biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 12:13

Hallo allemaal!

Ik ben Rutger, 22 jaar, en ik stoor me sinds dat ik student ben steeds meer aan de hoeveelheid plastic en aluminium afval wat geproduceerd wordt. Bijna alles is verpakt in plastic en je kunt er bijna niet omheen. Hetzelfde met de koffie van Nespresso. Ik wil graag een lekker kopje koffie kunnen drinken, zonder hiermee enorm veel plastic afval te produceren. Nu ben ik tijdens mijn opleiding gestuit op een bedrijf die koffie cups maakt die gewoon in de GFT bak kunnen. Samen met andere studenten ben ik bezig met een marktonderzoek om te achterhalen hoe anderen denken over koffie en de bereidheid om te kiezen voor een duurzame versie van het origineel. Zou u mij willen helpen met deze opgave. Bij deelname aan de enquête maakt u kans op een speciaal samengesteld proefpakket!

https://www.survio.com/survey/d/L8Q3Q3D8A4C3R1P3D

Bij voorbaat dank!

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Capulus » di 14 mei 2019, 12:18

Is 1 rubriek niet voldoende?
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.
Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...

Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor fransg » di 14 mei 2019, 13:06

Ik ben Rutger, 22 jaar, en ik stoor me sinds dat ik student ben steeds meer aan de hoeveelheid plastic en aluminium
Waarom wordt niet vermeld waar je studeert, welke richting en hoe het komt dat je je stoort aan die dingen "sinds je student bent"?

Klinkt zo als spam, een manier om van zoveel mogelijk mensen informatie te krijgen.

Ik krijg ook weleens zogenaamd-joviale "studenten" aan de deur die dan geld willen ergens voor. Van dat werk.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 14:11

Ik ben Rutger, 22 jaar, en ik stoor me sinds dat ik student ben steeds meer aan de hoeveelheid plastic en aluminium
Waarom wordt niet vermeld waar je studeert, welke richting en hoe het komt dat je je stoort aan die dingen "sinds je student bent"?

Klinkt zo als spam, een manier om van zoveel mogelijk mensen informatie te krijgen.

Ik krijg ook weleens zogenaamd-joviale "studenten" aan de deur die dan geld willen ergens voor. Van dat werk.
Laatst gewijzigd door Rutte046 op di 14 mei 2019, 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
@3aan
Berichten: 4065
Lid geworden op: zo 06 feb 2011, 20:28
Locatie: Westland 2691
Contacteer:

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor @3aan » di 14 mei 2019, 14:17

Ik ben Rutger, 22 jaar, en ik stoor me sinds dat ik student ben steeds meer aan de hoeveelheid plastic en aluminium
Waarom wordt niet vermeld waar je studeert, welke richting en hoe het komt dat je je stoort aan die dingen "sinds je student bent"?

Klinkt zo als spam, een manier om van zoveel mogelijk mensen informatie te krijgen.

Ik krijg ook weleens zogenaamd-joviale "studenten" aan de deur die dan geld willen ergens voor. Van dat werk.
Ik studeer Technische Bedrijfskunde, er wordt veel aandacht besteed aan duurzaamheid binnen het curriculum. Daarnaast ben ik me pas bewust geworden hoeveel plastic afval er eigenlijk is sinds ik op kamers zit en dus zelf afval moet scheiden. Het viel me op dat de hoeveelheid plastic echt enorm is, dat vind ik zonde. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als onderdeel van een strategieproject, met in het bijzonder de focus op bedrijven die zich bezighouden met duurzaamheid of overwegen om duurzaam te gaan ondernemen. Excuses als u dit als spam ervaart
Zou eens beginnen bij je opvoeders, die hebben daar waarschijnlijk wel het een en ander nagelaten, m.a.w. daar heb je het niet meegekregen!

Anders kwam je ons hier niet mee vervelen, aangezien wij hier niet zo van de Cups (ouwe meuk) zijn ben je hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres. AfbeeldingAfbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Marcje » di 14 mei 2019, 14:46

Ik heb hem even ingevuld en vind hem wel neigen naar verkapte spam om eerlijk te zijn.
Is misschien niet de bedoeling, maar dan zou de je vragen wat algemener moeten opstellen, en niet gericht op 1 specifiek merk op het laatst.
dus...

Capulus
Berichten: 356
Lid geworden op: za 02 dec 2017, 00:00
Locatie: Haren (Groningen)

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Capulus » di 14 mei 2019, 14:46

Waarom wordt niet vermeld waar je studeert, welke richting en hoe het komt dat je je stoort aan die dingen "sinds je student bent"?

Klinkt zo als spam, een manier om van zoveel mogelijk mensen informatie te krijgen.

Ik krijg ook weleens zogenaamd-joviale "studenten" aan de deur die dan geld willen ergens voor. Van dat werk.
Ik studeer Technische Bedrijfskunde, er wordt veel aandacht besteed aan duurzaamheid binnen het curriculum. Daarnaast ben ik me pas bewust geworden hoeveel plastic afval er eigenlijk is sinds ik op kamers zit en dus zelf afval moet scheiden. Het viel me op dat de hoeveelheid plastic echt enorm is, dat vind ik zonde. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als onderdeel van een strategieproject, met in het bijzonder de focus op bedrijven die zich bezighouden met duurzaamheid of overwegen om duurzaam te gaan ondernemen. Excuses als u dit als spam ervaart
Zou eens beginnen bij je opvoeders, die hebben daar waarschijnlijk wel het een en ander nagelaten, m.a.w. daar heb je het niet meegekregen!

Anders kwam je ons hier niet mee vervelen, aangezien wij hier niet zo van de Cups (ouwe meuk) zijn ben je hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres. AfbeeldingAfbeelding
Wat Adriaan hier subtiel mee probeert te zeggen is vermoedelijk dat op dit forum relatief weinig mensen gebruik maken van Nespresso. Minder plastic is overigens altijd een goed idee, maar ik weet niet of dit forum de plek is waar mensen je gaan helpen. Ik heb er te weinig verstand.
Succes met je zoektocht.
Espresso; Bezzera Strega; Niche zero.

Filter: Kinu m47; V60, Aeropress ...


Roaster: Huky500

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor fransg » di 14 mei 2019, 15:35

Waarom wordt niet vermeld waar je studeert
Ik studeer Technische Bedrijfskunde
Dat is het antwoord op de vraag wat je zegt te studeren. Maar waar, welk jaar, waar we wat kunnen vinden over je onderzoek, dat blijft allemaal vaag.

"Hoi ik ben student, gaat u even voor mij aan de slag?" vind ik wat slapjes.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Fisherman » di 14 mei 2019, 18:09

Als we nou allemaal de vraag "drinkt u koffie Ja/Nee" met "Nee" beantwoorden dan heeft de student bedrijfskunde wel respons en kost het ons 10 seconden de neus om mee te doen aan het onderzoek. Kwantiteit is met dit soort onderzoeken óók belangrijk ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 18:16

Waarom wordt niet vermeld waar je studeert
Ik studeer Technische Bedrijfskunde
Dat is het antwoord op de vraag wat je zegt te studeren. Maar waar, welk jaar, waar we wat kunnen vinden over je onderzoek, dat blijft allemaal vaag.

"Hoi ik ben student, gaat u even voor mij aan de slag?" vind ik wat slapjes.
U hoeft de enquête niet in te vullen als u wil hoor. Ik zit in het derde jaar van mijn opleiding Technische Bedrijfskunde, als onderdeel van mijn minor moeten we een strategiebedrijf uitkiezen waarvoor wij een marktonderzoek gaan uitvoeren. In dit geval was dit een bedrijf dat koffiecups maakt die gewoon in de gft kunnen. Aangezien we 360 respondenten nodig hebben die koffie drinken dacht ik dat jullie wellicht bereid zouden zijn om mij hiermee te helpen. Gewoon een vriendelijk verzoek die u net zo vriendelijk kan afslaan.


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron