Subminimal NanoFoamer Pro

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Emass
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor Emass » do 07 dec 2023, 10:31

Ik zag dat de Subminimal NanoFoamer Pro bij Van Pommeren binnen is. Deze zou (in een kannetje) perfecte latte art melk moeten maken, zowel koemelk als plantaardig. Nu hangt er wel een prijskaartje aan, maar het lijkt mij wel gemakkelijk voor plantaardige melk (bezoek en opschuimen vind ik lastig) en om consistente foam kwaliteit te hebben voor het oefenen van latte art.

Heeft iemand deze opschuimer al gebruikt en in hoeverre denken jullie dat een consistente microfoam kwaliteit helpt in het oefenen van latte art?
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor bobbee » do 07 dec 2023, 11:15

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor robinfcb » do 07 dec 2023, 12:58

Ik heb de kickstarter gebacked. Dan zal hij bij mij ook wel snel binnenkomen (schip is 1 december aangekomen in Polen). Heb ongeveer 129 euro betaald inclusief verzendkosten, zie dat hij bij van Pommeren 189 euro kost.
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Emass
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor Emass » vr 08 dec 2023, 12:58

Heb hem vanochtend opgehaald, wel glad schuim zeg. Heb het met kokos en koemelk geprobeerd en ben eigenlijk wel heel tevreden. Deel waar melk in gaat is wel kleiner dan ik dacht, maar het is gewoon heel mooi afgewerkt en doet z'n ding.
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor robinfcb » vr 08 dec 2023, 13:00

Heb hem vanochtend opgehaald, wel glad schuim zeg. Heb het met kokos en koemelk geprobeerd en ben eigenlijk wel heel tevreden. Deel waar melk in gaat is wel kleiner dan ik dacht, maar het is gewoon heel mooi afgewerkt en doet z'n ding.
Dat klinkt goed. Schenk je rechtstreeks uit de Nanofoamer Pro, of schenk je het eerst nog over in een kleiner melkkannetje?
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor fransg » vr 08 dec 2023, 13:09

Klinkt inderdaad goed!

Ik heb er meteen een besteld.

De geklutste en opgewarmde melk uit mijn Severin is ook prima maar daar kun je geen poging tot latte art mee doen.

Ik ga vermoedelijk nog steeds niks voor elkaar krijgen met latte art maar mogelijk is het resultaat evengoed wel lekker.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Emass
Berichten: 126
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 14:11

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor Emass » vr 08 dec 2023, 13:57

Heb hem vanochtend opgehaald, wel glad schuim zeg. Heb het met kokos en koemelk geprobeerd en ben eigenlijk wel heel tevreden. Deel waar melk in gaat is wel kleiner dan ik dacht, maar het is gewoon heel mooi afgewerkt en doet z'n ding.
Dat klinkt goed. Schenk je rechtstreeks uit de Nanofoamer Pro, of schenk je het eerst nog over in een kleiner melkkannetje?
Ik schenk het over in een kleiner melkkannetje. Er zit een grote motor in onderin waardoor het mij ook niet lekker lijkt schenken, een beetje lomp. Wel na het overschenken direct schoonnmaken omdat de melk anders onderin aankoekt. Lance Hendrick zei dit ook al, maar dat gaat echt prima.
Klinkt inderdaad goed!

Ik heb er meteen een besteld.

De geklutste en opgewarmde melk uit mijn Severin is ook prima maar daar kun je geen poging tot latte art mee doen.

Ik ga vermoedelijk nog steeds niks voor elkaar krijgen met latte art maar mogelijk is het resultaat evengoed wel lekker.
Dit is wel dé manier om het te oefenen, altijd consistent dezelfde melk met een goede textuur.
Expobar Brewtus IV - [Malerloos] - Commandante C40

Gebruikersavatar
robinfcb
Berichten: 322
Lid geworden op: zo 19 jun 2022, 13:55

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor robinfcb » di 12 dec 2023, 09:04

Voor degene waar de nanofoamer soms kuren heeft: https://youtu.be/bNoubTFxNu8?si=11c7r-s5aCcOYcVN
🟤 Ascaso Steel Uno PID × Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO 🟤

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor bobbee » di 12 dec 2023, 09:20

Wat een gaaf ding! Erg (te) duur! Maar wel leuk.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Subminimal NanoFoamer Pro

Berichtdoor fransg » di 12 dec 2023, 10:01

Voor degene waar de nanofoamer soms kuren heeft:
Een goeie!

Ik denk dat de mijne zo strak zit.

Als ik het dekkeltje zorgvuldig strak dicht duw gaat het wel maar die stangel mag wel wat soepeler.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino


Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron