Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
grad
Berichten: 233
Lid geworden op: ma 09 mei 2011, 15:36
Locatie: Eindhoven

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor grad » za 29 jun 2013, 14:49

veel belangrijker is de branddatum voor me

Dacht dat we het over groene bonen hadden :? :?
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » za 29 jun 2013, 14:50

veel belangrijker is de branddatum voor me

Dacht dat we het over groene bonen hadden :? :?
Branddatum? Zal wel de oogst datum bedoelen!
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor fransg » za 29 jun 2013, 14:52

Om zo'n éénwegventiel geef ook ik minder, veel belangrijker is de branddatum voor me.
In dit geval zou ik juist absoluut *geen* branddatum erop willen zien.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » za 29 jun 2013, 14:55

Toch draagt je verpakking, wellicht op onbewust niveau, iets uit. Ik zou daar wel zorgvuldig mee omgaan. Volgens mij wordt Kraft vaak wel positief beoordeelt.

Om zo'n éénwegventiel geef ook ik minder, veel belangrijker is de branddatum voor me. Bobbee's tip van brievenbus-verpakking is een goeie. Dan kunnen mensen iets uitproberen zonder dat die verzendkosten in de weg staan, want dat blijft een struikelblok voor webwinkels.
zakken met eenwegventiel hebben voor mij geen meerwaarde, ben ik ook niet van plan. Brievenbusverpakking kan, zal is kijken of er 2kg in kan. Eventueel kan je bij dhl kiezen dat je het pakket wil ophalen bij een servicepunt kost dan maar €4,00 tot 10kg. Kraftzakken werkt het makkelijkst en het goedkoopst, dozen gebruik ik vaak meerdere keren maar zoek nog nieuwe stevige goedkope dozen in 2 maten.
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » vr 05 jul 2013, 16:42

Hoi Erwin,

Goed bezig om je webshop uit te breiden met groene bonen! En dat je ons daarbij ook even vraagt is natuurlijk helemaal leuk!

Een mooie boon van de Braziliaanse Daterra plantage voor een mooie prijs is altijd goed! Ik zou dan specifiek de Sweet Yellow Bourbon daarvan willen proeven! Maar lukt dat niet dan de "gewone" Brazil Yellow Bourbon...

Grtz,
Bob
De verkoopprijzen voor deze koffies recente oogst 2012/2013 zijn rond de €14,36 ik kan aan de volgende soorten komen;

Daterra Santos Sweet Collection Rainforest Alliance, Daterra Santos Bourbon Collection Rainforest Alliance en de Daterra Santos Sweet Yellow Rainforest Alliance.
Laatst gewijzigd door BeansXL op vr 05 jul 2013, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » vr 05 jul 2013, 16:43

Verpakking maakt mij niet zoveel uit. Ventielzak hoeft voor mij niet want dat voegt toch niks toe, (ongebrand of gebrand)...Kan me wel voorstellen dat je iets met opdruk wilt, ook marketing technisch gezien!

Wat misschien interessant is om van die brievenbusdozen te gebruiken voor 1 (of 2kg?) groene bonen. Dan kunnen de kosten voor verzenden laag blijven bij omdat het nog door de brievenbus past?

Afbeelding
Met een brievenbus verpakking kan ik maximaal 1kg versturen.
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.

Gebruikersavatar
Spironski
Berichten: 5781
Lid geworden op: ma 03 mar 2008, 16:52
Locatie: Groningen

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor Spironski » vr 05 jul 2013, 17:04

veel belangrijker is de branddatum voor me

Dacht dat we het over groene bonen hadden :? :?
Branddatum? Zal wel de oogst datum bedoelen!
:oops: Die opmerking mag je vergeten, dat slaat in dit draadje natuurlijk nergens op... Moet ik ook niet snel even tussendoor antwoorden proberen te geven, zonder goed te lezen waar het om gaat!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

R&B
Berichten: 921
Lid geworden op: za 23 aug 2008, 17:48
Locatie: Zwolle

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor R&B » vr 05 jul 2013, 20:56

Met een brievenbus verpakking kan ik maximaal 1kg versturen.
En wat zijn dan de verzendkosten?
Op zich al ideaal dat je er niet voor thuis hoeft te zijn!!
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30

Erik82
Berichten: 2858
Lid geworden op: ma 07 nov 2011, 09:22

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor Erik82 » vr 05 jul 2013, 20:59

Een goede zongedroogde Sidamo of Yirgacheffe is ook wel erg lekker.
Strietman CT1, LWW EG-1, Lagom P64, Veel slowkoffie spul

BeansXL
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 23 nov 2012, 15:35

Re: Naar welke groene koffie ben jij op zoek?

Berichtdoor BeansXL » za 06 jul 2013, 13:32

Met een brievenbus verpakking kan ik maximaal 1kg versturen.
En wat zijn dan de verzendkosten?
Op zich al ideaal dat je er niet voor thuis hoeft te zijn!!
€3,50 voor 1kg max, bij hele kleine boontjes past er misschien wel wat meer in.
www.beansxl.nl webshop voor groene koffie, grotere partijen prijs op aanvraag. Zit je soort er niet bij laat het mij weten.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten

cron