer, nooit weer. Van Weber kan ik mij net als jou ook nog wel voorstellen als aanbieder om te vertrouwen en in te stappen.
Maar voor zoets als dit wacht ik wel tot het op de markt komt. Afbeelding


Edit:
Ik zie nu dit :
What are the specifications (like manufacturer, hardening, coating) of the burr set?

We used Italian Burr Company, Italmill’s standard coated 47 mm conical burr with the prototype. As you can see in the video, the prototype turns counterclockwise, we're going to order a special burr, to create a new mirrored version of it. The diameter will be the same but, it will turn clockwise.

Nou vergeet het maar, deze burrs gaan het op smaak niet halen bij de burrs van Macine Keber die in de Comandante zitten!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

B003
Berichten: 378
Lid geworden op: zo 07 feb 2021, 13:38

Re: gespot

Berichtdoor B003 » ma 06 sep 2021, 23:59

Maar Comandante levert niet, al bijna een jaar overal constant uitverkocht. Zeer minimale leveringen die dan ook meteen weer weg zijn. Leuk voor hun maar als consument heb je er niet veel aan.
Ik begrijp ook niet goed waarom zij de enige op aarde zijn die een goed of het beste filtermaalwerk zouden kunnen maken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G996B met Tapatalk


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: gespot

Berichtdoor bobbee » di 07 sep 2021, 00:11

Nee hoor, heb pas nog een nieuwe gekocht.
Het maalwerk is van RVS en de snede is heel anders dan andere.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: gespot

Berichtdoor Keyser » di 07 sep 2021, 07:34

Nee hoor, heb pas nog een nieuwe gekocht.
Het maalwerk is van RVS en de snede is heel anders dan andere.
Leuk, heb je het nieuwe model? Zo ja, merk je verschil?


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten

cron