Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Nicobv
Berichten: 1
Lid geworden op: do 29 apr 2021, 11:33

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Nicobv » do 08 jul 2021, 08:17

Bij mij knipperen sinds vanochtend de logo's van "power" en het lekbakje. De machine start niet meer op en maakt geen geluid. Ik kon hierover niets vinden in de troubleshooter.

Iemand een idee? Thanks!

Maxime
Berichten: 10
Lid geworden op: zo 10 dec 2017, 12:38

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Maxime » do 08 jul 2021, 10:32

Hallo ,het volgende,drap in de residubak van een melitta solo werd bij mij veroorzaakt door een versleten drainageventiel ,dus een nieuwe geplaatst en weer mooie droge damschijven.
Groet
Maxime.

Snarf
Berichten: 22
Lid geworden op: di 01 mar 2011, 09:30

Re: Tips Melitta Caffeo Solo onderhoud

Berichtdoor Snarf » vr 05 apr 2024, 18:12

De koffie werd steeds minder van de solo. Heb de maalijzers na 10 jaar vervangen OMG wat een kwaliteits verschil niet normaal. Heb dus jaren teveel koffie verbruikt om een redelijke smaak te krijgen. Hier onder het verschil tussen de oude en nieuwe maal onderdelen. Wat ik me wel afvraag dat staal dat is afgesleten is dat wel gezond om in je lijf te krijgen over de jaren heen. Neem aan dat er strenge regels zijn mbt dergelijke maal ijzers. Gemalen koffie in de winkel zal ook door een dergelijke maal procedures zijn gegaan vermoed ik. Links de nieuwe maalijzer rechts de versleten oude je kunt je voorstellen wat het verschil nu is mbt tot de koffie smaak niet normaal.
Bijlagen
IMG_20240405_160538.jpg
IMG_20240405_160538.jpg


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron