One machine to rule them all....

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor bobbee » wo 09 jun 2021, 20:47

LS.,
Thanks for the comments.
Ik heb de machine nu een aantal dagen in gebruik. Alleen maar mooie en goede shots. Dat komt natuurlijk ook een beetje omdat ik de Zodiaco groep best goed ken (vanuit mijn Lambro).
Het is een beetje zoeken naar meest efficiente workflow. Omdat je niet kan stomen met de machine, heb ik zo'n Senseo opschuimertje gekocht, maar die maakt natuurlijk slagroom van de melk. Op zich niet verkeerd, maar het is even wennen.

Een onverslaanbaar voordeel van deze machine is natuurlijk dat-ie geen ruimte op de aanrecht vraagt. Het voordeel daarvan had ik toch onderschat...de machine is een echte blikvanger, dat mag ook genoemd worden...haha.
Cheers, TY
IMG_1831.jpg
Die Lambro....vraag mij serieus af of die uiteindelijk toch wel weer zijn plek in gaat nemen bij jou als alles wat ingeburgerd is. Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
Nomad
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 17 mar 2014, 15:02

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor Nomad » do 10 jun 2021, 14:22

Wat een gaaf project en tof om te lezen dat het resultaat ook zo goed smaakt als je vooraf hoopt bij een aanschaf als deze. Maar het is voor mij ook duidelijk dat er niets zo persoonlijk is als smaak....als ik dit op zou hangen in onze keuken, dan ga ik echt wel ruzie krijgen...en eigenlijk vind ik het zelf ook geen sieraad om te zien. Dat bedoel ik niet als aanval hoor, het proces heb ik met plezier gelezen en vind het resultaat heel tof, maar niet voor bij mij thuis.
MOOI! Echt, waarom wordt dit niet meer zo gemaakt door een bezzera of Rocket...
En ik kan mij voorstellen dat de gemiddeld consument hier ook zo over denkt en dat dus ook de reden is dat Rocket/Bezzera dit dus niet meer maakt...vraag/aanbod is nagenoeg altijd een balans.

Maar nogmaals, ik wil niemand aanvallen, de techniek vind ik awesome en het is super uniek / eyecatcher / conversation-starter.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor turboyeast » vr 11 jun 2021, 09:18

Maar nogmaals, ik wil niemand aanvallen, de techniek vind ik awesome en het is super uniek / eyecatcher / conversation-starter.
No problem. Er zijn mensen die van Francis Bacon (schilder) houden, maar die heeft me ook nooit weten te bekoren.
Die Lambro....vraag mij serieus af of die uiteindelijk toch wel weer zijn plek in gaat nemen bij jou als alles wat ingeburgerd is. Afbeelding
Hmmm, zou kunnen. Ik zei pas geleden tegen onze oudste dat hij de machine krijgt als ik het tijdelijke met het eeuwige verwissel. "Mooi"- zei-ie.."zet ik 'm op Marktplaats en koop ik er wat kapotnieuwe games voor"... :cry:

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor fransg » vr 11 jun 2021, 09:43

Ik zei pas geleden tegen onze oudste dat hij de machine krijgt als ik het tijdelijke met het eeuwige verwissel. "Mooi"- zei-ie.."zet ik 'm op Marktplaats en koop ik er wat kapotnieuwe games voor"... :cry:
en dan gaatie 25 jaar later voor veels teveel geld ongeveer net zoiets terugkopen ;-)
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

mr Blanc
Berichten: 551
Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 14:22

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor mr Blanc » vr 11 jun 2021, 09:45

:lol: :lol: :lol: herkenbaar...
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13247
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor bobbee » vr 11 jun 2021, 10:07

Maar nogmaals, ik wil niemand aanvallen, de techniek vind ik awesome en het is super uniek / eyecatcher / conversation-starter.
No problem. Er zijn mensen die van Francis Bacon (schilder) houden, maar die heeft me ook nooit weten te bekoren.
Die Lambro....vraag mij serieus af of die uiteindelijk toch wel weer zijn plek in gaat nemen bij jou als alles wat ingeburgerd is. Afbeelding
Hmmm, zou kunnen. Ik zei pas geleden tegen onze oudste dat hij de machine krijgt als ik het tijdelijke met het eeuwige verwissel. "Mooi"- zei-ie.."zet ik 'm op Marktplaats en koop ik er wat kapotnieuwe games voor"... :cry:

Cheers, TY
Oh ja!

Ik heb er ook zo 1 lopen.

Ik weet niet wat ik vervelender vind, "kapotgek" of niet Nederlandse woorden met accent als grap.

Maar, die van mij zou zo'n machine niet op marktplaats zetten denk ik. Ik zal vanavond eens zeggen dat hij mijn pavoni en alles mag hebben als ik oud en op ben. Kijken wat hij zegt.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor fransg » zo 13 jun 2021, 18:40

https://www.home-barista.com/levers/fae ... 73920.html

Ook de USA zijn enthousiast over onze TY!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
turboyeast
Berichten: 697
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:58
Locatie: Havanna aan de Waal

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor turboyeast » ma 14 jun 2021, 15:31

https://www.home-barista.com/levers/fae ... 73920.html
Ook de USA zijn enthousiast over onze TY!
Grappig he... ;)

Nog een leuke video van de Velox....jaja, ik weet het. Een slechte extractie...haha.
Cheers, TY

Laatst gewijzigd door turboyeast op ma 14 jun 2021, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-------------------------------------------------------

Let's gobblefunk

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15047
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor fransg » ma 14 jun 2021, 15:38

lekker slow-spooky sound!

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Gebruikersavatar
GuidovW
Berichten: 1335
Lid geworden op: za 06 jan 2018, 13:55

Re: One machine to rule them all....

Berichtdoor GuidovW » ma 14 jun 2021, 16:23

Ik heb wat in m'n oog gekregen....
....ik geloof een druppel koffie... :lol:
Gr, Guido

La Pavoni Professional, Moccamaster, Bialetti Moka Express, Chemex, AeroPress, Kinu M47, Eureka Atom 60


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten

cron