6 weken oud en tjing.....in de kliko.

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
cremalover

6 weken oud en tjing.....in de kliko.

Berichtdoor cremalover » do 18 dec 2014, 16:57

Vandaag een 500 gram Malabar richting kliko gebracht.
Spul was 6 weken ongeveer en de laatste dagen smaakte de koffie gewoon goor.Vnl nare bittersmaken.
Eerste keer dat ik zulk oude koffie drink.
Net ff de verfbrander gepakt en de smaak van 10 minuten oude koffie......heerlijk. :D

Beter 10 minuten oud dan 6 weken oud.
" Malen, harken, beetje tampen en genieten van verrukkelijke espresso ". by F. G.

Spironski

Re: 6 weken oud en tjing.....in de kliko.

Berichtdoor Spironski » vr 19 dec 2014, 18:14

Met te jonge koffie heb ik eerder dat er te weinig smaak aan zit, en dat die mogelijk wat weeïg is. Maar in elk geval niet vies.
Dat heb ikzelf inderdaad wel bijna altijd met 6 weken oude koffie gehad, dat is gewoon vies.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Nomad

Berichtdoor Nomad » vr 19 dec 2014, 20:57

Eigenlijk werkt je neus wat mij betreft al goed in de inschatting nog voor het zetten. Je doet je zak open met koffie en de geur vertelt je wel of het nog vers is of niet.

Zelden dat mijn neus mij iets anders verteld dan mijn smaakpupillen na extractie.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
-Lelit Bianca - Hario V60 - Eureka Mignon Specialita -

Wedj

Berichtdoor Wedj » za 20 dec 2014, 12:03

Als bij mij de koffie ouder als vier weken is gaat ie mee naar mijn werk. Via de aeropress maak ik er mensen nog erg blij mee. Maar tegenover ziekenhuiskoffie is het ook geen kunst. Volgens mij hadden ze die oude malabar ook gedronken😄
Home: faema e61 originale,Mythos1, Royal Belgian Balance syphon(4)
Branderij:ECM T4,4x Syphon, La Pavoni pro, Moccamaster,Bialetti's,French Press,LSM 96 mod, Mahlkönig Columbia, Gene cafe, Cafemino (gas)
Werk: Vib, LSM96 Aeropress.

Terug naar “Koffie branden”