Oppoetsen Vibiemme

Heb je een echte schuurvondst gedaan en ga je de door jou gevonden parel opknappen? Laat ons in dit topic met je meekijken!
Gebruikersavatar
Jochen_P
Berichten: 387
Lid geworden op: za 13 feb 2016, 12:43

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor Jochen_P » za 17 nov 2018, 17:35

Met elke metal polish lukt dat hoor. Hoef je echt geen speciale producten voor aan te schaffen...
_____________________________________________________________________________________________
Lelit PL41EM
Eureka Olympus Hi-speed

Ric325i
Berichten: 25
Lid geworden op: za 28 jul 2018, 22:12

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor Ric325i » za 17 nov 2018, 22:12

Grote verschil tussen een metalpolish en PB prof polish is dat laatst genoemde geen polijstkorrels bevat dus niet schurend is. Alles wat dof is gaat wel weer glimmen echt zeer veelzijdig spul.
Zelf neem ik lakwerk wel af met bv Gyeon Prep (IPA ) maar als je metaal afneemt met een All purpose cleaner is het er ook wel af. Als het op je vingers zit moet je niet in je ogen willen wrijven he...

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor fransg » di 20 nov 2018, 15:32

Met elke metal polish lukt dat hoor. Hoef je echt geen speciale producten voor aan te schaffen...
De Chrome Polish is zojuist bezorgd. Men pakte heel toepasselijk een zakje 'schuimpjes' in Sinterklaasfiguurtjes mee in de doos dus is het al met al toch een goeie aankoop gebleken. Er zaten ook folders, brochures en catalogi bij voor tal van schoonmaak- en glansmiddelen voor alles wat op of in een automobiel zit. Lijkt me erg leuk om al die dingen in te zetten voor een smetteloos schone wagen die met verbluffend schitterende glans door de buurt rijdt maar dan zou ik iemand moeten weten aan wie je zulke klusjes kunt opdragen (een type Biff uit Back to the Future deel 1) want daar ga ik zelf niet aan beginnen.

Een dezer dagen zal ik eens zien of het ook wat uitmaakt met het chroom van de espressomachine.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ric325i
Berichten: 25
Lid geworden op: za 28 jul 2018, 22:12

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor Ric325i » di 20 nov 2018, 16:23

Fransg,
Heb jij nu de PB Chrome polish of de PB prof polish gekocht?

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor fransg » di 20 nov 2018, 18:02

Dees:
40CF8729-A63A-4D32-B1D4-D449098E57C1.jpeg
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Ric325i
Berichten: 25
Lid geworden op: za 28 jul 2018, 22:12

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor Ric325i » di 20 nov 2018, 19:46

Toch maar een dedicated polish gekocht dus, nou ik ben benieuwd!

Gebruikersavatar
bobbee
Berichten: 13251
Lid geworden op: za 01 sep 2012, 08:39
Locatie: Emmen

Re: Niche Zero Grinder

Berichtdoor bobbee » di 20 nov 2018, 20:01

Je zegt dus eigenlijk dat hij de verkeerde heeft besteld, met polijst korrel!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Gebruikersavatar
fransg
Berichten: 15053
Lid geworden op: do 05 jan 2012, 19:51
Locatie: Amsterdam

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor fransg » di 20 nov 2018, 20:47

Ik had net een hoofdstuk van een Jack Reacher boek uit en wilde nog niet meteen aan het volgende beginnen en op de Netflix had ik reeds een Daredevil aflevering gezien waarin de helden elkaar weer volop aftuigden alsof ze lid zijn van een SM vereniging, dus ik had even niks te doen en heb daarom mijn Londinium aangevallen met het nieuwe poetsmiddel. Dat ging dermate hoogspiegelend goed dat ik daarna ging kijken wat ik nog méér zou kunnen attaqueren en een melkeropschuimkannetje dat ik ga weggeven moest eraan geloven. Het staat nu als nieuwer dan nieuw te stralen en te schitteren. Een juweel uit de etalage van een Bijenkorf-afdeling lijkt het wel.

Ook een garde met een koperen handvat, dat ooit bij aanschaf zeer verlokkelijk was maar al snel vlekkerig dof werd, ligt nu weer opschepperig mooi te wezen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

HanR
Berichten: 1970
Lid geworden op: do 17 apr 2014, 20:39
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor HanR » di 20 nov 2018, 21:03

Dat doe me denken aan Brasso.
Volgens mij met polijstkorrels (klei?).
Ik ben benieuwd of er mensen zijn die er ervaring mee hebben.

Verstuurd vanaf mijn TA-1024 met Tapatalk


Gebruikersavatar
Marcje
Berichten: 1254
Lid geworden op: wo 17 aug 2016, 20:42
Locatie: Waalre

Re: Oppoetsen Vibiemme

Berichtdoor Marcje » di 20 nov 2018, 21:21

Change op plans..
Ik ga het proberen met Poor boys Proffesional polish (komt uit auto-industrie ) en ik ben goed bekend met dit spul.

“Het is een geweldige verf- en lakreiniger, metaal poetsmiddel en fantastisch op glas, plastic, koplamp kappen en plexiglas. Professional Polish is veilig voor alle lakken en bevat geen wax of siliconen. “

Verschil met Belgom is dat dit middel geen polijstkorrels bevat is dus alleen een cleaner.
Zou wel eens een briljante oplossing kunnen zijn voor diegene onder jullie die machines opknappen.
Dat ga ik dus als eerste proberen.

Als je krasjes weg wilt werken zul je toch echt iets met polijstkorrels moeten hebben, dan kom je er niet met een cleaner alleen. Dan krijg je alleen hele mooie schone krasjes ;-)
En zoals Jochen_P al zei komt dat niet zo nauw, dan volstaat in feite elke metal polish. Voor chroom moeten de korrels alleen niet te grof zijn.
dus...


Terug naar “Restaureren/Reviseren Espressomachines”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron