Eerste roast Gene-Cafe

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Eerste roast Gene-Cafe

Berichtdoor Wedj » wo 18 feb 2015, 22:34

@spironski

Was mij te koud! :D
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Nahpets
Berichten: 14
Lid geworden op: do 15 jan 2015, 21:25

Re: Eerste roast Gene-Cafe

Berichtdoor Nahpets » zo 22 feb 2015, 21:07

Brand vaker 4-5 batches achter elkaar. Tot nu toe slechts eenmaal rubbertje vervangen. Vandaag met Stephan een vergelijk gedaan. Ik binnen gebrand hij buiten. Qua tijden zaten we max een halve minuut van elkaar wat first crack betreft. Alletwee dezelfde bonen gebrand, biologische van caffetto.nl . Toen nog batches uitgewisseld en binnenkort verschil proberen te proeven... Als ie er al is. By the way hij was ook zijn doppies kwijt. Maar als je het te lang zonder doet mm in de cooling fase, voor de electronica, dan wordt het openingetje vervormd. Dus maar beter de doppies erop.
Bij mijn eerste branding met de gene was ik al mijn rubber kwijt!
Nu is het nooit goed om je rubber kwijt te raken.... maar ik besloot, nadat ik de helft terugvond in de hopper en de andere helft waarschijnlijk verorberd heb, zonder rubber door het leven te gaan.
Toen ik dit hier las eens goed gekeken, blijkt het deurtje bij iedere omwenteling net het glas (PVC) van de drum te raken. Dit met de bekende klap, zeker bij voorverwarmen. Toch maar een reserve geplaatst.... Het simultaan branden met WEDJ, ik buiten en hij binnen bleek geen merkbaar verschil in branding op te leveren, WEDJ ligt met zijn gene wel zo'n 100 brandingen voor op mijn element. Misschien heft dat het verschil buiten-binnen op......
Binnenkort nog eens herhalen onder zelfde omstandigheden.......

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Eerste roast Gene-Cafe

Berichtdoor Wedj » ma 23 feb 2015, 20:28

graag :D
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron