Siliconenvet voor koffiemachine

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen...

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor bobbee » ma 29 okt 2018, 07:44

Ik heb inmiddels ook met dank aan Pti een tube Loxeal in huis.

Wat vooral opvalt is dat dit vet veel beter smeerbaar is dan Dow/Mokolyte 111. Dat is in verhouding echt taai spul. Benieuwd naar mijn lange termijn ervaringen. Maar voorlopig zie ik geen enkele reden om terug te gaan naar Dow. Integendeel.
Heb je loxeal dan bedoel je waarschijnlijk via hanr?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor bvds » ma 29 okt 2018, 11:46

Heb je loxeal dan bedoel je waarschijnlijk via hanr?
Excuses ik bedoel Kluber siliconenvet met NSF H1 keurmerk. Via Pti.
Laatst gewijzigd door bvds op ma 29 okt 2018, 12:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor HanR » ma 29 okt 2018, 12:16

Het mooie aan Klüber siliconenvoet is dan weer dat je het in verschillende viscositeiten kunt krijgen. Loxeal heeft uitsluitend keuze uit een basis soort en een ptfe gevulde variant.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Boozzz
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 dec 2018, 10:37

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor Boozzz » do 06 dec 2018, 10:45

Ik heb vorige keer mijn Strega met Penrite red rubber grease gesmeerd, had even niets beter in huis, maar dacht, klei gebaseerd, speciaal voor rubber ringen, leek me wel ok, hoewel officieel niet food safe. Smeerde prima, ringen zien er nog altijd goed uit, proefde het niet, en leef nog steeds. Maar misschien nu toch maar even echt food safe vet halen. Wat vinden we van de Mobil FM222 die je o.a. hier kunt vinden? http://www.oliehandel.nl/product/grease ... gram-86427. NSF H1, Halal, Kosher etc, en 11 piek voor 400 gram. Proberen?

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor HanR » do 06 dec 2018, 12:00

Ondanks dat je bij een niet nader te noemen oliehandel in Twello werkt, een zinvolle bijdrage.
Niet voor de kleinverbruiker, maar voor werkplaatsgebruik.
Dow, Klüber en Loxeal hebben een nogal prijsniveau. Aan de andere kant. Hoeveel gebruik je op jaarbasis? Misschien is een tubetje dan toch handiger.

Boozzz
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 dec 2018, 10:37

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor Boozzz » vr 07 dec 2018, 08:44

Haha, ik dacht al dat dat wat verdacht zou kunnen overkomen, registreren en meteen zo'n link posten. Werk daar niet hoor, maar was bezig met m'n strega, had weer alleen dat rode vet on huis en dacht op zoek te gaan naar wat ik nou beter kon gebruiken. Toen kwam ik via google bij deze forumpost uit, en ook bij die oliehandel. Voor een hevelmachine lijkt een grote verpakking me trouwens best handig :)

HanR
Berichten: 1957
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor HanR » vr 07 dec 2018, 08:59

Welkom!
Vertel eens iets over je "koffiehistorie".
Vinden we altijd leuk.
Er is een speciaal voorsteltopic.

Boozzz
Berichten: 10
Lid geworden op: do 06 dec 2018, 10:37

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor Boozzz » vr 07 dec 2018, 09:24

Dank. En goede, nerdverhaal opgeschreven in het voorstelforum. Nu weer verder over de vetten :)

MichielH
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 05 sep 2018, 13:06

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor MichielH » vr 07 dec 2018, 10:08

Ik gebruik Eurol Foodgrease complex ep2 voor de ek en bz, bevalt me prima. De klüber Paste is wmb aan de prijs.
Ek43s SSP
V60 / Gabi / Chemex / Bairro alto
BZ Duo - Lelit paddle mod

Gebruikersavatar
ronald22
Berichten: 583
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 00:47

Re: Siliconenvet voor koffiemachine

Berichtdoor ronald22 » zo 11 apr 2021, 12:41

Het is een oud topic maar toch even mijn post hier.

Ik gebruik Haynes Lubri-Film Plus. Smeert goed maar als ik de cilinder en zuiger heb ingesmeerd dan blijft het water troebel. Zelfs na 50 keer flushen. Is dit normaal of kan ik beter overstappen op een ander merk?
Al is het food trade dan vind ik toch vervelend om dit binnen te krijgen. De koffie in de filter zal zeker als filter functioneren, maar toch..
Bezzera Strega (PSM) / Eureka Olympus 75 Mythos schijven


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron