La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » zo 29 nov 2020, 22:41

Zoals hier te lezen valt, heb ik toch maar een Bong isolator besteld voor m’n LPP;

viewtopic.php?f=58&t=11053&start=30#p117337


Die heb ik inmiddels binnen en ik dacht m’n machine na 2 jaar intensief gebruik dan ook maar eens te ontkalken en een beetje te vertroetelen.
Dat bleek ook wel echt nodig......
....en is uitgelopen in net geen complete revisie.

De huidige stand van zaken is als volgt:
E0DEE4DB-8AC1-4401-B335-7988D9BB2862.jpeg
Alles is redelijk netjes uit de grote schoonmaak gekomen.
Alleen de pakking tussen de boiler en de voet was al defect en bleek in 5 stukken te zijn gescheurd.
Maar omdat deze geen afdichtende werking heeft, maar alleen het draaien van de boiler voorkomt hoop ik hem toch nog te kunnen gebruiken.

Anders moet ik wachten op een nieuwe en ik krijg nu al klachten dat de echt lekkere koffie ontbreekt.
(Alhoewel dezelfde SHAMBO de extra ruimte op het aanrecht ook wel erg prettig vindt....) :D

Ik zal andere foto’s delen als ik hem weer in elkaar zet.
Ik hoop hem weer helemaal tiptop en glimmend te krijgen.
Tips daarvoor zijn welkom, ikkreeg al een tip het chroom met staalwol te poetsen, maar dat voelt nog wat tegen natuurlijk. :ugeek:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 14926
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor fransg » zo 29 nov 2020, 23:24

wat 'n werk!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor HanR » ma 30 nov 2020, 07:41

Wat ongevraagd advies:
Pakking tussen voet en boiler wél vervangen. Anders houd je gedoe met losse voet.
Poetsen met Belgom Chrome polish.

Gebruikersavatar
Dirk Jan
Berichten: 1487
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 16:04
Locatie: Borger

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor Dirk Jan » ma 30 nov 2020, 08:56

Wat leuk! Heel herkenbaar zo'n situatie ;)
Plezier!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » ma 30 nov 2020, 09:10

Wat ongevraagd advies:
Pakking tussen voet en boiler wél vervangen. Anders houd je gedoe met losse voet.
Poetsen met Belgom Chrome polish.
Ah thanks Han.
Is Coffee Sensor hier het beste/snelste adres voor?

https://coffee-sensor.com/product/la-pa ... 7-5501123/
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor bobbee » ma 30 nov 2020, 11:06

Hanr of Kafko kunnen je daar sneller en met minder verzendkosten aan helpen denk ik. Volgens mij is er ook een speciale tool om de voet aan de boiler te draaien. Heb je die niet nodig?

Goed bezig trouwens!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » ma 30 nov 2020, 11:57

Hanr of Kafko kunnen je daar sneller en met minder verzendkosten aan helpen denk ik. Volgens mij is er ook een speciale tool om de voet aan de boiler te draaien. Heb je die niet nodig?

Goed bezig trouwens!

Ik heb m’n eigen tool gemaakt:
8544347C-E5CC-4B2D-BA0E-8864E5FC4669.jpeg
Eerst de ring laten schrikken en daarna voorzichtig met het breekijzer de ring er af gedraaid. Ging eigenlijk best soepel.
De bussen zijn ter versteviging van de boutjes.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Pti
Berichten: 3245
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 15:43
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor Pti » ma 30 nov 2020, 12:50

Lekker hoor, geen half werk! Mooie werkbank trouwens.

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » ma 30 nov 2020, 17:46

Tnx, :lol:
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1329
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: La Pavoni - uit de hand gelopen upgrade...

Berichtdoor GuidovW » wo 02 dec 2020, 15:16

Van Hanr mocht ik de pakkingen niet terug plaatsen.... :P
Je had natuurlijk gelijk Han. :!:

En pakkingen bestellen duurde me te lang, daarom ben ik lokaal op zoek gegaan naar ijzerwaren zaken die pakking materiaal verkopen.
Dat viel niet mee; vloeibare pakking is wel breed verkrijgbaar, maar vellen pakking van 1,5 mm dik is wat anders.
Eén eigenaar van een ijzerwarenzaak adviseerde me om dik karton een nacht in olie te laten weken....
.....deed hij vroeger ook met z'n brommer. :mrgreen:

Uiteindelijk vond ik na flink wat bellen een laatste pak pakking materiaal bij Brezan automaterialen.
Schijnbaar maken ook petrolheads hun pakkingen tegenwoordig niet meer zelf... :cry:

Dus gisteravond lekker aan het kneien geweest met m'n 20 jaar niet gebruikte pakkingsnijder.
Foto 01-12-2020 20 00 27.jpg
En het resultaat mag er zijn. :D
Foto 01-12-2020 20 03 33.jpg
Daarna heb ik de LPP weer in elkaar gezet (incl Bong isolator) en er gisteravond laat zelfs nog een espressootje uit kunnen drinken.
Vanmorgen bij het opwarmen bleek echter het rubbervan de onderste peilglasafdichting te lekken.
Toen ik het peilglas los haalde, brak het helaas. :roll:

Gelukkig heeft van Pommeren die op voorraad, dus ik hoop hem morgen wel weer helemaal up-and-running te hebben.
Das ook hard nodig, ik mis m'n shotjes wel steeds meer...
To be continued, dus.
Laatst gewijzigd door GuidovW op wo 02 dec 2020, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr, Guido



La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron