Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor turboyeast » za 09 mei 2020, 16:01

Ls,
Ik heb gemerkt dat ik vrij frequent de stoomkraan moet smeren van mijn Faema Lambro. Het gaat hier om een ingreepje met siliconenvet van ongeveer 1 keer per maand. Daarna gaat de stoomkraan beduidend stroever lopen.
Is dit herkenbaar voor andere bezitters?

Vraag dus: hoe vaak zet jij je kraan in het vet? (Graag letterlijk interpreteren, het is geen verwijzing naar een figuurlijke handeling...).

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor fransg » za 09 mei 2020, 16:14

Vraag dus: hoe vaak zet jij je kraan in het vet? (Graag letterlijk interpreteren, het is geen verwijzing naar een figuurlijke handeling...).
;-) goed dat je 't zegt!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor turboyeast » di 12 mei 2020, 12:34

LS.,
Meer ter kennisgeving: ik ga eens een poging wagen met Molykote 111 (tip van onze transatlantische vrienden).
Ik zal nog wel een update doen, hoewel dit zeker niet de spannendste materie op dit moment is...
Cheers, TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor fransg » di 12 mei 2020, 13:11

Ik zal nog wel een update doen, hoewel dit zeker niet de spannendste materie op dit moment is...
Juist nu leuk om ook dergelijke nieuwsberichten te ontvangen

https://www.werkenmetmerken.nl/nl/s/0/molykote%20111
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor bobbee » di 12 mei 2020, 13:31

LS.,
Meer ter kennisgeving: ik ga eens een poging wagen met Molykote 111 (tip van onze transatlantische vrienden).
Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Molykote advies circuleert hier al vanaf het prille begin voor zover ik weet. Afbeelding
Je hebt dus goed silicone vet in handen.
Wat gebruikte je momenteel dan?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 696
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor turboyeast » wo 13 mei 2020, 19:39

Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Molykote advies circuleert hier al vanaf het prille begin voor zover ik weet. Afbeelding
Je hebt dus goed silicone vet in handen.
Wat gebruikte je momenteel dan?
Ha Bob,
Ik kwam inderdaad eea tegen over Moly111, maar niet specifiek over het smeren van kranen. Zelf gebruik ik Ascaso siliconenvet...eigenlijk redelijk beproefd, maar ik denk dat het onvoldoende visceus is voor de stoomkraan van mijn Faema.
Ik heb de kraan nu in de Moly111 gezet en eens kijken hoe lang-ie lekker blijft lopen.
Cheers, TY
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Kraan smeren Faema lambro/e61/president

Berichtdoor bobbee » do 14 mei 2020, 07:18

Hoe bedoel je tip van transatlantische vrienden?
Molykote advies circuleert hier al vanaf het prille begin voor zover ik weet. Afbeelding
Je hebt dus goed silicone vet in handen.
Wat gebruikte je momenteel dan?
Ha Bob,
Ik kwam inderdaad eea tegen over Moly111, maar niet specifiek over het smeren van kranen. Zelf gebruik ik Ascaso siliconenvet...eigenlijk redelijk beproefd, maar ik denk dat het onvoldoende visceus is voor de stoomkraan van mijn Faema.
Ik heb de kraan nu in de Moly111 gezet en eens kijken hoe lang-ie lekker blijft lopen.
Cheers, TY
Ok!
Ik gebruik het ook intern voor de stoomkraan van de pavoni maar eerder ook voor alles wat gesmeerd moest worden in de strega.
Het is lekker dik en stevig silicone vet, goed voor alles. Goed spul.

Succes!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten