Wee je licht geboonte

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor gilleko B. » do 13 mei 2021, 09:13

Tweede keer dat ik bij Bjőrn Aarts boontjes heb besteld. Prijs is er ook naar, maar was wel onder de indruk van de smaak van die vorige bonen, ook uit Guatamala, Amatillo Pacamara. Nu dus wederom uit Guatemala. Zal nog een fotootje posten voor de kleur. Zag later dat hij die speciale Sovda apparatuur had.





Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor gilleko B. » do 13 mei 2021, 09:21


Dutch barista, bjorn aarts heeft er een mooi apparaat voor!
Hoe traaaag en sloom ook verteld (alsof het hele team tevoren valium had genomen, inclusief de muziekmaker), het lijkt me wel een commercieel juichverhaal.

Schermafbeelding 2021-05-13 om 09.09.28.png

AfbeeldingAfbeelding icm die getekende ogen ontstaat naast het fonetische een versterkend effect. Maar zijn koffie's vind ik wel bijzonder.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor bobbee » do 13 mei 2021, 09:49


Dutch barista, bjorn aarts heeft er een mooi apparaat voor!
ah ik zie het nu, op 2:07 -- eerste keer dacht ik 'saai verhaal' maar nu heb ik 'm doorgespoeld naar die plek:

https://youtu.be/rzQXbWZtrIM?t=127

Hoe traaaag en sloom ook verteld (alsof het hele team tevoren valium had genomen, inclusief de muziekmaker), het lijkt me wel een commercieel juichverhaal.

Ding is niet echt goedkoop ook
Schermafbeelding 2021-05-13 om 09.09.28.png
Het ding heeft raakvlakken met jouw handelingen en daarom dacht ik: Wat leuk, die zullen ze op het forum ook wel leuk vinden om eens een keer te zien adhv dit topic en de eerdere opmerking over hoe je gaat uitzoeken als je meerdere kg moet analyseren.

Ik vind het filmpje wel ok, eens een keer geen gelikt kickstarter promo filmpje van 20 in een dozijn met flitsen en flarden van het apparaat zelf met een stoere Amerikaanse voice over die zegt dat je dit moet hebben want....
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor fransg » do 13 mei 2021, 09:57

Het ding heeft raakvlakken met jouw handelingen en daarom dacht ik: Wat leuk, die zullen ze op het forum ook wel leuk vinden om eens een keer te zien adhv dit topic en de eerdere opmerking over hoe je gaat uitzoeken als je meerdere kg moet analyseren.
Ja heel goed!

Ik heb het linkje er ook bij gezet op mijn blog en ook bij het bericht daarover op HomeBarista.
Ik vind het filmpje wel ok, eens een keer geen gelikt kickstarter promo filmpje van 20 in een dozijn met flitsen en flarden van het apparaat zelf met een stoere Amerikaanse voice over die zegt dat je dit moet hebben want....
Heb je ook wel gelijk in. Het is geen Jehova/Halleluja/AmazingDiscovery sales praatje. Ik dacht ook eerst een gewoon interview / gesprek over zijn aanpak te kijken maar al met al is het toch gewoon een sales pitch zij het op sterk vertraagd beeld ;-) Een 45 toeren single gedraaid op 33 toeren elpee snelheid.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor bobbee » do 13 mei 2021, 10:01

Toch gewoon een sales pitch zij het op sterk vertraagd beeld ;-) Een 45 toeren single gedraaid op 33 toeren elpee snelheid.
AfbeeldingAfbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor gilleko B. » do 13 mei 2021, 12:14

Nou bij deze! Sovdabonen uit Limburg. Zoek de verschillen.Afbeelding

Afbeelding


Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor fransg » do 13 mei 2021, 12:53

Pracht kat!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor gilleko B. » do 13 mei 2021, 15:20

Pracht kat!
Dank en dito bonen!

Afbeelding


Gebruikersavatar
cremalover
Berichten: 6374
Lid geworden op: di 24 mar 2009, 10:23

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor cremalover » vr 14 mei 2021, 10:06

Nou bij deze! Sovdabonen uit Limburg. Zoek de verschillen.Afbeelding

Afbeelding
Kat komt net uit de vijver?
Of Laperm?

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5585
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Wee je licht geboonte

Berichtdoor gilleko B. » vr 14 mei 2021, 11:30

Vermoed dat er iets van een Selkirk doorheen zit. Voor een Devon Rex heeft ze hele lange wokkelachtige noodle achtig haren.
Ze houdt niet van water tenzij de het drinkt.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron