biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Heb je iets te melden? Zoek je personeel, een penvriend of een carpool-maatje? Dit is de plek bij uitstek!
Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 18:24

Als we nou allemaal de vraag "drinkt u koffie Ja/Nee" met "Nee" beantwoorden dan heeft de student bedrijfskunde wel respons en kost het ons 10 seconden de neus om mee te doen aan het onderzoek. Kwantiteit is met dit soort onderzoeken óók belangrijk ;-)

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
Daar heeft u zeer zeker gelijk in meneer Fisherman. ;)

Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 18:35



Waarom wordt niet vermeld waar je studeert, welke richting en hoe het komt dat je je stoort aan die dingen "sinds je student bent"?

Klinkt zo als spam, een manier om van zoveel mogelijk mensen informatie te krijgen.

Ik krijg ook weleens zogenaamd-joviale "studenten" aan de deur die dan geld willen ergens voor. Van dat werk.
Ik studeer Technische Bedrijfskunde, er wordt veel aandacht besteed aan duurzaamheid binnen het curriculum. Daarnaast ben ik me pas bewust geworden hoeveel plastic afval er eigenlijk is sinds ik op kamers zit en dus zelf afval moet scheiden. Het viel me op dat de hoeveelheid plastic echt enorm is, dat vind ik zonde. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als onderdeel van een strategieproject, met in het bijzonder de focus op bedrijven die zich bezighouden met duurzaamheid of overwegen om duurzaam te gaan ondernemen. Excuses als u dit als spam ervaart
Zou eens beginnen bij je opvoeders, die hebben daar waarschijnlijk wel het een en ander nagelaten, m.a.w. daar heb je het niet meegekregen!

Anders kwam je ons hier niet mee vervelen, aangezien wij hier niet zo van de Cups (ouwe meuk) zijn ben je hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres. AfbeeldingAfbeelding
Mijn opvoeders staan hier volledig buiten Adriaan. Mijn ouders hebben mij het fatsoen gegeven om respectvol te zijn tegenover anderen. Het was gewoon een verzoek. Geïnteresseerden kunnen de enquête invullen en zouden mij hier een groot plezier mee doen. Excuses als ik u hiermee tegen de haren in heb gestreken, maar laat die aannames over mij of mijn opvoeders voortaan alstublieft buiten beschouwing.

Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » di 14 mei 2019, 18:38


Ik studeer Technische Bedrijfskunde, er wordt veel aandacht besteed aan duurzaamheid binnen het curriculum. Daarnaast ben ik me pas bewust geworden hoeveel plastic afval er eigenlijk is sinds ik op kamers zit en dus zelf afval moet scheiden. Het viel me op dat de hoeveelheid plastic echt enorm is, dat vind ik zonde. Dit onderzoek wordt uitgevoerd als onderdeel van een strategieproject, met in het bijzonder de focus op bedrijven die zich bezighouden met duurzaamheid of overwegen om duurzaam te gaan ondernemen. Excuses als u dit als spam ervaart
Zou eens beginnen bij je opvoeders, die hebben daar waarschijnlijk wel het een en ander nagelaten, m.a.w. daar heb je het niet meegekregen!

Anders kwam je ons hier niet mee vervelen, aangezien wij hier niet zo van de Cups (ouwe meuk) zijn ben je hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres. AfbeeldingAfbeelding
Wat Adriaan hier subtiel mee probeert te zeggen is vermoedelijk dat op dit forum relatief weinig mensen gebruik maken van Nespresso. Minder plastic is overigens altijd een goed idee, maar ik weet niet of dit forum de plek is waar mensen je gaan helpen. Ik heb er te weinig verstand.
Succes met je zoektocht.
Ik begin me langzamerhand ook te realiseren dat dit niet de juiste plek is.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor fransg » di 14 mei 2019, 18:44

U hoeft de enquête niet in te vullen als u wil hoor [...] als onderdeel van mijn minor moeten we een strategiebedrijf uitkiezen [...] Aangezien we 360 respondenten nodig hebben die koffie drinken dacht ik dat jullie wellicht bereid zouden zijn om mij hiermee te helpen.
Waarom die informatie (nog steeds onvolledig) niet eerst gegeven bij het jezelf netjes voorstellen?

Waarom die verongelijkte toon als men je niet meteen op je wenken bedient?
Gewoon een vriendelijk verzoek die u net zo vriendelijk kan afslaan.
Even op je taal letten ;-) En zo leer je toch weer wat bij.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Pti
Berichten: 3246
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Pti » di 14 mei 2019, 18:46

Ik heb ook weinig met die cupjes, behalve dat ik het 't een-na-beste alternatief vindt voor mensen die met weinig poespas een knappe bak willen.

Wel is onze gemeente recent begonnen met het scheiden van afval en het is inderdaad bizar hoe veel plastic je weggooit. Dat dit voorheen allemaal met het te verstoken huisvuil is mee gegaan is eigenlijk best bizar!

Gebruikersavatar
Fisherman
Berichten: 521
Lid geworden op: di 18 aug 2015, 19:57
Locatie: Groningen

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Fisherman » di 14 mei 2019, 18:55

Zou eens beginnen bij je opvoeders, die hebben daar waarschijnlijk wel het een en ander nagelaten, m.a.w. daar heb je het niet meegekregen!

Anders kwam je ons hier niet mee vervelen, aangezien wij hier niet zo van de Cups (ouwe meuk) zijn ben je hier waarschijnlijk aan het verkeerde adres. AfbeeldingAfbeelding
Wat Adriaan hier subtiel mee probeert te zeggen is vermoedelijk dat op dit forum relatief weinig mensen gebruik maken van Nespresso. Minder plastic is overigens altijd een goed idee, maar ik weet niet of dit forum de plek is waar mensen je gaan helpen. Ik heb er te weinig verstand.
Succes met je zoektocht.
Ik begin me langzamerhand ook te realiseren dat dit niet de juiste plek is.
Niks van aantrekken. Sommigen van ons zijn wel tof en hebben begrip voor de situatie van een student.

Het is wel zo dat wij héél veel van koffie weten en dus ook allang geen Nespresso meer drinken, tenzij het noodgedwongen moet door bijv. te weinig tijd of op/voor visite. De doelgroep is daarmee onderzoekstechnisch niet geheel de juiste, omdat wij hier geen aandacht aan willen schenken.

Met social media kan je een hoop respons verkrijgen. Tevens werkt een middagje per persoon met een iPadje bij de lokale nespresso-cup dealer voor de deur ontzettend goed (AH, nespresso, etc.)

5-10 minuten voor een enquête is tevens te lang. Mensen geven in onze economie/maatschappij niet graag 5-10 minuten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk


All things filter - Fortefied Mahlkönig Vario Steel Burrs & Comandante C40 - Doet u mij maar een met de hand gebrouwen bakkie.

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14930
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor fransg » di 14 mei 2019, 20:12

Met social media kan je een hoop respons verkrijgen.
Mee eens, en als men het persoonlijk en sympathiek aanpakt valt het reuze mee, maar ik merk ook bij eerdere "hoi ik ben student hier is mijn enquete" acties op het forum dat sociale-media vaardigheden bij die kinderen rudimentair zijn. Zou op school meer aandacht aan moeten worden besteed.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Rutte046
Berichten: 7
Lid geworden op: di 14 mei 2019, 11:55

Re: biologisch afbreekbare koffiecups voor Nespresso

Berichtdoor Rutte046 » wo 15 mei 2019, 11:15

U hoeft de enquête niet in te vullen als u wil hoor [...] als onderdeel van mijn minor moeten we een strategiebedrijf uitkiezen [...] Aangezien we 360 respondenten nodig hebben die koffie drinken dacht ik dat jullie wellicht bereid zouden zijn om mij hiermee te helpen.
Waarom die informatie (nog steeds onvolledig) niet eerst gegeven bij het jezelf netjes voorstellen?

Waarom die verongelijkte toon als men je niet meteen op je wenken bedient?
Gewoon een vriendelijk verzoek die u net zo vriendelijk kan afslaan.
Even op je taal letten ;-) En zo leer je toch weer wat bij.
Ik ben nog maar een student, dus heb nog wel het een en ander te leren. Om eerlijk te zijn heb ik er niet echt bij stil gestaan om me uitgebreid voor te stellen. Meer kan ik er helaas niet van maken


Terug naar “Oproepjes”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten