Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor bobbee » za 23 dec 2017, 20:52

Okè bedankt,maar mijn volgende machine geen melita meer vind het knap irritant die drap.
Waarschijnlijk gebruik je een koffieboon uit de supermarkt/drogisterij of een van de bekende ketens als Simon Levelt oid?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Maxime
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 12:38

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Maxime » zo 24 dec 2017, 10:56

ja inderdaad maar een familielid met de zelfde machine en dezelfde bonen heeft dit niet
en volgens Melitta is hier niks aan te doen vandaar geen Melitta meer

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor bobbee » zo 24 dec 2017, 11:11

Die oude bonen zorgen voor je probleem! De maalgraad kan grover staan op de machine van je kennis.
Je zou bonen kunnen kopen met een branddatum erop. Niet ouder dan 10 dagen.

Grt
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Maxime
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 12:38

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Maxime » zo 24 dec 2017, 13:18

Bedankt voor je reactie,maar als dat zo is hadden ze mij dat wel verteld bij melitta ik geloof
eerder in een mankement maar aangezien hij nog in de garantie zit sleutel ik er nog niet aan.

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor bobbee » zo 24 dec 2017, 13:53

Tsja, wat moet ik hier nu mee? Ik denk dat ik je maar gewoon laat in je overtuiging. Kom je dan misschien alleen hier op het forum om je mening over je Melitta machine te delen? En voor de rest interesseert het je niks?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

koffiedikkertje
Berichten: 148
Lid geworden op: vr 29 mei 2009, 08:55
Locatie: Groningen

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor koffiedikkertje » zo 24 dec 2017, 14:18

Geloof ik ook. Een zeikerd.

Snarf
Berichten: 12
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Snarf » do 11 jan 2018, 16:59

Even een update. Ben nu redelijk vertrouwd met de Solo heb zelfs mn drainage ventiel vervangen. Sinds enige tijd is er een website met uitvoerige video instructies hoe je Melitta solo te onderhouden/repareren. Ik heb er o.a. het fimpje hoe het uitloopventiel vervangen op gevonden. Maar ook hoe je koffie uitloop pijpje schoon moet maken (na verloop van tijd verstopt een van de twee pijpjes) is echt eenvoudig na het video filmpje gezien te hebben. bijgaand de website die je veel geld kan besparen en je Melitta Solo zeker een leven verlenging kan bezorgen. https://www.youtube.com/watch?v=KKYQ4DntvJE

WIMs
Berichten: 1
Lid geworden op: do 15 mar 2018, 22:20

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor WIMs » do 15 mar 2018, 22:29

Sinds enige maanden in het bezit van deze fijne machine, echter sinds gisteren met een probleem. Na het reinigen van de drukgroep past deze laatste niet meer in de machine.
Naar nu blijkt is het witte “tandwiel” iets verdraait ten opzichte van het gat in de drukgroep waardoor deze laatste er niet meer inpast. Ik heb al veelmgeprobeerd maar wil niets forceren.
Heeft iemand een zinnig idee hoe dit probleem zelf op te lossen ?
Dank op voorhand voor uw idee en suggesties ?

Gebruikersavatar
RobNijhof
Berichten: 4
Lid geworden op: za 25 apr 2020, 12:25
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor RobNijhof » zo 03 mei 2020, 15:01

Hallo,even een vraag,zijn er veel gebruikers van de melita solo die te maken hebben met natte drab
in het residubakje?
Groet
Maxime
Hoi Maxime,

Ja, ik heb zojuist een post gemaakt waarin ik dat vertel. Sinds een tijdje is dat bij mij ook het geval. Ik kan er niet achter komen waarom dit is. Heb je inmiddels al gevonden waarom er water in de residubak terecht komt?
Groet,
Rob

Nelus
Berichten: 673
Lid geworden op: za 09 dec 2017, 22:10
Locatie: NH

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Nelus » wo 06 mei 2020, 11:24

Laatst online geweest op 11 januari...
Faema Lambro - Mazzer Major E


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron