Oatly havermelk Barista Edition

Alles over melk, melksoorten en melktechnieken.
Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » wo 15 dec 2021, 11:56

Om een voorbeeld te geven van een dame die op een doordachte manier e.e.a. over wetenschap uit kan leggen:

https://www.youtube.com/c/SabineHossenfelder

Gaan makkelijke verdachtmakingen van "x wordt wel in verband gebracht met y hetgeen ziektes b c en d zou kunnen veroorzaken en waarom zegt farmaceut O niet dit en dat, daar moet zeg maar wat achter zitten toch?"
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » wo 15 dec 2021, 12:58

Kijk, komen met bewijzen, dat maakt het meteen helder!
Gummbah15dec2021.png
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » wo 15 dec 2021, 14:28


Maar, hoe gezond is de Havermelk uit de winkel voor je body?

https://youtu.be/g8D-cl63oFk
;-) ze bladert wel heel vlot door allerlei eerste alinea's van onderzoeken en raffelt 'may cause [allerlei ziektes]' ook snel af, waarmee meer wordt gesuggereerd dan aangetoond.

Past wel in de trend waarin 'influencers' clicks en geld verdienen door suggestief kanttekeningen en vragen te presenteren alsof het bewijzen zijn;-)

Zo kan de kijker het idee hebben 'zelf research te hebben gedaan' ;-)
daar moet zeg maar wat achter zitten toch?"
Dit zeg ik helemaal niet.

Drink lekker havermout melk, doe ik ook als ik dat wil. Alles in de supermarkt is gezond anders zou het er niet liggen. Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor gilleko B. » vr 17 dec 2021, 10:23

Sinds ik die havermelk heb geprobeerd (half jaar terug) heb ik geen koemelk meer in huis gehad. Ik gebruik een mechanische opschuimer en heb geen ambitie om latte art te maken. Als er hier iemand melk in de koffie wil is dat doorgaans ook al iemand die thuis havermelk gewend is. Ik doe dan zelf ook het restje op mijn espresso, als cortado, best lekker. Ook 'gewoon', een beker warme opgeschuimde havermelk met honing, lekker. En een smoothie van havermelk, ijsblokjes, eiwitpoeier, banaan -- luchtig en lekker.
Nooit geweten dat jij ook melk gebruikte. Op de een of andere manier verbind ik jou met espresso, en dan nog daarboven in wetenschappelijk zin. Ik gebruik nog volle gesteriliseerde van Campina (nog niets gevonden wat ik lekkerder vind dat dit)met zo'n handig sluitdop op het pak. Soya vond ik niet te banken, zal eens havermelk proberen. Maar drink nagenoeg geen latte's maar, heb meer plezier in het maken daarvan. Als ik.wel melk erin gooi is het hoogstens een Cortado.

Afbeelding


Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13273
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor bobbee » wo 12 jan 2022, 13:38

Okido. Staat genoteerd, weg met de hippe troep melk.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220111_95505520

“Het is hip maar ook fout te denken dat plantaardige melk beter is dan dierlijke.”
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » do 13 jan 2022, 12:27

Gelukkig is het eenvoudig om wetenschappelijke informatie te vinden die toevallig bevestigt wat ik al dacht, dat het namelijk juist wel goed aanvoelt:

https://thedailymilk.nl/haverdrank-havermelk-gezond/
Is haverdrank een gezonde keus?

Haverdrank is een prima voedingsmiddel. Zeker omdat er beta-glucanen in zitten.
De rest wat er staat in dat artikel kun je dan gewoon overslaan, onnodige nuances die de mens maar in de war brengen.

Ik zou moeten nagaan wat Doutzen Kroes ervan vindt, daarmee zou ik veel mensen kunnen overtuigen, maar dan moet ik wel eerst even kijken of ze het me mij eens is.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » do 13 jan 2022, 13:06

https://www.kookfans.nl/voedselfeitjes/ ... p-een-dag/
Net als vele anderen start Doutzen de dag met een bakje van het zwarte goud. Ze drinkt haar koffie niet zwart, maar met een scheutje havermelk en een beetje bruine suiker. Soms drinkt het supermodel ook een glas lauwwarm water met een schijfje citroen in de ochtend. Ook krijgt het model veel supplementen binnen op een dag. Naast een kop koffie drinkt ze in de ochtend ook een smoothie.

Smoothierecept:

1 rode biet, gekookt
50 gram witte bonen, uit een blikje
1 rijpe banaan
100 gram bevroren blauwe bessen
75 gram frambozen
300 milliliter havermelk
Rasp en sap van een halve citroen
2 dadels
1 eetlepel olijfolie

Doe alle ingrediënten in de blender. Laat de blender net zo lang draaien tot alles goed met elkaar is vermengd. Easy peasy!
Ze heeft zowat 30 miljoen op de bank en kreeg nog eens 18.000 Euro Coronasteun dus zal ze wel gelijk hebben!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20211129_97445953
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor gilleko B. » do 13 jan 2022, 14:12

Van dat gezonde voer is zij in ieder geval niet intelectueler door gaan klinken




Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15113
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor fransg » do 13 jan 2022, 14:15

Ik ben ook absoluut geen bewonderaar van haar, integendeel, het is slechts dat dit ene standpunt van haar (waarvoor ze vermoedelijk nog flink is betaald ook) mij goed uitkomt om anderen ervan te overtuigen dat ik het bij het rechte eind heb ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
gilleko B.
Berichten: 5645
Lid geworden op: ma 12 feb 2018, 22:42

Re: Oatly havermelk Barista Edition

Berichtdoor gilleko B. » do 13 jan 2022, 14:23

Ik ben ook absoluut geen bewonderaar van haar, integendeel, het is slechts dat dit ene standpunt van haar (waarvoor ze vermoedelijk nog flink is betaald ook) mij goed uitkomt om anderen ervan te overtuigen dat ik het bij het rechte eind heb ;-)
Frans, ik twijfel nooit aan jouw intellectuele standpuntenAfbeeldingAfbeelding.

Afbeelding



Terug naar “Melk”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron