Koffiefilm(pje)s

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Keyser » zo 18 jul 2021, 22:01

Slim! Ga kijken of hij ook past op de Artisan!
Mijn Mypressi ligt er vaak ongebruikt bij, maar deze filmpjes stimuleren om hem weer te gaan gebruiken. Ook leuk om zo eens collega's met echte koffie kennis te laten maken.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor bobbee » ma 19 jul 2021, 09:02

Dat is weer uitermate prachtig in beeld gebracht!!!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1331
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor GuidovW » ma 19 jul 2021, 16:36

En ziet er erg lekker uit... :D
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » di 20 jul 2021, 09:57

Mijn Mypressi ligt er vaak ongebruikt bij, maar deze filmpjes stimuleren om hem weer te gaan gebruiken.
Ja dat is wel een nadelig bij-effect van die filmpjes, de resterende Mypressi's raken nóg meer in trek en zijn nog lastiger te vinden. Als ik nou filmpjes maakte waarin van alles mis gaat met die dingen dan kon ik ze voor een appel en en ei overnemen van mensen die er zo snel mogelijk vanaf wilden...
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » ma 26 jul 2021, 22:57

In Medellin, Colombia verkopen meisjes op straat koffie vanuit thermosflessen voor bijna niks per bekertje:

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5586
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor gilleko B. » di 27 jul 2021, 08:52

In Medellin, Colombia verkopen meisjes op straat koffie vanuit thermosflessen voor bijna niks per bekertje:

Misschien onterecht, maar heb op Netflix de serie Narcos gekeken. Heb daardoor wel een opvatting over dat land gekregen. Dat is echt weird met die thermosflessen.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » di 27 jul 2021, 09:32

Misschien onterecht, maar heb op Netflix de serie Narcos gekeken. Heb daardoor wel een opvatting over dat land gekregen. Dat is echt weird met die thermosflessen.
Ik zou ginds in die buurten ook niet over straat durven zonder lokale fixer/beschermer.

Veel Amerikanen hebben het beeld dat elke Hollander al blowend langs de raamhoeren slentert. Nederland is internationaal toonaangevend in productie en doorvoer van drugs, maar wij als brave espresso-liefhebbers merken daar allemaal weinig van.

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n beeldschoon meisje een loopbaan-wissel overweegt als ze hoort dat ze in Europa met commerciële dates per uur een veelvoud kan verdienen van haar dagopbrengst thuis uit de thermosflessen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5586
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor gilleko B. » di 27 jul 2021, 10:02

Misschien onterecht, maar heb op Netflix de serie Narcos gekeken. Heb daardoor wel een opvatting over dat land gekregen. Dat is echt weird met die thermosflessen.
Ik zou ginds in die buurten ook niet over straat durven zonder lokale fixer/beschermer.

Veel Amerikanen hebben het beeld dat elke Hollander al blowend langs de raamhoeren slentert. Nederland is internationaal toonaangevend in productie en doorvoer van drugs, maar wij als brave espresso-liefhebbers merken daar allemaal weinig van.

Ik kan me wel voorstellen dat zo'n beeldschoon meisje een loopbaan-wissel overweegt als ze hoort dat ze in Europa met commerciële dates per uur een veelvoud kan verdienen van haar dagopbrengst thuis uit de thermosflessen.
Er zijn legio van dat soort filmpjes door verschillende filmmakers weet ik nu sinds vandaag. Weer een nieuw wereldje voor mij naar vormen gekomen. Boeiend om naar te kijken maar ben idd te braaf om ertussen te lopen.

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor fransg » di 27 jul 2021, 10:13

Er zijn legio van dat soort filmpjes door verschillende filmmakers weet ik nu sinds vandaag. Weer een nieuw wereldje voor mij naar vormen gekomen. Boeiend om naar te kijken maar ben idd te braaf om ertussen te lopen.
Je kunt zo 'stedentrips' maken zonder CO2 uitstoot en zonder al teveel gevaar voor besmetting.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Keyser
Berichten: 1376
Lid geworden op: do 01 aug 2019, 02:10

Re: Koffiefilm(pje)s

Berichtdoor Keyser » di 27 jul 2021, 12:20

Ja mooi om te zien. Hou zelf erg van reizen. Ieder land kent zijn vooroordelen. Het is ook waar dat je in sommige gebieden beter niet kan komen. Alleen is mijn ervaring dat al die spannende dingen niet alles over een land zegt. Er zijn ook mooie dingen en ook in die wijken wonen gewone mensen die niets anders willen dan zo gelukkig en gezond mogelijk leven. Mensen die je zullen helpen waar kan. Ook delen in het weinige dat ze hebben. Op de grote problemen in hun land hebben zij vaak ook geen invloed en zijn er zelf ook niet tevreden over.
In Sri Lanka werden wij eens betrokken bij een religieuze viering (spontaan, geen excursie ofzo). Die mensen hadden niet veel, maar deelden alles met ons en wilden er niets voor. Ze wilden met ons hun cultuur delen. Dat vind ik een beetje de pareltjes tijdens het reizen.


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron