Koffie in de krant of op het web

Heb je een interessante of leuke website, link of artikel gevonden? Plaats hem dan hier!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » za 15 feb 2020, 16:00

Hoe staan jullie tov dit artikel ?
Is al eerder/hierboven uitgebreid besproken ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Werner vg
Berichten: 63
Lid geworden op: zo 06 okt 2019, 18:31

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Werner vg » za 15 feb 2020, 17:08

Thanx Fransg.
Te laat opgemerkt .
Espresso : Profitec 600 pid / Profitec pro T64
Filter : MoccaMaster Select / Commandante C40 MK4
Brander - Coffee bar : Cross Roast - Caffe Mundi Antwerpen

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » di 17 mar 2020, 15:24

Mijn eigen wetenschappelijke conclusie is anders. Ik zou zeggen: het blijkt dat je echt 'specialty koffie' moet hebben om creatief te zijn, en een Apple computer want mensen met laptops van de Aldi die een pilletje cafeïne slikken zijn dus NIET creatief.

https://dailycoffeenews.com/2020/03/12/ ... rch-finds/
Since the the smokey, jazzy beatnick days of the 1950s, there’s been a romantic notion in American cafe culture that coffee is an elixir for creative types — the poets, the musicians or, more recently, the disruptive tech ninnies.

New research led by a psychology professor at the University of Arkansas has debunked that notion with one fell swoop. It found that among all of the well-established cognitive benefits of caffeine, creative thinking was nowhere to be found.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » do 19 mar 2020, 10:34

Alles

SYLVIA WITTEMAN

Het zou allemaal nog best vol te houden zijn als mijn koffiemachine het niet had begeven. Met gebroken oogjes stond het arme ding in een plas bruin water te sterven. Terwijl ik met mijn linkerhand zijn stekker eruit trok (het is gruwelijk, maar we moeten de elektriciteit sparen voor apparaten die nog wél levensvatbaar zijn), bestelde ik met mijn rechterhand een nieuwe bij een van die verfoeilijke, maar o zo handige verzendhuizen.

'Wat zonde! Kan hij niet gelijmd worden?', zei huisgenoot P. Gelijmd?! Ik beet hem toe dat ik de dag des oordeels niet tegemoet wil zien met een gelijmde koffiemachine en verliet het huis om mijn oude moeder een Roodkapje-mandje met eten te bezorgen. Zij is 81 en, nou ja, laat ik haar niet 'graatmager' noemen, dat staat zo onaardig: frêle, dus.

Onderweg passeerde ik diverse bloemenkramen. Die uitbaters zitten met hun handen in het haar, want op de een of andere manier staat niemands hoofd naar bloemen. 'Thuis werken? Bloemetje erbij!', had er een op zijn nering gekalkt. Nou ja, het was beter dan 'Hamsteren? Bloemetje erbij!' of 'Hoesten? Bloemetje erbij!'

Een ander maakte het nog bonter, die had een bordje tussen de narcissen geprikt waarop in krullerige letters stond: 'Alles komt goed!' De eigenaresse stond landerig te roken in haar lege kraam; haar as dwarrelde op de tulpen. Ik stapte van mijn fiets en zei wijzend: 'Geef mij maar zo'n bosje.' De vrouw begon te stralen alsof ik haar de absolutie had verleend.

'Het zijn Franse', zei ze. 'Kijk maar wat een mooie dikke kopjes ze hebben. Maar het zijn wel zwáre kopjes. Ze moeten in een hoge vaas, want ze groeien nog door. Anders gaan ze hangen, of zelfs breken. En laat ze thuis eerst even een uurtje rustig in hun papiertje staan, want anders...' 'Ja, ja, ik snap het', riep ik haastig. Ik kon er even geen alarmerende waarschuwingen meer bij hebben, zelfs niet over snijbloemen.

Tien minuten later legde ik de bloemen en een tasje levensmiddelen bij mijn oude moeder voor de deur. Ik zwaaide haar toe door het raam en vertrok weer. Ze weet waarom ik niet binnenkom. Vanaf de fiets belde ik haar op. Ze was blij met de bloemen.

'Het zijn Franse', zei ik. 'Kijk maar wat een mooie dikke kopjes ze hebben. Maar het zijn wel zwáre kopjes. Ze moeten in een hoge vaas, want ze groeien nog door. Anders gaan ze hangen, of zelfs breken. En laat ze eerst nog even een uurtje in hun papiertje staan...'

'Ja', zei mijn moeder. 'Ik snap het.'

Alles komt goed. In elk geval met die bloemen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » wo 08 apr 2020, 17:03

5FF09D0A-4206-49A2-8959-493179F8875B.jpeg
Uit een studie over genetica en autisme, door dr. Graeme Simsion, getiteld The Rosie Effect
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » wo 06 mei 2020, 10:57

Gummbah6mei2020.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Willemduijv
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 31 mei 2019, 19:21

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Willemduijv » do 07 mei 2020, 15:31

Leuk voor de snelle koffie liefhebbers.

https://www.apparata.nl/nieuws/porsche- ... raat-36893





Verstuurd vanaf mijn CLT-L09 met Tapatalk


Pti
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor Pti » do 07 mei 2020, 19:22

Leuk voor de snelle nespresso liefhebbers.

https://www.apparata.nl/nieuws/porsche- ... raat-36893

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15098
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie in de krant of op het web

Berichtdoor fransg » do 04 jun 2020, 17:41

Helder verhaal over al het (kostbare) werk dat plaats vindt tussen na het oogsten en voor het drinken van koffie.

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Leuk en interessant”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten

cron