Peak Waterkan

bvds
Berichten: 2569
Lid geworden op: do 30 okt 2008, 22:54

Peak Waterkan

Berichtdoor bvds » za 03 apr 2021, 11:15

Ik heb op mijn verjaardag de Peak Waterkan gekregen. Handig dat je de hardheid kan instellen. En de smaak van het water is prima.

Jammer dat die kan geen hoogwaardige indruk achterlaat. Materiaal en afwerking zijn behoorlijk flimsy. Zo sluit de deksel bijvoorbeeld slecht aan met een enorme kier en moet je heel hard drukken om het klepje open te laten springen om de kan te kunnen vullen. Benieuwd hoe lang dat goed gaat. Een BWT kan steekt duidelijk meer solide in elkaar. De Peak ziet er wel fraaier uit. Van een afstandje dan. En schenkt goed.

20210403_111029.jpg
20210403_111025.jpg
20210403_111019.jpg

En dan de filterpatronen. Het patroon wat bij de kan zit lekt d.w.z. dat je allemaal bolletjes in je water aantreft. En in de gootsteen. Dus lekker zacht water maar wel korrelig :( .

Nu had ik meteen een navulverpakking met twee filterpatronen mee besteld en guess what: het eerste patroon uit die verpakking is ook al lek. Je kunt de bolletjes er gewoon uitschudden. Het andere filter lijkt wel okay. Maar voor pakweg 15 euro per filter vind ik dit wel opvallend.

20210331_205542.jpg
Screenshot_20210403-112058_Gmail.jpg

Kortom, geen al te beste eerste indruk. Toch hoop ik dat ik gewoon pech heb met die twee filters want het water is gewoon echt heel erg lekker. Bevalt me beter dan de BWT kan. Eerst maar even overleggen met de leverancier over nieuwe patronen...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Terug naar “Filter, French press, Mokkapot etc.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron