Jura Impressa S95 stoomstoring

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
arttext
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 00:25

Jura Impressa S95 stoomstoring

Berichtdoor arttext » zo 08 sep 2019, 17:35

Ik begin maar opnieuw in dit topic in de hoop dat ik advies vind. (had eerst gepost in automaten).
Ik kocht een S95. Thuis aangekomen bleek hij alles goed te doen behalve stoom geven. Reclameren bij de verkoper leverde niets op, zij zei dat ze nooit stoom gebruikten(?) dus het niet wisten en weigerden de machine terug te nemen. Nou ben ik niet te beroerd om zelf aan de gang te gaan en weet inmiddels veel meer over deze machine.

1. Alle leidingen gecontroleerd OK, (zet prima koffie)
2. Stoomklep (solenoide) gecontroleerd OK
3. Waterpomp; hij geeft theewater als ik de keuzeknop om zet.
4. Als ik echter de keuzeknop op stoom zet, dan hoor ik het bekende chomp-chomp-chomp geluid maar er gaat geen water naar de stoomboiler dus komt daar ook geen stoom uit.
De kernvraag, lijkt mij, maar ik kan daar naast zitten, ligt dat nu aan de membraamcontroller of de pomp en hoe kan ik dat controleren?
Ik heb de machine gekocht voor 100 en heb inmiddels een Jura Z5 Gen 2. Maar ik wil hem ook niet zonder stoom verkopen, en tegelijkertijd niet te veel geld aan besteden
- 1. Pijl omhoog is de leiding naar de stomer (4), daar gaat dus geen water doorheen en komt er dus ook geen stoom uit (4)
- 2. is de membraam controller (2)
- 3. is de pomp zelf (3)
Ik heb ook nog een deskundig lid van dit forum een pb gestuurd, maar daar kwam geen antwoord op.

Advies wordt zeer op prijs gesteld
Ondertussen heb ik de pomp en en membraamregulator getest; werken allebei prima. I snap dus echt niet waar het aan ligt.
Hier staat een korte video van de pomptest:
https://youtu.be/TvuYaAuiops
Kan het zijn dat buiten het apparaat de pomp/membraam goed werkt, maar aangesloten tegen de druk in the stoomblok in het niet redt?

Uit een soort van koppigheid ben ik er toch mee door gegaan, leer steeds meer, maar kennelijk is er niemand op dit forum die ook verstand van de binnenkant heeft, of die kennis niet wil delen. Ik heb inmiddels de pomp, membraamregulator en magneetventiel vervangen.
De pomp brengt in de stoomstand keurig (tjomp,tjomp,tjomp) slokjes water naar de stoomboiler, die is niet verstopt (ik kan hem doorblazen)maar als ik de stoomknop (voor) aan zet geeft ie een stootje stoom en dat is het. Als ik het herhaal wordt het stoomstootje wel groter maar hij gaat niet blazen. Dus het enige wat overblijft is de boiler (thermoblock).
Is er dan echt niemand hier die advies kan geven?
De link naar het thermoblock:
https://komtra.de/jura-ersatzteile/jura ... 1200w.html

Afbeelding
Laatst gewijzigd door arttext op zo 08 sep 2019, 17:35, 5 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron