Ja, snap nu precies wat je bedoeld. Inderdaad dat ziet er niet goed uit. ben zelf naar zoveel dingen aan het kijken die nieuw voor me zijn dat dit me nog niet eens specifiek opgevallen was.Als je van de kant van de as op de pomp kijkt, kun je zien dat de as door een kogellager loopt. Tussen het pomphuis en kogellager zie ik roestsporen. Dat is geen goed teken.
Verstuurd vanaf mijn SM-A525F met Tapatalk
Dan denk ik niet dat ik me eraan ga wagen om em uit elkaar te halen. Hoewel, misschien toch wel, gewoon om em eens van binnen te bekijken (maar niet met het idee em te reviseren).Het is (bijna) onbegonnen werk om deze pomp uit elkaar te halen. Ik heb het wel eens geprobeerd, maar zonder succes. De schoepjes zijn van grafiet en dat is enorm teer spul.
Wel heb ik nog een pomp liggen, een afdankertje, maar zou zomaar iets kunnen zijn voor jou.
Tegen verzendskosten wil ik 'm wel naar je toe posten op voorwaarde dat je hier een A tot Z verhaal schrijft, waarvan wij dan mogen meegenieten...
Cheers, TY
De pomp die jij nog hebt, zou die voor deze Mercury geschikt moeten zijn? De pomp die er nu inzit is een Procon CO1509LF S8300. Zou fantastisch zijn als ik het met de pomp die je nog hebt liggen zou kunnen oplossen. Heb al wel gekeken voor een nieuwe en bij DR Trading kan ik er eentje bestellen voor ~80 euro. Maar een passende tweedehands voor verzendkosten klinkt altijd beter Zal je ook een PB sturen.
Het A-Z verhaal met foto's is natuurlijk zeker geen probleem!
==============
Is het in jullie ervaring wel de verwachting dat het druk probleem veroorzaakt wordt door de pomp? Of is er kans dat het toch nog ergens anders zit?