Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor martinierius » za 27 mar 2021, 16:17


Toevallig heb ik vorige week ook al de “head instert” op eBay gekocht na het lezen van HB forum. Geeft meer het gabi master b effect. Artisan durfde ik niet aan vanwege tegenvallende kwaliteit na ervaring van gebruikers.
En, nog altijd tevreden ermee? Kan je het dekseltje er nog op leggen? (Deksel boven filterbed)
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor Tekork » za 27 mar 2021, 21:19

Nog steeds onderweg, voor Pasen hopelijk in huis.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

RigolleM
Berichten: 68
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 17:05

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor RigolleM » wo 07 apr 2021, 15:32

Vandaag werd de douchekop geleverd en er onmiddellijk een filmpje van gemaakt: https://youtu.be/wcw3Wa2He9s

Resultaat: Afbeelding
Lelit Bianca V2 - Niche Zero - Moccamaster KBGT - Acaia Lunar - Fellow Stagg EKG - Timemore Sculptor 064

Gebruikersavatar
martinierius
Berichten: 306
Lid geworden op: do 16 okt 2014, 09:41

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor martinierius » wo 07 apr 2021, 16:06

Dankjewel voor het filmpje!

Het resultaat ziet er toch een veel gelijkmatiger koffiebed uit, niet?
DE1+ 1.1 || KINU M47,M68 || Niche || Behmor 1600 PLUS

Gebruikersavatar
Tekork
Berichten: 509
Lid geworden op: di 07 feb 2017, 22:21
Locatie: Emmeloord

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor Tekork » wo 07 apr 2021, 17:10

Ik moest wachten op de douane en extra kosten betalen €18. Hier ook even kort mijn info.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eerste indruk is een stevig geheel en past mooi in de filter drager. Wat opvalt is dat de gaten wat groter zijn in vergelijking tot een gabi dripper. Daarnaast moet je ook zorgen dat je machine waterpas staat, is ook van belang kwam ik achter :-).

Normaal doseer ik 20g maar dat gaf nog wel een oneven bed, bij 30g/500ml en iets fijner malen met de Niche kwam het er uit zoals op de foto. Laatste gaf de beste smaak met een Ethiopië van Bocca.

Ik zou nog wel een keer de proef op de som willen nemen met een refractometer maar die heb ik helaas niet. Nu blijft het een beetje koffiedik kijken.

Weet niet of ik hem nog een keer zou aanschaffen, korte pre-infusie door de filter drager te sluiten werkt dan ook prima voor mij.
“Coffee cannot disappoint, your expectations can”

iloveoxytocin
Berichten: 46
Lid geworden op: di 22 aug 2017, 10:11

Re: Technivorm Moccamaster filterbed na koffiezetten

Berichtdoor iloveoxytocin » vr 09 apr 2021, 08:57

Top, dankjewel voor je moeite en terugkoppeling! Zo op het oog ziet het er idd stukken platter uit en het geeft inzicht of ik er wel/niet een aan ga schaffen.

Ik vraag me nog af, gezien het water even blijft liggen op de verdeler: wat is de temperatuur in het koffiebed? Heb je misschien een thermapen oid waarmee je het (snel/eenvoudig/nauwkeurig) kan checken?

(Overigens ben ik recent van de niche overgestapt naar de commandante voor een filtermaling. Met een gelijke doorlooptijd van 3:30 met de moccamaster kan de niche kan niet tippen aan de commandante in mijn ervaring, dus ik denk dat ik het weer wat handmatiger ga doen, ook icm roeren door het filterbed)
Brewtus IV-R met reguliere E61 groep, Pressure Profiling Kit en Smart Espresso Profiler | Lagom P-64 | V60 | Moccamaster | Comandante C40


Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten

cron