Koffie bewaren na het branden

Alles wat je wilt weten of vertellen over het zelf branden van koffie. Tips & tricks zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15058
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Koffie bewaren na het branden

Berichtdoor fransg » vr 25 nov 2016, 19:20

Die plastic ziplockzakjes zijn denk ik vrij goedkoop, als je die ergens kunt vinden.

https://www.kortpack.nl/plastic-zakken- ... ijfbalkjes
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Wedj
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 16 aug 2013, 15:40

Re: Koffie bewaren na het branden

Berichtdoor Wedj » vr 25 nov 2016, 23:18

Deze zonder het beschrijfgedeelte zijn te verkrijgen bij de Action in kleinere hoeveelheden. En ja de"echte" ziplockstazakken met ventiel zijn prijzig. Zeker met de dollarkoers. Soms heeft pouchdirect een aanbieding als een kleur eruit gaat
Home: faema e61 originale,Mythos1, Eureka Specialita en nog genoeg 😀

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: Koffie bewaren na het branden

Berichtdoor @3aan » za 26 nov 2016, 01:36

In het verleden deed ik ook wel koffie in de vriezer, nu doe ik na het branden de koffie in een hermetisch afsluitbare emmer die laat ik in de regel 48 uur open staan en dan de deksel er op, na totaal 8 dagen zet ik de emmer open en vacumeer na het weer luchten van de bonen, op 95% in 300 grams zakjes, we verbruiken 1 zakje per 2 dagen, rond de kilo per week, ik heb een koeler op 1 a 2 graden in de schuur staan en daar leg ik de gevacumeerde bonen in, heb er wel een datum op staan om een goede roulatie te houden, 14 dagen van tevoren wordt er weer gebrand, ook voor een evenement 12 tot 14 dagen tevoren branden voor de optimale smaakbeleving . . .
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.


Terug naar “Koffie branden”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten

cron